"Mohon bersabar ye Iril sedang ada hal yang tidak dapat dielakkan.Jadi bawa bersabar ok?" Kata Syafiq a.k.a anggota rasmi HAZAZ.Dia ditugaskan untuk membantu Iril menguruskan ujian kedua ini.
Mereka pun mengeluh dan mencarut penat kot berdiri tengah panas ini.Kenapalah perlu buat ujian pedang pedang ini?Di tengah panas juga pula itu.
*******************************************
"You!Cakap dengan I sekarang ! siapa dia ni?!You cakap U sayang I je kan?Jadi siapa dia ni?!" Marah seorang perempuan itu kepada Iril.
Kelihatan Iril sedang berdiri di antara 2 orang gadis.Seorang berambut panjang lepas seorang lagi pula berambut pendek.Yang pasti dua dua rambut karat!Dahlah berkarat tak lawa pula itu.
"Bukan macam yang U fikirkan Mida.I I.." Iril cuba mencari alasan lain.Semua di rumah agam ini tau bahawa Iril adalah playboy tetapi entahlah gadis gadis remaja masih juga mahu dengan Iril padahal sudah diketahuinya Iril adalah playboy.Diulang PLAYBOY!
"U kata dengan I,U tak nak buat perangai ni lagi kan?Kenapa buat lagi?Siapa perempuan ni?Heh perempuan!Apesal kau goda Iril ?! Kau tau kan Iril dah ada girlfriend?Girlfriend nya tu aku!" Marah Mida.Dia menolak nolak bahu gadis disebelah Iril.
"Iril,What's in your mind Iril?Apa yang tak cukup I bagi?" Tanya perempuan di sebelah Iril itu.Dia menggoncang bahu Iril meminta penjelasan.Tangan Mida yang sibuk menolak tangan perempuan itu langsung tidak diendahkan.
"Eh boleh stop tak Mida?!Dahlia?!I pening lah!" Kata Iril lalu menolak tubuh Mida dan Dahlia menjauhi dirinya.Dia rasa rimas dan semak asyik digoncang goncang badannya oleh dua perempuan itu.
"Oh sebab perempuan ini U dah mula nak marah I?Iril selama ni U tak pernah marah I!" Kata Dahlia.
"Apa semua ni Iril?U ni memang lelaki tak guna lah Iril!U penipu U tetap dengan perangai playboy U tu!" Marah Mida.Nampaknya amarah Mida membuak buak.
Iril memandang tajam ke arah Mida dan Dahlia.Seumur hidupnya dia tidak pernah dimarahi oleh perempuan.Apalagi memaki hamun dirinya.Kesabaran Iril sudah habis.Darah mendidih di dalam badan.
"Eh kau berdua dengar sini!Korang berdua girlfriends aku!Tapi tak untuk lepas ni!Kau ingat aku nak sangat dekat korang berdua ke?Cermin muka tu dulu.Dah cukup semuanya baru goda aku!Dan kau berdua dah memang tau aku playboy dekat sini kan?Jadi kau berdua tak payah nak marah marah kat aku macam aku yang salah!Aku memang playboy😏.Korang berdua ni yang terlalu bodoh ikut game aku kan?" Kesat betul kata kata yang keluar dari mulut Iril sinis sahaja didengar.Ha perempuan macam ni tak payah nak di jaga hatinya lah.
Mida dan Dahlia pula makin mendidih darahnya apabila mendengar kata kata Iril yang terkeluar tadi.Tercengang juga apabila mendengar bahawa Iril telah memutuskan hubungan couple mereka itu.
"Zafran!Seret dua pompuan ni dari sini aku tak nak nampak muka diaorang!Semak ganggu kerja aku jela." Arah Iril.Zafran yang juga salah seorang ahli rasmi anggota HAZAZ pun mendekati mereka.Dua lengan Mida dan Dahlia ditarik.Dibawa pergi jauh dari tempat Iril.Tak sempat Mida dan Dahlia melontarkan amarahnya yang masih tidak lunas itu lagi.
*******************************************
Mereka yang melihat adegan itu entahlah rasa macam nak mencarut dekat situ juga.
YOU ARE READING
#1 : VIRUS OF RABIES (ADVENTURE COMING)
Mystery / ThrillerKehidupan lima orang gadis remaja yang serba sempurna tiba tiba sahaja dilanda kucar kacir akibat kedatangan satu virus yang dipanggil "RABIES". Mereka cuba lari dari diserang virus tersebut tapi mereka telah terjebak dalam konflik cinta masing masi...