BAB 31 - HIDUP BALIK?

428 31 0
                                    

   "Eits!!!Sebelum semua main redah je nak baring katil mana tolong dibahagi kumpulan dulu.Memandangkan kita cuma ada 2 katil sahaja jadi nampaknya 1 katil terpaksa kongsi 3 orang.Ok korang nak tido dengan siapa?cepat bahagi." Arah Intan.

     "Aku nak tido dengan ayda jebat!Aku dah cop!" Kata Diena lalu terus memeluk lengan Intan.Ha manjanya.Alahai.

    "Hm aku tak kesah" kata Sara.Dia tidak kisah pun siapa pasangan yang pasti dia dapat baring di atas tilam empuk itu sudah memadai.

    "Aku nak tido ngan Fay" kata Irani.

   Fay pun tidak kesah siapa pasangan katilnya.

"Ok cemtu Fay,Irani dengan Sara tidur satu katil ok cun?" Tanya Intan.

   "Alah mana aci!Korang 2 orang je kitaorg 3 heeleh" kata Irani.Ha dah mula dah muka protes dia tu.

   "Banyak songeh ar ko ni"kata Intan.

  Irani hanya merengus tidak puas hati.Ha sudah tadi beria sangat nak tido dengan Fay dah dapat apesal nak merengus marah marah pula?Ha lantak kamulah Irani.

    Mereka pun mula menaiki tangga untuk ke tilam atas.Irani pula nampaknya sudah pasrah.Mahu bagaimana kan?Terima sajalah.Bukan ada yang memujuk kalau dia merajuk pun.Buang masa.

    Setelah mengambil tempat masing masing di atas katil dengan selesa,Diena pun mula membuka cerita.

    "Ok.Korang nak tau kan sebenarnya aku bunuh siapa masetu?" Tanya Diena kepada kawan kawannya.Mereka hanya menggangguk.Focus mendengar cerita Diena.

   "Ok macam ini tau..Tadi ak...." Baru sahaja Diena ingin membuka cerita Intan telah pun menyampuk.Haih Intan ini.

   "Eiittss!Kejap.Aku nak amek coklat.Cerita kau macam agak menarik alang alang aku nak hadam coklat sekali dalam mulut bagi lebih feel gitu." Kata Intan sambil tersengih sengih.Mereka hanya menggeleng kan kepala sahaja.Sudah lali dengan karenah Intan ini.Tapi mereka sempat memesan kepada Intan untuk mengambilkan mereka punya coklat sekali😂.

     Intan pun kembali kebilik selepas beberapa minit yang lalu.Di tangannya ada sebuah bekas di dalam nya penuh dengan berbagai jenis coklat.

   Ada coklat Daim,Kisses,Cadbury,Crunch,Hersheys,toblerone, dan macam macam jenis coklat yang sedap dan menyelerakan.

    "Taadddaaa!!!!Guess apa aku bawak?" Kata Intan lalu menunjukkan bekas yang dipenuhi coklat itu.

Muka mereka serta merta excited ye lah dah terang terang dalam bekas tu dah nampak berapa banyak jenis coklat yang sedap sedap.Semuanya coklat kegemaran mereka.

"We nak we!!"

Mereka terus berebut tangga untuk turun kebawah.Ha tak pasal pasal ada juga yang jatuh nanti.

GGEDDEBUKK!!

Sara mengusap punggungnya yang terasa sengal.Sakit tak perlu cakap la.Ha baru kata tadi ada yang jatuh kan dah jatuh😂.

Kawan kawannya lebih mengutamakan prinsip "gelak dulu baru tolong" 😂.Ha mereka pun gelak terbahak bahak melihat Sara jatuh bagai nangka busuk yang terlebih busuk kahkah😂.

"Tula!Ada tangga buat cara ada tangga yang kau pergi terjun dari atas tu apahal?Nak mati cepat ke?Atau nak patah tulang pinggang dulu?Dah tak nak tu derma jelah kat orang lain yang lebih memerlukan" kata Diena sebelum dia menyambung tawanya yang bersisa itu.

"Ha gelak sampai puas pastu takyah tolong au!" Kata Sara dengan nada memerli.Bengang dengan kawan kawannya bukan reti menolongnya yang sedang sengsara ini.

"Eh ingat tadi nak tolong ttbe ko kata takyah tolong ha ok lah" kata Fay.

