ŞİMDİ SIRASI Mİ. ?

97 12 0
                                    

Umursamaz bir ses tonuyla cevabım tabi ki gecikmedi..
" Ne ? Daha neler ? " tatlı görmesem yutturacaksin İlgaz bile daha tatlı . " ilgaz ilk çıktığım çocuk oluyor bu arada .
"hımm . O yüzden ağzına bi karış açık kaldı dimi? " hiç te bile diye cikissamda içimde bir yerlerde ece ye hak veren bir şeyler yok değildi yani. Hafif yapılı vücudu ben burdayım diye bagirirken. Gece siyahi gözleri.. Dış görünüşü insanı kaç uzaklas diye korkutsada yakından bakinca gorunusunun aksine tavırları ve insanı hayran bırakan sesiyle bir değişik oluyo insan .. tabi bunları asla asla sesli söylemem. . saniyede 200 kelime sigdirabilme kapasitesi ne sahip bir arkadaşınız olsaydı eminim hak verirdiniz .çocuk hakkındaki düşünceler yüzüme yerleşen aptal gulumsemeye sebeb olmuştu sanırım yoksa Ece hayatının hikayesini yakalmiscasina delice bakmazdi bana..
.
." şey .. bakma öyle be.
çocuğun cenesini kiriyordum. o an afalladim kızım. . ne var yani?. " hiç ...

hımm diyerek devam etmeni bekledi anlaşılan kurtulusum olmuyacakti.
." tamam azcık. . birazcık .. çocuğu hiç konuşurken görmemiştim. sesi çok etkileyici.. suç benim mi ?" bir an dediklerimi ben bile şaşırdım . Allahım ben naptim. Ece ye bole bi koz nasıl verdim.. " biliyordum .. ha ha biliyordum.. " aynı şekilde onu taklit ederek . biliyidim biliyidim. . dedim gözlerimsinif kapısına yakın yerde asılı saate kaydı içimden 10 dan geriye saydim. . tabi ben bunları satarken Ece zafer dansi yla herkesin dikkatini çekiyordu. . sınıftan Berk "noldu güzelim beni görünce sevinçten siyirdin mi " diyince sınıfta kahkahalar koptu..
" bi git be angut. Dünyada tek kalsan kim bakar sana be.. " dedi Ece. tam bana donecekti ki. . Benim biricik dadik hocam tarihçi Türker sınıfa giriş yaptı. . derin bir nefes alıp sıranın üstündeki kitabima egildim a.Ece fisiltiyla . ."hiç rahatlama kurtulamazsin " diyip uyuz bi gülücük attı. Tarih dersini çok sevsemde bir türlü odaklanamadim . hoca bu fark etmiş olacak bir anda elini omzuna koyup.
" Selin hanim bugün nerelerde bakalım bu güzel kafa hı. .?" demesiyle yüzümde sıcaklık hissettim. utangaç degilimdir... sanki suç işlerden yalanan bir suçlu gibi hissettim. . Ece nin sürekli oynayıp duran kasini gozunu gormemeye calissamda insanı gerçekten çileden çıkartma konusunda ilginç bir yeteneğe sahip..
"şey hocam.. Şey Türker hoca gözlerini kocaman açmış benden mantıklı bir cevap bekliyordu..
bir klişe yaparak .
"ben uyuyamadim " unuttuğum bir vardı . sözcükler ağzımdan çıktığı gibi pişman oldum. Türker hoca annemin bir tanidigiydi. bizim eve ilgili çok bilgiye sahiptir. hatta her Pazar kahvaltı klasigimizdir. yumurta tokusturmakk. ..
sesinden alaya " Evet.. Demek ki neymiş? sabaha kadar film izle miycekmissin... "sözlerini bitirirken eli kulağını çekiyordu. . gözlerimi devirdi deli yanim hadi ama lise sondayim heyoo ayıp ama ya yapılır mı bu ... gitti bütün havam... . ."ama hocam..." alaycı gulumsemeyle tekrar baktı. .
"benim gözde öğrendim olduğuna göre bu affedilmez hata n yüzünden yarın ki ek dersin birini sana ayiriyorum. Konu Osmanlı da beylik dönemi. . Hadi hayirli olsun.. ." yalvarark kurtulmayı denedim ama boşuna. . Tarih iyi olduğum bir dersi ama konu tahtada ders anlatmaksa işte bu biraz sıkıntı oluyor..Çalan zilleri başıma geliceklerin farkında olarak kendimi ışık hızında dışarı attım .. Ece ." bekle " desede merdivenleri bulup kantin sığındı. . sırada dört kişi vardı aceleyle beş olup pistim. . Ece den sallanıyor tabi ki ama bunu baskalrinada belli etmek istemiyorum. Ama gördü işte öf. Acele ettirip qonumdekiji
"azcık hızlı " diyerek itelerken .bir yandan da canım arkadaşıma bakıyordum. . Yüzündeki o hain siritisina anlam veremesemde olduğu yerde kalmasına sevinerek ... Elimi itelemek için sırtına koyduğum çocuk bana dönüp kibarca .
"istersen yer değiştirelim. . "
demesiyle kafamı kaldırdım .gözümü bile kırpmadan gözlerinin siyahi nda kayboldum. . Yüzümdeki afallamaya olsa gerek tatlı tatlı guluyordu. . içimden şimdi sırası mi ama ya diye yakındı deli yanimm. .
" a yine sen nasılsın ?" sakamiydi bu .. ne kadar afalladim sinirlenme olsada . aptal aşık modundan çıkıp
" sıra senin olsun "diye cikistim. . neden deli yanıma uyup kaba davrandı inanin bilmiyorum. . aman her neyse .. zaten o da bu kabaligimi pek de umursadi denemz. . .
sen bilirsin derecesine omuz silip önüne döndü. . .. onu yakından olmasada uzaktan tanıyorum. . o da benim gibi yeni gelmişti bu okula. bildiğim kadarıyla bizim karşı kolidorda ki sınıfların birinde.. karşı kolidorda pek bağlantıda değilim. . bizim taraftakilerin cogunu tanırım. . bizden değil. .okula ilk geldiğimde ilk onu ve lanet olası topunu görmüştüm. . birkaç arkadaşıyla bahçede top oynuyorlardi. . o zaman da kaslı vücudu ilk dikkat çeken yeri olmuştu. . kendisini kızdıran bir arkadaşından intikam almak için hızlı vurduğu top .. Arkadaşının egilmesiyle kafama vurdu. o gün ona çık kizsamsa sesimi bile cikarmamis herkesi şok eden bi sessizlikle sınıfa geçmiş aglamistim... Ne yani o cüsseli birine bağırsak ne olucak ortadaydi. . şimdi çok kibar gorunsede o zaman bir özür bile dilemedi. . gerçi fırsat bile vermemistim o ayrı. . O günden sonra istemeden de olsa arada bir kolidorda camindan onu izler oldum.. Sebebini şimdi bile bilmiyorum.. Hatta o zamanlar İlgaz la cikiyordum. . ilişkimiz sadece üç hafta sürdü. . Ama okula onun sayesinde alıştım. .. .. neyse..
benim bu izahsiz ilgim bana bile garip gelirken Ece nin sikistirmalairna birsey diyemem tabi.. bulunduğum ana odaklandı. . önündeki sırada tek kişi kaldı. ayakta uyumaya korkup vazgeçtim yemek işinden bir dahaki tenefus gelirdim tekrar.. kolumu biri tutunca hazır cevap yanim "dirdirini kendine sakla Ece" demekle yetindim. Bu uzun sürmedi . yeterince pot kirmisyi hadi ama ya.. O ise masumane tatlı bir gülücük le
"sen şu masaya geç ben ne istiyosan alayım. uyuyacağım gibi halin var .. " ne siritiyordu pişmiş kelle gibi.. uykusuz olmak ayıpta benim mi haberim yok.. .. "yüzümde garip bişiy mi var? "dedik diklenerek.. .
"Yooo " kaslarimi devirerek "ozaman ne bakıyorsun ole be adam.. "
Bu sefer hafif bir ses eşliğinde guluyordu.. ne yani bunda güleç ne var ki.
"komik olan ne ? "
"hiç hiç bişey. bak ben sabah ki kabaligimi affettirmeye çalışıyorum az cik yardımcı olsan nolur.? "
aptal ben sanki ilk defa bi erkekle muhabbet ediyorsun. hem ben ne ara bu kadar yontulmamis odun kilifina burundum. .
"şey .. kusra bakma. ben nn .."
."anlaştık o zaman sen masa kap ben geliyorum. .. " Bu ne tatlilik bole.. .. içimden kendime tokat attım . nolur be sus artik .. cam kenarı iki kişilik bir masa bulup yerlestim. Hemen dibine bitiverdi Ece tabi ki .. karşımdaki sandalyeyi kapıp. .
"ne dedi"
"sanane"
"ya çok ayıp arki degilmiyi. ?"
.
"sabah yasadiklarimizin ozruymus tatlım oldumu?" yapmacık bir gülücük gönderdim. ..
"ya.. bak sen ..Buldu senin gibi güzeli olta atiyo.. kızım sakin tutulma hemen.. Surunsun .. "
duanda kırk yıllık sevgilisini bahsediyoruz sanır. . surunsun ne demek be.. Çocuk tanışmak istiyor belli ki.
" ne.! daha neler. ? git işine kızım "
"ne özrü cankus. . heyoo Sabah oglana kafa atan sendin. Bu arada adı neymiş ?" Hakikaten hiç sormamistim. . neydi adı sahiden.. ?
"Eray" dedi elindeki tepsiyi masaya bırakırken. . acaba konuşmanın ne kadarına haberdar di.. Of Ece öf. . hafiften yanıyor yanaklarim belli olur korkusuyla ellerinin arasında gizledim.
"E hanımlar sizlede tanışmak güzel olurdu .."
gulumsuyorduu bunları solerken eğlendi belliydi. arka masadan sandalye çekip dibime oturdu.. .Sabırsız arkadaşım Ece dayanamayip.
"ben Ece Gurlu. bak bu da canım arkadaşım Selin güneş  " kaslarimi catarak dislerimin arasından
"memnun oldum.. "
başka saçma bir an daha yaşamaktan korkarak hızlıca Tepside pohacalara yumuldum. . Elimdeki bitince Eray a teşekkür edip kalktım. .Ece de kalksın diye cimdikledikten sonra elimdeki parayi tepsiye koydum. bir an Eray la göz göze gelince yüzündeki öfkeyi gördüm. . nedenini anlamadan korkutucuydu. Hemen sınıf kolidorda çıkış yaptık.
"bi birakmadin. Noluyoz gine?. "
"bilmem çocuk çok öfkelendi bir ana korktum ."diye itiraf ettim.
" tabi sinirlenir mal mısın sen ?tepsiye para koymakta ne demek o bir erkek hemde Türk Erkeği. . "
"ben ilk defa oturdugum birinin parasını yemem .bizde bole cicim o Türk Erkeği se ben de Türk kızım. ."
her ne kadar ellerimi peceteye silsemde yağlı hissi gitmiyordu.
Ece ye dönüp
"lavaboya gidelim mi ? " ama o çoktan Can beye doğru gidiyordu.
"Naber Can ?" ona cevap bile vermeyen Can beni görünce. .
"selam Selin Naber ."
"iyi benim işim var siz takilin"deyip lavaboya doğru yöneldi. . Can Ece nin platonigiydi.. Ama Can in umrunda bile değil di canım arkadaşım. Ne kadar uyarsamda vazgeçmiyor bu kız bu sevdadan.. Son sene olduğu için çok da üstüne gitmiyorum.. iki aya kalmaz dağılır nasılsa. .

