Skickat från: Mig
Tid: 12:04
"Jag vaknade hemma hos min syster och hennes pojkvän"
"Jag hade gjort världens värsta grej"
"Du skulle vara så besviken på mig"
"Jag var på en fest och drack som fan, sedan drog jag mig till Felicia och Axel, försökte hångla upp båda två"
"Tydligen försökte jag få dem att vi skulle ha en trekant"
"Till och med jag är besviken på mig själv"
"Förlåt Oscar"
"Jag borde verkligen sluta dricka"
"Men jag gör det ju för att glömma"
"Fan alltså"
INTE LEVERERAT
"Felix?" hörde jag Felicias klara stämma säga.
Jag tittade upp från soffan jag låg i. Hon stod i en morgonrock några meter ifrån mig och såg oroligt på mig.
"Hur mår du, lillebror?" frågade hon.
Hon gick fram och satte sig bredvid mig.
"Jag mår skit", mumlade jag med hes röst.
"Hur är det med han den där pojkvännen du hade i Stockholm?" frågade hon sedan. "Vad hette han? Ossian? Oliver?"
"Oscar", rättade jag henne bestämt. "Och jag vettefan hur det är med honom."
Hon la armen om mina axlar. Tittade på mig med ledsna ögon.
"Vad har hänt?" yttrade hon sig med försiktig stämma.
"Jag var på en fest, låg med en tjej, Loke hade min telefon och berättade för honom", mumlade jag. "Han blev arg på mig och blockerade mitt nummer."
"Om du vill höra det från den positiva sidan, så låter det ju som något du skulle kunna göra", försökte hon. "Men det är ju inte så uppmuntrande."
"Jag vill inte prata om det", muttrade jag. "Han hatar mig."
"Han hatar dig inte Felix, jag vet att du är en bra kille innerst inne", uppmuntrade Felicia mig med. "Jag lovar att ni kommer lösa det, snart kommer du vara glad igen."
"Men jag saknar honom nu", viskade jag och därefter brast det för mig.
Jag låg gråtandes i min storasysters famn.
-
Och här har vi ett till kapitel, varsågoda. Vill ni ha ett till ikväll?
Vet ni vad jag gjorde idag då? Jag tappade min mobil i sten golv, så den går inte att använda :-)
OMG JAG MÅSTE BERÄTTA VÄRLDENS ROLIGASTE SAK!!
Jag och mina föräldrar (+ Scilla aka hund) skulle åka till ett hundbad i Simrishamn. En väg att komma till havet från parkeringen var genom en kohage, vilket var vägen vi tog. KORNA FÖRFÖLJDE MIG OCH SCILLA OCH JAG SKREK??? Det var jätteläskigt :(Åh jag skulle vilja lägga till nya låtar i min spellista, har ni något tips på någon bra låt?
Hur mår ni förresten? Vad gör ni?
Jag hoppas att ni mår bra och har en bra dag!
Ni är bäst, puss och kram ❤
YOU ARE READING
468 kilometer » foscar
FanfictionSkickat från: felix <234 Tid: 06:32 "Varför skulle distansen behöva förstöra oss?" Skickat från: Mig Tid: 06:32 "Tillsammans är vi starka, Felix" De fanns bakom varsin skärm, fyrahundrasextioåtta kilometer ifrån varandra. Det enda som fick dem att h...