Skickat från: felix <234
Tid: 18:39
"oscar ring mig fort som fan innan jag gör något dumt"
Skickat från: Mig
Tid: 18:39
"Men min ängel"
"Jag ringer direkt"
Med telefonen mot örat satt jag vid mitt skrivbord samtidigt som jag försökte göra min matteläxa. Felix svarade snabbt. Hans snabba och ansträngda andetag hördes på andra sidan luren.
"Hej min ängel", mumlade jag medan jag skrev ner nya tal i min skrivbok.
"Oscar", yttrade han sig bara med rosslig röst.
"Hur mår du?" frågade jag. "Har någonting hänt?"
"Jag har bråkat med mina idioter till päron", muttrade han. "Du brukar göra mig på gott humör, så jag vill höra din röst."
"Men åh Felix", svarade jag med en suck. "Nu satte du ju massa press på mig, att jag måste göra dig glad."
"Känn ingen press", sa han enkelt.
"Får jag fråga vad ni bråkade om?" frågade jag försiktigt.
Jag bet mig hårt i underläppen. Var rädd för hur han skulle reagera, om han bara skulle bli ännu argare än vad han redan var.
Jag hörde hur han suckade till och det lät som att han satte sig ner någonstans.
"Jag lyssnade inte så mycket på vad de sa, jag skrek mest på dem", yttrade han sig efter ett tag med ett lågt skratt. "Men det hade väl säkert med mitt beteende att göra, I guess."
"Går du fortfarande hos den där psykologen?" frågade jag.
"Ibland, men hon är fan den dummaste människan jag någonsin träffat", grymtade han. "Hon skriver ner vartenda ord jag säger hon är så jävla känslokall."
"Det är det som är hennes jobb, Felix", försökte jag.
"Jag vill inte bråka med dig också", snäste han trött.
"Felix, jag vill inte heller bråka med dig, men du vet att du lätt blir irriterad, att du kanske överreagerar lite", försökte jag lugnt säga. "Och nu när du är lite arg och så, försök bara ta det lugnt, gör inget dumt, jag bryr mig om dig."
"Hejdå", sa han med irriterad röst innan han la på samtalet igen.
-
Snälla säg att jag inte är den enda som låtsas sova för att inte behöva göra saker?
Om jag måste gå med hunden brukar jag låtsas sova så jag slipper. Just nu låtsas jag sova för att slippa följa med och packa flyttlådor då min farbror har sålt sin lägenhet.Jag blir jättetaggad på att skriva när jag ser omslagen till de kommande fanficsen i mina utkast, men sen när jag väl ska skriva går det typ inte :(
Jag hoppas att jag får ut de snart, jag vill att ni ska få ha saker att läsa!!Hur mår ni idag då? Vad har ni för planer idag?
Jag mår bra - förutom att jag har halsbränna ugh. Idag ska jag typ åka till min farfar på eftermiddagen men nu försöka undvika att behöva hjälpa till haha...
Hoppas ni får en fin söndag! Ni är bäst, puss och kram ❤
YOU ARE READING
468 kilometer » foscar
FanfictionSkickat från: felix <234 Tid: 06:32 "Varför skulle distansen behöva förstöra oss?" Skickat från: Mig Tid: 06:32 "Tillsammans är vi starka, Felix" De fanns bakom varsin skärm, fyrahundrasextioåtta kilometer ifrån varandra. Det enda som fick dem att h...