Ellerimi yıkarken çalan zil ile acele ettim. kapıyı açıp çıktım. .
"Bu .. Oha. .. " yine birine capmistim. anlaşılan bugün bir yerlerimi kırmadan bitmeyecek. ...
"önüne baksana be . öküz musun ne ..".söylene soylene yerimde kalkmaya çalışıyordum. Elini uzattı tutmam için. tutarmiyim .. saol gerek yok dedim. .

"Bu kadar da pes artık ama . şimdi agliycamm. "
şiirden cenesini kaskati kesilmiş
bir şekilde karşımda duruyordu. tek kelime etmeden elime parami sokusturdu. hala sinirlenme bkmaya devam ediyordu.. aynı sinirle
"bu ne şimdi. . ".

"ben masamda ki kıza hesap odetmem. "

"öylemi bende başkasının parasini yemeyi kabul etmem nolacak. "
parayi geri eline sokmaya çalıştım ama kerpeten gibi sikmis ti ellerini. .

"boşuna uğraşma küçük hanim ama olmaz. " hızla geldiği yöne geri yürümeye başladı.

"dur bekle biraz heyyyy..."
yaklaştığı sırada aramıza giren tarihçi ..beni alikoydu. . tam da sirasiydi. .. Bu burda bitmedi gıcık şey sen görürsün. .

İMKANSIZ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin