BAB 5 - INTAN

720 43 0
                                    

    "Intan...."

   'Kenapa dia panggil aku macam tu?slow je muka berkerut bagai ingat aku terpikat ar?hahaha sorry ar'

   "Kenapa?"
Tanya Intan.

  "Apapun yang saya cakap lepas ini Intan tolong bertenang ok jangan gelabah"
kata saintis lelaki miang tersebut.

   "Ok"
kata Intan.

Malas nak jawab panjang panjang buang masa.

  "Awak disyaki terkena jangkitan Rabies"
kata saintis tersebut memandang Intan dengan muka jelas kerut seribu dahi dia tu.Rasa macam nak seterika je bagi licin balik.

   "WHAT!!!!!!"
Sumpah Intan terkejut dengan berita itu.
Dia tidak tahu ingin bereaksi seperti mana.
Dia hanya terduduk di atas katil pesakit tersebut.

Muka nya pucat.

Bibir nya juga pucat kesuluruhan tubuh nya pucat terkejut akan berita tersebut.

   "Buat masa sekarang Intan tak boleh keluar ke mana mana.Intan terpaksa kami kurung di tempat khas.Jauh dari pelajar"
kata saintis itu tegas.

Dia mula menutupi bahagian tubuh nya yang terdedah dan mula menjarakkan diri dari Intan supaya tidak bersentuhan.

   "Kenapa aku perlu jauh dari semua orang? Kau penipu kan? Aku sihat je mana ada sakit apa apa kau tak payah buat lawak dengan aku la aku tak suka !"
Intan mula bangkit dari duduk nya dia mahu keluar dari tempat tersebut

belum sempat dia melangkah tiba tiba ada satu benda kecil dan halus memasuki dalam kulit lengan nya dan perlahan lahan Intan mula pengsan.

   'Maaf aku terpaksa buat begini.Kau tak memberi kerjasama.Kalau kau keluar kau pasti membawa petaka pada semua pelajar yang lain nanti'

❌❌❌❌❌

    "Korang rasa Intan ok tak?"
tanya Sara.

Diaorang hanya diam membisu tidak tahu mahu menjawab apa.

   Selang beberapa minit selepas Intan dipanggil giliran Irani pula dipanggil.
Irani bangun lalu mengikuti saintis tersebut.

    Selang 1 jam Sara,Fay dan Diena mula risau akan 2 orang kawan nya.
Intan dan Irani.
Mereka tidak kembali ke sini seperti 3 orang pelajar yang sebelumnya.

Apa yang terjadi kepada mereka?

❌❌❌❌❌

-IRANI POV-

     Irani pun melangkah masuk ke dalam sebuah bilik yang penuh dengan alat alat dan ubat ubatan.

Juga terlihat seorang lelaki saintis sedang duduk membuat kerjanya.Malas ambil tahu Irani hanya mendekati saintis tersebut.

Maybe saintis lelaki itu perasan lalu dia pun menoleh memandang Irani.

Saintis itu...

Ya saintis lelaki miang yang memeriksa Intan tadi!!!!

#1 : VIRUS OF RABIES (ADVENTURE COMING)Where stories live. Discover now