Peekay Peekay

54 9 0
                                    

Gün bitmeye yüz tutarken . Altında ezildigim yalnızlığım yine ben burdayım diye bağırıyor. .Yeni bir düzen kurup yeni bir ben olmak için gelmiştim bu şehre. Ama ben yine aynı ben olarak kaldım.
Düşüncelerimin azizligine uğradım. Kırık dökük hayatımın yıkık, viran hayallerim in içinde debelenip duruyorum.

"Selin GÜNEŞ "
İsmi okununca öte taraftan bulunduğum zamana geçiş yaparak.
" Selin kalk ayağa görelim seni"
Sesin sahibinin verdiği komutla ayağa kalksamda içimdeki tedirginliğin yüzümden okunuyor olduğunu biliyorum..

ayağa kalmam ile sınıfta ki bütün gözlerin beni bulması bir oldu. Hatta arka sıralarda pineklemekten salyalari akan yeşil tişörtlu şişman sınıf arkadaşım bile ..
Tabi kış uykusunu bölünmesi hoşuna gitmedi. Ama merak ağır basıyor.Butun sınıf gibi o da beni merak ediyordu. Beni yani 98 almayi Başara bilen kız. .
Kürsüde ki hocayla göz göze geldiğim an hocanın gözleri dışarı firlayacak gibi oldu.. Hangisi daha korkunç bilmiyorum. Hocanın pörtleyen gözleri mi, birinin bana böle bakması mi..? Bir müddet sonra o da yaptığının farkına varıp .. Olmayan kaşlarını çattı.

" demek sendin . Anlamam gerekirdi .. Hangi aklı başında insan yapardı ki böyle birseyi.. ?"
Dedik lerin den pek birsey anlamamış olsamda , besbelli o da farkındaydı derse sarhoş giren kişinin ben olduğumun. .

" Neden 98 diye sormayacak mısın? "
Hayır anlamında başımı salladı m. Çünkü bir öğretmen klasiğidir. Noktadan virgulden not eksiltmek. Zaten benim için önemi de yok .. Çünkü sınav da nokta koyduğumu bile hatırlamıyordum. . Hoca yine de devam etti.
"98 verdim çünkü adının yerinde Peekay Peekay yazılıydı. Imzalarla karşılaştırınca seni buldum... Aslında bu kadar uğraştırdığın için not bile vermeyecektim. Ama diğer öğrenciler istenince nasıl not alınıyormus görsünler istedim.. "

Sınıfta saniyesinde kargaşa koptu.. Bense hocadan küçük nacizene bir özür dileyip kendimi sıraya gomdum. .. Peekay mi ? aklımda ne vardı acaba onu yazarken.. Gerçi kısmi olarak yanlış yazdım denilmezdi. Hatta doğru bile yazılmış. Peekay. : sarhoş . demekti. Ve ben sınava girerken gayet de sarhoştum. .

Bu son dersti. Bittiğinde biticek bütün dedikodular,fısıltılar. Herkes kendi aklında ki düşünceler de özgür. . Kimse karışamaz lakin kimse benim hakkımda haddinden fazlasını konuşmaz .. Bunu burdakilerin hiçbiri bilmiyor olsada yakinda onlarda idrak edicekler..

İyi ya da zor. Herkesin bir seçme hakkı vardır. Benim hiç olmadı. Ne yaşayacağım aileyi seçebildim. , ne yaşadığım hayatı. . Beni böyle yapanda hayatın ta kendisi... Hep başkaları ne derse ilk önceliğim onlar oldu. Bu hayat benim deme şansımı hiç kullanmadım.
Bundan sonra kullanmaya kararlıyim. .
BU HAYAT BENİM ...

Onca yıl koca koca yalanlar yaşayıp, doğru olmadıklarını bildiğim halde doğruymuş gibi yaparak.. Mutluluğun kelime anlamını bilip hiç gerçekten yaşayamayanınız varmı ? Bu konu da en önlerdeyim. Mutluluğu sadece başkalarına bir maske olarak sunup hiç mutlu olamayan zavallı iğrenç bir mahluğum.
Elimde ki tek dogruyuda gerçekten kaybetmiş zavallı ucube ben ..

Geçmişin izlerini silmek sanıldığı kadar kolay değildir. Onca yılı onca insanı, Onca yalanı yaşayıp da hiç yaşamamiş gibi temiz görünmeye çalışmak hiç kolay değil. Ki zaten ben de kolay olanı istemem.
İzmite tanışırken de hayat zordu Antalya ya taşındığımda da.. Önemli olan şehir değiştirmek değil. Sen nereye gidersen git geçmişinde, geleceğinde hep seni takip edicek. Ben bunu biliyorum. Dışardan bakıldığında ne kadar normal de görünse yaşadıklarım. Altında yatan yalanlar la yaşamayı öğrendim. Herkesin doğru Sandığı ama yalan bir hayatı yaşamayı öğrendim.

İMKANSIZ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin