BAB 6 - LARI

733 45 0
                                    

   Mereka pun beredar dari situ dengan senyap yang boleh sedang mereka menuju ke stor sukan tingkat atas.

Mereka ternampak 2 orang saintis sedang bercakap dengan serius di tempat yang agak tertutup.

Mereka pun mengambil keputusan untuk mencuri dengar perbualan saintis saintis tersebut.

❌❌❌❌❌

    "Macam mana boleh jadi macam ni?"
Tanya Dr. Azhar.

     "Aku pun tak tau katanya pembantu saintis perempuan kau yang kerjanya panggil nombor pelajar tu yang kena virus . maybe silap kita jugak tak cek semua saintis lebih dulu that's why virus merebak kat badan dia then dia dah jadi tak betul terus gigit pelajar yang ada depan mata.Bukan pelajar je saintis,cikgu,binatang semua dia gigit semua dia makan yang dah kena gigit tu pulak pengsan sekejap pastu bangun bangun terus jadi mcm saintis gila. Itu yang kecoh tiba tiba semua larikan diri"
kata Seorang saintis lagi.

Dia adalah kawan karib Azhar.
Nama nya Fakri.

   "So Prof ada buat ubat bagi virus ni tak?" Tanya Azhar kpd Fakri.

Fakri menggangguk.

   "Ada.Tapi tak tahu dia dah siap ke belum.Formula tu pun aku tak tahu Prof letak kat mana.Aku dah cuba cari Prof lepas dah berlaku kekecohan tapi aku nampak Prof pun dah jadi orang gila"
kata Fakhri.

   "Habis macam mana sekarang ni?"
tanya Azhar lagi otak nya buntu.

Fakhri hanya mengangkat bahu.

   "Ko kata ada beberapa pelajar yang dah terkena virus tu en?diaorg kat mana?dah terlepas ke?"
Tanya Fakhri.

  "Tak aku rasa diaorang tak terlepas pun sebab aku tak nampak muka diaorang pun kat luar ni lagipun aku dah kurung diaorang dekat bilik khas belakang makmal komputer."
Kata Azhar.

❌❌❌❌❌

    Fay,Sara dan Diena terkejut akan mendengar perbualan dari 2 orang saintis tersebut.

Jadi Irani dan Intan terkena virus tersebut dan terkurung di bilik khas?

Mereka mengambil keputusan untuk bergerak  ke stor sukan terlebih dahulu untuk bersembunyi.

Keadaan sekarang agak merbahaya kerana ramai zombie berkeliaran di sekeliling kawasan sekolah.

Mungkin mereka akan mencari Intan dan Irani selepas keadaan kurang berbahaya.

❌❌❌❌❌

-INTAN & IRANI POV-

  "Irani....."
Panggil Intan.

Intan yakin gadis yang pengsan di hadapan nya itu adalah Irani.Kawannya.

    Irani mengerang kesakitan kerana terlalu lama duduk akibat pengsan menyebabkan badan nya sakit sakit.Dia membuka mata nya perlahan lahan kerana terdengar orang memanggil namanya.

"Intan,ko ke tu?"
Tanya irani.

Penglihatannya samar samar tapi dia dapat mengecam siapa yang berada di hadapannya sekarang.

#1 : VIRUS OF RABIES (ADVENTURE COMING)Where stories live. Discover now