LVIII

1K 86 15
                                    

Skickat från: Mig

Tid: 12:59

"Första april"

"Är det nu du ska avblockera mig och säga att allt är ett första april-skämt?"

"Jag skulle bli jättearg om det var så"

"Jag sitter i väntrummet hos min psykolog just nu"

"Mamma och pappa bokade ett akutmöte"

INTE LEVERERAT

"Felix? Är du redo?" frågade hon med ett stelt leende.

Jag svarade inte på hennes fråga, utan suckade bara medan jag reste mig från fåtöljen jag satt i. Vi gick i en lång korridor till det rummet vi skulle vara i. Hon låste bakom oss och vi satte oss i varsin fåtölj. Hon tog sitt block och sin penna från det lilla runda bordet framför oss och tittade leendes på mig.

"Hur har det varit på sistone?" frågade hon. "Vi har ju inte setts på länge."

"Skit", mumlade jag och korsade mina armar.

"Utveckla", försökte hon medan hon skrev i sitt fula block. "Har du gjort någonting av det du lovade mig sist?"

"Min pojkvän var här för typ en och en halv månad sedan, efter det har allt bara blivit sämre", sa jag med en tung suck.

"Gör han dig glad, din pojkvän?" frågade hon och lät intresserad, vilket hon säkert inte var.

"Väldigt", mumlade jag. "Men jag fuckade upp allting, så jag vettefan om vi ens är tillsammans längre."

Hon nickade försiktigt och skrev ner allt jag sa i sitt block. Hon såg upp mot mig igen.

"Tror du inte att du kan försöka vinna tillbaka honom då?" frågade honom. "Gör någonting romantiskt, visa att du älskar honom."

"Jag kan inte. Han bor 468 kilometer härifrån", viskade jag och kände hur hjärtat sjönk i bröstet på mig. "Mina föräldrar skulle aldrig låta mig vara själv i Stockholm, de skulle tro att jag bara skulle supa skallen av mig."

"Det gjorde saker lite svårare", yttrade hon sig.

-

HEJ HÄR HAR NI ÄNNU ETT KAPITEL!!

Nu tänker jag gå och äta choklad och titta på serier. Livin' the life.

Jag hoppas att ni har haft en bra dag - för det förtjänar ni verkligen!!

Hur mår ni förresten? Vad har ni gjort för skoj idag?
Jag lyssnar gärna på er, så berätta på!

Nu får vi hoppas att det inte blixtrar inatt så att jag kan sova.

Åh förresten, tack för +20k reads!!

Ni är bäst - det vet ni. Puss och kram ❤

468 kilometer » foscarWhere stories live. Discover now