BAB 11 - APA YANG TERJADI?

548 37 2
                                    

KEESOKKAN HARINYA...

Mereka pun bangun awal pagi.
Itu pun Fay yang kejutkan diaorang.

Katanya ada kerja yang nak dilakukan harinie.Haih Fay ni,Dah lah tengah penat boleh pulak kata ada kerja harinie.
Kerja apa pun tak tahu lah.

"We aku lapar tho"
kata Irani.

Alhamdullilah tenaga Irani dan Intan kembali selepas berehat semalam.

"Aku tau.Kitaorang semua lapar jugak bukan kau sorang je"
Kata Diena.

Mereka masih terduduk di atas tilam tersebut.Nak mandi? Gila? Siapa berani nak keluar?Tandas jauh pula tu.
Kalau boleh diaorang nak duduk kat dalam tu sampai ada orang datang selamatkan.
Tapi tu mimpi jela.

"Erm we aku ada soalan nak tanya"
Kata Intan.

Mereka pun menumpukan perhatian kepada Intan.

"Tanya jelah kenapa nak mintak izin bagai macam tak biasa tanya "
Kata Sara.

"Actually semalam nak tanya tapi tak kuat nak bercakap so harini baru berpeluang nak cakap."
Kata Intan lagi.

"Cepat lah cakap"
kata Fay pula kurang sabar.

"Hehehehe lek ar.Ok sebenarnya aku nak tanya macam mana boleh jadi macam ni?Macam mana korang boleh jumpa aku dengan Irani?"
Tanya Intan.

Irani pun hanya menggangguk bersetuju dengan soalan yang diajukan oleh Intan.
Dia pun pelik mana kawan kawannya itu tau keberadaan mereka berdua.

"Oh bende tu.Macam ni tau.."
Kata Diena.

Intan dan Irani pun fokus ke arah Diena .Tunggu Diena membuka cerita.

1 saat
2 saat
5 saat
10 saat

Diena masih tidak membuka mulut.

"Woi cepat lah!"
Kata Intan.
Tak sabar dia ni.
Irani pun geram.
Sara hanya memandang kawan kawannya.

"Ko lah citer Sara"
kata Diena.Tersengih.

Irani dan Intan hanya memutarkan bola mata masing masing.Ergh!

Mata pun tertumpu ke arah Sara.Sara pun mula membuat muka serius.

"Citer nya macam ni......Fay kau citer ar"
Sara tersengih.

Aih Intan dengan Irani rasa macam nak lempang palu palu je kat Diena dengan Sara ni boleh pulak memain ngan diaorang berdua.Hentak kepala kat dinding sorang sorang kang.

Ha geram!!

Fay pun mengeluh.Dia juga turut geram akan dua sahabatnya itu.Kalau tak nak cerita cakap awal awal kan senang tak de lah buang masa.Masa itu emas tau.Jadi jangan membazir masa.Ingat!!

Fay pun mula menceritakan dari awal mereka yang sedang risau tentang mereka berdua.Tentang mereka yang tiba tiba berlari.Sampai terdengar 2 orang saintis bercerita.

"Ha macam tu lah ceritanya.Tu sebab kitaorang main agak je tak sangka betul korang ada dalam bilik khas tu.Korang pun tak citer macam mana korang kena kurung dalam tu..Citer ar"
kata Fay lagi.

"Oh..citernya macam ni,masa aku kena periksa dengan saintis lelaki tu aku disyaki kena jangkitan virus tersebut tapi aku tak percaya then aku nak keluar dari situ sebab dia kata orang yang terkena virus terpaksa ditahan then ttbe ada satu benda masuk kat lengan aku aku syak tu jarum we then ttbe gelap bangun bangun ttbe Irani dah ada kat depan mata aku cuma dia macam pengsan macam aku mula mula."
Cerita Intan.

"Dah tu macam mana Irani boleh ada kat dalam tu?"
Kata Sara.

Intan hanya mengangkat bahu.Mereka pun memandang Irani meminta penjelasan dari Irani.

"Ok sebenarnya lepas aku kena panggil aku masuk bilik yg sama time Intan masuk memula.Then aku macam cari Intan tau,Yelah Intan kan belum balik tempat lagi en.Then saintis tu perasan dia tanya  cari sape pastu aku cakap aku cari Intan en then saintis tu kata dia tak cek atau periksa pelajar nama Intan.Padahal aku sure gila Intan masuk bilik yang sama sebelum aku.Pastu aku disuruh baring katanya nak cek.Aku pun baring.Sebelum gelap aku nampak muka saintis tu berkerut then semua gelap.Bangun bangun Intan ada depan aku"
Jelas Irani.

"Aku syak Irani kena virus yang sama dengan aku.Kalau tak apa function Saintis tu nak kurung Irani kat tempat dia kurung Aku sekali?"
Kata Intan.

Mereka pun menggangguk bersetuju dengan kata kata Intan.

"Aku takut aku jadi zombie we"
kata Irani.

Mereka pun memandang Intan dan Irani.

"Kau jangan risau la masa kitaorang dengar saintis tu bercakap.Diaorang kata Formula ubat tu ada dibuat tapi tak tau dimana Boss saintis tu letak.Jadi kalau kita jumpa formula tu korang berdua mesti sembuh.So tugas kita sekarang cari formula tu then cari sekali bekalan makanan untuk kita"
kata Fay.

Mereka pun menggangguk.Nampaknya dah ada semangat semangat yang membara dalam diri masing masing.

Demi formula!Tapi lebih kepada Demi MAKANAN!!!

Sebab perut memasing dah kelaparan

❌❌❌❌❌

To be continued

(709 words)

#1 : VIRUS OF RABIES (ADVENTURE COMING)Where stories live. Discover now