Sara pun melangkahkan kakinya ke halaman rumah agam milik Uncle Kamal itu.Tujuan nya untuk menghirup udara segar.Pada mulanya kawan kawannya ingin menemaninya ke luar tetapi apabila didesak oleh Sara supaya tidak mengikutinya.Bukan apa kalau boleh sekarang ini dia ingin bersendirian.
Angin sejuk menerpa ke arah Sara.Buat rambut Sara dibuai buai dek angin.Rambutnya tidaklah panjang mana.Paras bawah telinga sahaja.Ala ala Sarahfuckingsnyder eh eh.Rambut nya sahaja ye bukan mukanya.Siapa tak kenal si sarahfuckingsnyder ni?Ha search google.Nama diaorang pun dah nak sama.eh tapi Sarah ni sekarang rambutnya panjang kan?Scroll lah bawah bawah lagi cari yang time dia rambut pendek eh?😂
(Ok dah lebih dari topik sudah)
"Rambut tu rambut jaga sikit sakit mata saya ni ha dari tadi rambut awak tu asyik cucuk mata saya aje" kata seseorang dari belakang.
Langsung sahaja Sara menoleh kepalanya 360 darjah ke belakang.
'Ergh ni bukan mamat dari hospital bahagia sokmo tu ke?Dia buat apa kat sini ? menyemak lah '
Selepas melihat gerangan siapakah yang menegurnya lantas sahaja dia berpaling ke hadapan semula.Ingat tadi putera raja yang sapa ke tak pun mamat hensem ke ini tak budak mental ni yang tidak diingini ini juga yang muncul.Ergh malapetaka apakah ini?
"Hm nampaknya kita belum berkenalan kan?Nama saya Aliff Farhan.Boleh panggil Aliff aje" introduce Aliff tiba tiba.Erk,Sara tak suruh pun lel.
Sara hanya memandang Aliff sebelah mata.Ingat senang nak berkawan dengan aku?Sorry lah.
"Erk nama awak apa eh?Tak nak intro ke?" Tanya Aliff setelah merasakan sudah beberapa minit berlalu dengan sangat sunyi.Kriuk kriuk sungguh.
"Sara" jawab Sara.Malas hendak cakap panjang panjang.Tiada mood.Ingat keluar ni dapatlah tenangkan fikiran ini mengusutkan fikiran adalah.
"Oh.Buat apa kat sini ?" Tanya Aliff.Soalan bodoh apakah yang diajukan ini?Sara rasa hendak liku kepala Aliff ini bagi yang error tu jadi normal balik.Bodoh sangat lol.Tanya soalan merepek.
"Goreng otak manusia yang tanya soalan soalan bodoh" jawab Sara.Sah sah nampak Sara berdiri sambil menghirup udara segar malam itu.Ha sampai dia menarik nafas tu lubang hidung dia besar saiz XXL ha.Belum hembus nya lagi semua taik hidung keluar agaknya.Tak pun lagi teruk bulu hidung tercabut.
"Hahahaha awak ni kelakar lah" kata Aliff sambil tergelak apabila mendengar jawapan drastik dari Sara sebentar tadi.
Sara pun menjeling ke tepi.Melihat Aliff yang sedang ketawa berdekah dekah.
'Mamat ni memang gila lah.Kejenya asyik gelak je dari siang tadi.'
Aliff masih tidak mahu menghentikan tawanya.Tah apa yang kelakar sangat dia pun tidak tahu.Sara rasa suhu global di sekelilingnya tiba tiba sahaja panas.Ya dia panas dan rimas berdekatan dengan lelaki mental ini atau lebih dikenali sebagai Aliff.
Sara pun terus membuka langkah nya untuk 'CAU' dari situ."Sara,Kenapa awak tak suka saya?" Tanya Aliff tiba tiba.Langkah Sara terhenti.Dia terpaku dengan soalan Aliff tadi.Ok tiba tiba Aliff dapat bertanya soalan yang masuk akal dan logik.
YOU ARE READING
#1 : VIRUS OF RABIES (ADVENTURE COMING)
Mystère / ThrillerKehidupan lima orang gadis remaja yang serba sempurna tiba tiba sahaja dilanda kucar kacir akibat kedatangan satu virus yang dipanggil "RABIES". Mereka cuba lari dari diserang virus tersebut tapi mereka telah terjebak dalam konflik cinta masing masi...