BAB 8 - JUMPA

599 40 0
                                    

    "We Korang tengok apa yang aku jumpa!!" jerit Fay.

   Sara dan Diena pun mendekati Fay.Fay pun menunjukkan sebuah kunci ke Diena dan Sara.
Bangga betul Fay dapat jumpa kunci tersebut.

Kunci je pun.

    " 1 kunci je?"
Tanya Sara.

'Eh Sara pun nak jadi bengap macam Diena jugak ke tanya soalan bodoh dekat aku?'

   "Ko tak nampak aku pegang 10 kunci ni ke"
Fay menjeling Sara.

Rasa nak cepuk je muka Sara dekat dinding ni bagi otak tu jadi betul sikit.
Bengap sangat.

   "Kalau tu bukan kunci nya macam mana?" Tanya Diena.

   "Tak apa lah kita test dulu boleh ke tak "
kata Fay.

  Mereka pun mendekati pintu yang dimangga itu dengan bacaan bismillah alhamdullilah mangga tersebut terbuka.

  "Yeahh!!!!!"
Jerit mereka bertiga.

Suka betul dapat buka mangga itu.Buka mangga je pun nak happy mcm tu haih.

   Mereka pun masuk ke dalam bilik tersebut.bilik itu gelap.banyak bilik yang tidak berpintu tetapi di letak grill semacam penjara lah.

    " Irani..Intan"
panggil Sara.

   "Ayda jebat kalau kau dengar jawab lah"
Jerit Diena sedikit kuat.

  Intan dan Irani cuba mengecam suara suara yang memanggil nama mereka berdua.Kawan kawan nya datang menyelamatkan mereka berdua!!

    "Kitaorang dekat sini!!!"
Jerit Irani dan Intan.

    Fay,Diena dan Sara pun mencari dari mana datang suara tersebut.Setelah itu,mereka ternampak satu bilik dan ada Irani dan Intan di dalamnya.

   "Korang!!!aku ingat korang dah tak de tau!" Kata Diena.

  Over nya lah Diena ni.

   "Hahaha..Agak agak lah."
Kata Intan sambil ketawa kecil.
Entah apa yang kelakar pun tak tahu.

   "We Sara cepat la buka pintu ni"
suruh Fay.

  "Eh kau ni suruh suruh orang pula sekali sekala kau la buat "
kata Sara.

   "Alah ko kan mahir bab bab cemni"
kata Fay sambil membuat muka comel tapi Bagi Sara Fay cuba membuat muka minta kena lempang.

   Diena memberi klip rambutnya kepada Sara.Sara pun cuba membuka pintu tersebut tapi tidak boleh dibuka.

   "Tak boleh bukak tho"
kata Sara.

Muka masing masing sudah kecewa.

  "Kau dah baca bismillah?"
Tanya Fay.

Sara tersengih tau lah tu dia main bukak je tak baca bismillah alahai Sara ni.

   "Cuba baca bismillah pastu buat balik"
kata Fay.

Sara pun hanya mengikuti suruhan Fay.

  Pintu berjaya dibuka.

Fay dan Diena memapah Intan dan Irani.

   "Sana la aku nak papah ayda jebat ni"
kata Diena menolak Fay yang cuba mendekati Intan.

Fay pun hanya menggeleng kepala lalu memapah Irani.Intan hanya tersenyum memandang karenah sahabat sahabat nya.

  'Diena ... Diena waktu keadaan cemni ko masih boleh panggil aku ayda jebat lagi haih'

   "We..aku cuma nak bagitau yang aku dengan Irani dan kena virus korang tak takut ke berjangkit dekat korang?"
Tanya Intan.

Risau kawan kawan nya terkena virus sepertinya dan Irani.

   "Ko jangan risau la.Kita kan kawan.Bestie sampai mati.Nanti kita usahakan lah cari ubat nya. Lagipun ko kan kawan kitaorang jadi kitaorang kenalah tolong.Kalau ko mati biarlah kitaorang pun mati sama"
Kata Fay.

  Terharu gak la dengar Fay kata ni.Nak menangis dibuat nya tapi air mata tak nak keluar pula.Jadi tangguhkan jelah dulu.

  "Dah jom kita keluar.jap aku cek line clear ke tak"
kata Sara lalu mendahului mereka.

Setelah mendapat signal dari Sara bahawa line diluar clear diaorang pun keluar dari bilik khas tersebut.

❌❌❌❌❌

Semasa dalam perjalanan untuk ke stor sukan tingkat atas mereka perlu menaiki lif tetapi lif pula rosak jadi mereka mengambil keputusan untuk menggunakan tangga sahaja.

Terpaksa.

Nasib kau lah Intan,Irani. Tahan kejap rasa sakit tu.Kesian diaorang tiada tenaga sebab tak makan.

   Semasa mahu menaiki tangga tiba tiba seekor zombie berada di tengah tengah tangga.Menunggu masa untuk menyerang mangsa yang berada dihadapannya nanti.

  Mereka berlima pun panik.Bagai mana mahu naik ke stor kalau tangga ada zombie? Lif rosak? Tak kan nak terbang kot.Tu pun kalau ada sayap boleh la terbang. Ni tak de!HUAAA!!!

❌❌❌❌❌

To be continued.....

(622 words)

#1 : VIRUS OF RABIES (ADVENTURE COMING)Where stories live. Discover now