BAB 12 -DIENA PEMBUNUH

578 40 0
                                    

"So guys,kita akan berpecah kepada 2 kumpulan.1 kumpulan akan pergi cari bekalan makanan 1 lagi kumpulan akan cari formula ubat bagi virus tu"
Kata Fay.

   "So bagi aku yang pecahkan kumpulan."
Kata Intan.

   "Kumpulan cari makanan tak perlu ramai ahli sbb cari makanan je pun so cukup lah kalau 2 orang.Satu lagi kumpulan cari formula memang kena ramai bagi jimat masa so 3 orang.Jadi yang cari bekalan makanan ko Sara dengan Diena."
Kata Intan.

   "Alah aku nak cari formula"
kata Sara.

Muka dah mula lah nak protes

   "Ikut je boleh tak?dah bagi tugas senang kot nak susah susah juga"
kata Fay.

   "So Irani dengan Fay ikut aku pergi cari formula tu"
kata Intan lagi.

   Mereka pun mula bergerak ke tempat lokasi
masing masing.

❌❌❌❌❌

-DIENA & SARA POV-

   "So kita nak kemana dulu ni?"
Tanya Diena.

  "Ke kantin dulu lah mana tau kat dalam peti sejuk tu or kat mana mana ada makanan lebih ke ambil jela"
kata Sara.

   "Kalau makanan terbiar pun kau nak ambil jugak?"
Tanya Diena lagi.

'Eh bengap nya Diena ni'

   "Haah aku ambil bagi kau makan"
kata Sara.

   "Heeleh aku tanya je pun mana lah tau kau nak ambil jugak ke makanan terbiar cemtu" kata Diena cuba mempertahankan dirinya.

   Sara tidak mengendahkan Diena.Malas ingin melayan baik dia teruskan perjalanan ke kantin dengan lebih cepat.Cepat datang cepat cari cepat balik cepat makan.Perut pun asyik berbunyi sahaja haih sabarlah wahai perut.

    Diena hanya mengikuti langkah Sara yang makin lama semakin laju.

  'Haih laju betul minah ni jalan'

  "Woi Sara asal jalan laju sangat lek la"
Kata Diena.

Dia ketinggalan dibelakang akibat keletihan mengejar Sara.Lagipun dia tak cukup tenaga sebab masih belum makan.

   "Jalan laju cepat sampai cepat cari makanan nanti boleh terus makan!"
Kata Sara.

Diena pun perlahan lahan menghampiri Sara.Lalu mereka pun meneruskan perjalanan.

   "Eii kau tengok zombie zombie yang dah mati ni.Geli lah aku tengok."
Kata Diena.

Muka dia memang macam geli yang tersangat sangat.

   "Eh kejap.Zombie ni macam aku kenal."
Kata Sara.

   "Siapa?"
Tanya Diena.

  "Ni bukan ke 2 orang saintis yang bercakap kat tempat yang tersembunyi masetu?ingat lagi tak?"
Kata Sara.

   "Kau sure ni diaorang berdua?"
Tanya Diena.

#1 : VIRUS OF RABIES (ADVENTURE COMING)Where stories live. Discover now