Akhirnya batang hidung Sara dan Diena kelihatan juga setelah agak lama Fay,Intan dan Irani menunggu.Ergh lembap betul keluar.Ko masak apa kat dalam tu?
Mereka pun keluar dari kereta masing masing.Mendekati sesama sendiri.Membina sebuah bulatan.
"Pehal lembap sangat tho?kau buat tarian kipas ke apa?" Tanya Intan.Penat kot tunggu dah ar panas.Ingat free ke bayar ar membazir kan masa dia sahaja.
"Nanti lah aku citer.Sekarang ni kita nak kemana?" Tanya Sara.
"Hm setelah accident tadi otak aku pun sudah menjadi blur sekejap" kata Fay sambil menjeling ke arah Irani.Perli ar tu.
Irani perasan akan pandangan Fay tapi dia buat selamba je malas nak layan lantak kau lah sana.
"Accident?korang accident ke tadi?Asal takde yang cacat pun?" Tanya Diena.Habis Fay,Irani dan Intan dipusing pusingkan oleh Diena di hadapan Sara.Hampir sahaja Sara pening pening babi melihatnya.Pening siot.
"Agak agak lah sampai cacat kot.Bersyukur lah kitaorang ni takde pape luka ha." Kata Intan.
Terasa ada batu besar hempap atas kepala Irani ni ha.Perli padu haih.Terasa den.Tapi Irani hanya membuat selamba lagi.Dia tak nak keruhkan keadaan baik dia diam walaupun dalam hati dan otaknya penuh dengan ayat
'Sakai ke?'
'Tak mati pun kan halah kecoh'
'Bersyukur ar kau selamat ni tak mengungkit je'
'Tak sengaja kan tho halah nak perli perli ni pehal'
Dan ayat ayat lain yang sewaktu dengannya.
"Ha apa kata kita pergi balik rumah kita?Lagipun kita tak tau nak pegi mana en?Hm aku rindu rumah aku au" kata Diena dia memberi cadangan.
Cadangan yang logik dan mampu diterima akal.Ok bagus!Mereka pun bersetuju.Mereka akan ke rumah Diena selepas ini.Kalau kawasannya tidak selamat mereka akan bertukar sama ada ke rumah Sara,Fay,Irani ataupun Intan.
Mereka pun masuk semula ke dalam perut kereta masing masing dengan penuh bergaya.Alah takde kaca mata hitam pula.Eh tak sedar diri ke sekarang ni naik kereta apa?Haha nak drama jangan sampai begini.Kahkah.2 pasang kereta wira pun meluncur laju di atas jalan raya.Kadang ada jugak terhuyung hayang bawak tapi masih boleh dicontrol.
Sedang syok bawak kereta wira sambil menghirup udara segar di luarTiba tiba
Kereta yang dinaiki Irani,Fay dan Intan mogok atau lebih senang kata Rosak.Ergh gedik betullah bangkai ni.
Sara dan Diena yang berada di belakang kereta Irani juga turut berhenti.Takkan nak blah en?😂
Mereka pun keluar dari kereta.
GGEEDDDEEEBBUKK!
Semua mata terarah ke Intan dan sesuatu yang berada betul betul dibawah kaki Intan.
Semua muka tercengang lagi lagi Intan.
"Apa ko buat tho?" Tanya Diena.
YOU ARE READING
#1 : VIRUS OF RABIES (ADVENTURE COMING)
Mystery / ThrillerKehidupan lima orang gadis remaja yang serba sempurna tiba tiba sahaja dilanda kucar kacir akibat kedatangan satu virus yang dipanggil "RABIES". Mereka cuba lari dari diserang virus tersebut tapi mereka telah terjebak dalam konflik cinta masing masi...