LÄS MEDDELANDET I SLUTET!!!
-
Skickat från: felix <234
Tid: 11:20
"Varför ringde du mig nyss???"
"Klockan är halv tolv nästan Oscar :("
"Jag vill sova"
Skickat från: Mig
Tid: 11:20
"Jag behöver sällskap!!"
"Och så har jag en överraskning till dig ;)"
Skickat från: felix <234
Tid: 11:20
"*bifogad fil*"
"Här får du för att du väcker mig din djfjjfjd"
"Det är säkert ingen rolig överraskning heller ;("
"Vad skulle du kunna överraska mig med liksom? Imorgon börjar du på universitet och jag är helt själv"
Skickat från: Mig
Tid: 11:20
"Felix du behöver inte peka finger åt mig :("
"MIN ÖVERRASKNING ÄR BÄST"
"Jag sitter på ett tåg just nu, ett tåg på väg till Göteborg"
"Varför sitter jag på ett tåg till Göteborg under du nu? Jo, för imorgon så börjar jag på Göteborgs universitet"
"Jag ska nu och i några månader framåt hyra en lägenhet i andra hand, tills jag har hittat ett eget ställe"
Skickat från: felix <234
Tid: 11:20
"dU SKOJAR"
"OSCSR"
"KOM DU IN I GBG"
"KOMMER GRINA"
"JAG TÄNKER BO HOS DIG HELA TIDEN"
"I DON'T EVEN CARE"
"ALLTSÅ DNINIEFOMDOW JAG ÄLSKAR DIG"
Skickat från: Mig
Tid: 11:25
"Jag sa ju att du skulle bli glad!"
"Nu sitter jag och ler som en idiot på tåget hehe"
"Oj nu stannade tåget"
"Hur lång tid tar det för dig att komma hit?"
Skickat från: felix <234
Tid: 11:25
"MEN FUCK TOU"
"JAG ÄR JU NYVAKEN"
"TJUGO MINUTER KANSKE???"
"STANNA DÄR"
"JAG KOMMER"
Skickat från: Mig
Tid: 11:25
"Jag går in till resecentrumet och väntar <3"
Jag reste mig från sätet jag satt på och tog ner mina väskor från hatthyllan. Tillsammans med alla andra passagerare gick jag ut från tåget. Med glada steg gick jag in till resecentrumet och satte mig på en bänk utanför Pressbyrån.
Tiden gick snabbare än förväntat, för plötsligt hörde jag en duns bredvid mig på bänken. Bredvid mig satt nu en andfådd Felix som försökte återfå en normal andning. Tillslut vände han ansiktet mot mig och log brett.
"Har du sprungit?" skrattade jag.
"Skoja inte", andades han. "Jag sprang som fan till bussen, och från bussen."
Med ett skratt kramade jag hårt om honom. Han besvarade gladeligen min kram och suckade lyckligt.
"Jag har saknat dig", mumlade han. "Vi har ju inte setts på flera månader"
"Felix hjärtat, det är bara drygt en månad sedan vi sågs", skrattade jag och släppte kramen.
Jag satte handen mot hans högra kind och såg in i hans smaragdgröna ögon. Han såg förvånat på mig.
"Ja, ja, jag har saknat dig jättemycket ändå baby", muttrade han. "Vart ligger lägenheten?"
"Nordstaden tror jag", svarade jag.
Felix reste sig direkt från bänken. Jag gjorde samma sak och tog tag i båda mina stora resväskor. Felix arm lades snabbt om min svank. Med glada steg gick han ur resecentrumet. Jag kunde inte göra annat än att skratta åt honom. Han ökade på stegen så att vi skulle hinna med spårvagnen som stod ett tiotal meter ifrån oss. Vi hoppade på, åkte ett antal hållplatser innan vi gick av igen.
Jag tittade upp på alla skyltar om gator. Tillslut stannade jag.
"Här är det", sa jag glatt.
Jag släppte mina väskor – hoppades på att Felix skulle ta dem. Vilket han tack och lov gjorde. Jag slängde upp porten som inte ägde någon portkod, skuttade glatt in i höghuset och tryckte på knappen för hissen.
"Egentligen borde jag ha struntat i att ta dina väskor", hörde jag Felix röst retsamt säga bakom mig.
Jag vände mig om och lipade bara åt honom. Han skrockade lågt innan han la armarna om mina höfter. Hans läppar träffade lätt min nacke, vilket direkt fick mig för att rysa.
"Fan vad glad jag är för att jag åkte på den där festen i Stockholm", mumlade han och tryckte sitt ansikte mot mig. "Och fan vad glad jag är för att du också var där."
"Jag med, Felix, jag med", svarade jag lyckligt.
-
Wow. Ännu en fanfic avslutas. Fan vad sick.
Liksom lilla jag, lilla Johanna som atm ligger i sängen med twenty one pilots (<333) i hörlurarna (har inte kunnat lyssna på musik på hela dagen, FICK PANIK) och skavsår på lilltån (lol). Lilla Johanna som har fritidsintresset att ligga i sängen och inte göra ett skit. Vem är jag ens, hahahahaha?? Det är fett sick att vi kom upp i 32k (tror jag??) reads, liksom lilla jag, lilla tråkiga jag.Jag är väldigt uttråkad - som det säkert märks i det jag skrev där över - och det var ett tag sedan jag hade en q/a i slutet av en fanfic. SÅ DÅ KÖR VI Q/A!
Ställ frågor till mig, Felix, Oscar, Felix kompisar, Oscars kompisar, Felix föräldrar, Oscars föräldrar (tror inte jag glömt någon karaktär??). I alla fall, skriv frågor till mig eller någon av karaktärerna!
(Plz ställ frågor jag vill inte se ut som en idiot)Jag är typ övertrött, så borde nog sova nu. Godnatt. Nej okej.
TACK till alla som har läst, röstat och kommenterat - det betyder mer än allt! Verkligen, jag blir så otroligt obeskrivligt glad.
OCH I SKRIVANDE STUND ÄR VI PÅ #3 PÅ FANFICTION, TACK TACK TACK!Okej, nu sover jag. Godnatt på er!! Glöm inte att ställa frågor så ses vi säkert i någon annan fanfic i framtiden!!
BINABASA MO ANG
468 kilometer » foscar
FanfictionSkickat från: felix <234 Tid: 06:32 "Varför skulle distansen behöva förstöra oss?" Skickat från: Mig Tid: 06:32 "Tillsammans är vi starka, Felix" De fanns bakom varsin skärm, fyrahundrasextioåtta kilometer ifrån varandra. Det enda som fick dem att h...