BAB 18 - REMPUH

439 36 4
                                    

PPRRAAKKK..

Bunyi patah.

Fay mengangkat 'bende' itu yang berada di tangannya.

Tempat pemusingan tingkap atau lebih gemar dipanggil 'bende' telah patah.Dijahanam kan oleh Fay.

"Ni lagi sorang.Apa bende pulak tu yang kau jahanam kan?" Tanya Intan.

"Alah bukan sengaja💁🏻lagipun bende ni memang dh sampai ajal dia so bukan salah aku lah" kata Fay selamba.'Bende' itu dia baling ke luar tingkap yang sudah terbuka sedikit.

Irani hanya menggelengkan kepala nya melihat telatah Fay.Dia pun memasukkan kunci kereta dan membuka enjin.Enjin tidak mahu hidup.Sudah 2x Irani pulas.

'Eh cari pasal pula kereta ni.Jangan buat hal ngan aku aku bakar ko nanti'

"Lek irani.Selalu orang kata kali 3 nanti dia ok cuba ko buat again" kata Fay setelah perasan akan riak Irani yang mula hendak bengang.

Irani pun berhenti.Tangan dilepaskan dari memegang stereng dan kunci.Ok rileks!Irani menghembuskan nafasnya.Dua pasang mata memerhati Irani.Perlahan lahan Irani mula memulas kunci tersebut.

Yeah!!!

Berjaya!!!!

Enjin kereta pun menyala.

Semua pun tersenyum dan menarik nafas lega.Nampaknya ia sudah hidup.








Sokijap!

Tadi Irani kata aircond tak berfungsi padahal dia dah tekan on on banyak kali sampai rosak tapi baru sekarang dia hidupkan enjin.Ok.Apa irani fikir sebenarnya ini?

"Irani...." Panggil Intan dari belakang.

Irani pun memandang Intan.Dia menjungkitkan sebelah keningnya petunjuk bahawa tanda Intan ingin bertanya apa padanya.

"Tadi kau kata kau tak boleh hidupkan aircond kan?" Tanya Intan lagi.

"Hm" kata Irani sambil mengangguk dengan perlahan.

Fay pun hanya memerhati.

"Tapi kau baru hidupkan enjin sekarang" kata Intan lagi.

"Haah.So?" Tanya Irani lagi.

Fay mula mendapat apa yang cuba disampaikan oleh Intan.

'Apa bodoh lah Irani ni tanya soalan cemni'

"So aku cuma nak cakap yang MACAMMANA AIRCOND NAK HIDUP KALAU KAU TAK START ENJIN DULU!" Bengang Intan.Macam mana lah Irani boleh blur cemtu.

Irani baru tersedar sesuatu.Ya!Bagaimana aircond nak hidup kalau enjin tak dihidupkan.
Irani pun tersengih sengih kepada kawan kawannya.Macam mana lah dia boleh terlupa.Malunya!!🙈

   "Hehehe sorry ar lupa pula😂" kata Irani tersengih kepada Fay dan Intan.

   "Dah lah cepat drive nak tunggu sampai bila?sampai tahun kau kahwin?" Tanya Fay.Dia sudahlah panas.Irani masih tidak drive lagi.Angin pun tiada ha mana tak bengang.

    "We lek ar..Tak yah memarah.Ok bismillah..1...2...3.." Kata Irani.Dia pun menekan pedal minyak kereta tersebut.Kereta pun meluncur laju meninggalkan Sara Dan Diena yang masih tidak beranjak dari sana.

#1 : VIRUS OF RABIES (ADVENTURE COMING)Where stories live. Discover now