Sara hanya menjeling.Dia pun perlahan lahan cuba bangun.Gerak sedikit sahaja sudah cukup membuat dia merasa kesakitan yang amat amat perit.Dia sahaja yang tanggung.Ha berani buat berani tanggung ler.

Irani pula cuba mengambil bekas itu dari tangan Intan.Matanya dari tadi berkilau kilau melihat coklat yang berada di bekas itu.Dia jugalah orang pertama yang turun dan mendekati Intan.

"Eh nanti dulu!Jangan gejoloh sangat boleh tak?Semua dapat nanti." Kata Intan.Bekas coklat itu dijauhkan sedikit dari Irani.

Irani hanya menarik muncung panjang.Alah baru dia mahu feel makan coklat itu semua.Berangan!

Sara pun menghampiri mereka.Pinggang nya masih juga terasa sengal.Dia hanya mampu bertahan sahaja.

"Ha disebabkan kita nak dengar citer Diena sambil makan coklat jadi kita bersila dibawah ini sahajalah.Senang sikit.Kat atas macam mana nak makan?Katil jauh jauh😂" kata Intan.Mereka pun hanya menggangguk dan duduk dalam bulatan.Bekas coklat di letakkan ditengah tengah mereka.

"Ok ready?Citernya macam ini ...." Diena pun memulakan ceritanya.Dari awal hingga habis.Dimana dia bertemu Zaim.Zaim menerangkan semua nya dengan terperinci begitu juga Diena menyampaikan kepada kawan kawannya.Tiada sekelumit kuman pun yang ditinggalkan.Semua habis diceritanya.

"Oh jadi yang kau membazir air mata selama ni?Cuma sia sia ar?Kau nangis sebab kawan Zaim ar ni?" Tanya Irani.

"Yep.Ttbe rasa macam haih buang masa aku menangis sampai sembap mata aku last last bukan Zaim." Kata Diena pasrah ada juga terasa lucu.Entah tang mana yang lucu nya.

"Jadi yang tadi kita nampak itu memang Zaim betul lah?" Tanya Intan.

"Iya itu Zaim betullah!Aku tak sangka dapat jumpa dia lagi we!!Bersyukur giler!!" Kata Diena.Dadanya dan hatinya terasa begitu lega.Segala beban difikirannya seolah olah sudah dilepaskan dan dibuang jauh jauh.Kini dia dapat hidup dengan tenang.

" oh ok bagus lah begitu!" Kata Fay.Dia turut bersukacita dengan cerita Diena.

Mereka juga turut gembira apabila melihat Diena gembira dan bahagia semula.Untunglah Diena sudah tidak sedih lagi.

"Erm by the way mana kau dapat coklat ni Intan?"tanya Diena.

"Oh haha aku tadi selepas habis makan tadi tu aku nampak ada orang buka peti sejuk kat situ ha pastu ternampak bekas coklat so ttbe teringin nak makan coklat aku amek jela" kata Intan sambil tersengih.Giginya penuh dengan coklat.Hm untung nampak masih cute ye walaupun tiada lah cute mana eh yeke?😏

"Eh kau ni main amek je.Tah tah orang punya ke macam mana?" Tanya Sara.

"Alah bukan salah aku dia pun tak letak nama atau tanda 'jangan makan atau ambil coklat ini kerana ini hak milik bla bla bla' ha takde kan kat bekas ni?Alah lagipun korang dah makan en?Nikmati jela apa masalahnya😂" kata Intan.

Mereka hanya menggeleng kepala dan tersenyum melihat karenah Intan ini.Sumpah perangai Intan tak ubah ubah dari dahulu.Tetap kebudak budakan walaupun hakikat semakin membesar dan tua😂.

*******************************************

UIIIH!SEDAPNYA DIAORANG MAKAN COKLAT ORANG LAIN PUNYA EH!INTAN NI PUN SATU MAIN AMBIL SAJA.TAK TAKUT KE KALAU TUAN PUNYA COKLAT ITU MARAH?HAYOOOKKK AUTHOR TAK TAHU KALAU DIA MARAH HAYOOKK HAYYOOKK!!HABIS LAH INTAN..HAHAHA OK KITA CONTINUE CERITA LAGI K?TUNGGU FOR THE NEXT PART/BAB OF RABIES YEAH!!!

DONT FORGET TO VOTE!ILY GAIS😘

(1010 words)

#1 : VIRUS OF RABIES (ADVENTURE COMING)Where stories live. Discover now