"Felix, nu är du såhär borta igen!" utbrast Moa.
Jag vände blicken mot henne. Suckade tungt.
"Va?" mumlade jag.
"Vad fan är det som händer med dig, Felleboy?" frågade Loke. "Du har varit såhär enda sedan han den där Oscar drog."
"Men sluta prata om honom!" nästan ropade jag och slog med händerna i bordet framför mig.
Mina kompisar såg förvirrat på mig. De såg nästan lite smårädda ut. Jag drog med händerna över ansiktet och suckade igen.
"Har den hänt något mellan er eller?" frågade Lina.
"Vår lilla Fells låg ju med någon brud på någon fest för drygt två månader sedan, jag skulle nog inte vara så glad", flinade Emil.
"Håll käften, Emil", fräste jag. "Men nej han är väl inte så jävla glad för han blockerade mitt nummer efter den natten, för Loke är ju fucking dum i huvudet och berättar allting."
"Vad fan skulle jag annars gjort?!" försvarade Loke sig med. "Låtit dig ha en hemlighet om otrohet för dig egen pojkvän?"
Jag muttrade irriterat och reste mig från stolen jag satt på där vi satt i matsalen.
"Vart ska du?" frågade Mathilda.
"Du behöver inte bry dig", snäste jag.
Jag drog mig snabbt ifrån dem. Gick mot utgången.
"Och du behöver inte vara otrevlig, Felix!" ropade hon tillbaka.
Med tårar i ögonen gick jag ut ur skolan. Det var tack vare Oscar som jag hade blivit så jävla blödig. Argt drog jag med fingrarna under mina rödsprängda ögon. Jag bet mig i insidan av kinden och satte mig på en bänk några meter utanför skolans område.
Skickat från: Mig
Tid: 11:45
"Snälla förlåt mig"
INTE LEVERERAT
-
När man skriver någonting till någon på Snapchat, och så svarar denne med en bild utan någon text, DEN LÄSER INTE ENS VAD MAN SKRIVER?? Ugh, blir så irriterad på det.
Jag var nyss på min favorit-ica, Simrishamns ica <33 I'm weird, jag har favorit-ica:or...
Idag ska jag äta pizza YEY!!
Hur mår ni idag då? Tell me, jag bryr mig om er!
Om ni mår bra; perfekt, fortsätt så! Om ni mår mindre bra; hoppas ni mår bättre snart!!
Hoppas ni har/har haft en bra dag. Ni är bäst, puss och kram ❤
YOU ARE READING
468 kilometer » foscar
FanfictionSkickat från: felix <234 Tid: 06:32 "Varför skulle distansen behöva förstöra oss?" Skickat från: Mig Tid: 06:32 "Tillsammans är vi starka, Felix" De fanns bakom varsin skärm, fyrahundrasextioåtta kilometer ifrån varandra. Det enda som fick dem att h...