XLI

1.2K 85 9
                                    

"Varför stirrar du ner sådär hela tiden?" frågade Felix där vi satt och pratade via Facetime.

"Va?" mumlade jag och såg upp från min mattebok.

Min mobil stod uppställd mot väggen vid mitt skrivbord. En rynka fanns mellan hans ögonbryn. En suck lämnade hans läppar.

"Du tittar upp på mig i någon sekund innan du tittar ner igen", muttrade han. "Vad är det du gör?"

"Åh, jag gör bara lite matte", mumlade jag och log försiktigt.

"Matte?! Vem är du ens?!" utbrast han. "Vad läser du ens för program?"

"Natur, inriktning natur", sa jag lätt och ryckte på axlarna.

"Åh herregud du är så nördig!" utropade han och slog ut med armarna. "Liksom, natur Oscar!?"

"Låt mig vara lite nördig då, Felix!" skrattade jag.

"Jag älskar dig även fast du är nördig", frustade han med ett flin.

"Jag älskar dig med, även fast du är lite dum ibland", skrattade jag.

Han log brett, satt handen mot skärmen som att han kunde röra mig. Jag kunde inte låta bli att skratta åt honom.

"Jag längtar efter dig", sa han med en liten rodnad på sina kinder.

"Jag längtar efter dig med", mumlade jag. "Jag längtar efter att få vara i din famn."

Han skrattade lågt. Jag såg hur han drog handen igenom sitt hår.

"Om du tar med din mattebok till mig kommer jag halshugga dig", yttrade han sig sedan med en spydig röst.

"Då får jag väl komma efter i matten då", svarade jag med ett retsamt flin. "Nej jag skoja, den följer inte med."

"Du ligger säkert före, du behöver inte ens jobba mer", muttrade han.

Han fick mig att skratta högt. Jag tyckte om människor som fick mig att skratta, jag tyckte om Felix. Han satt på andra sidan skärmen och tittade på mig med ett snett leende och höjda ögonbryn. Min fina Felix.

-

Jag känner mig glad och snäll idag, så ni får ett till kapitel. Varsågoda.

Och ja, snart träffas dem - ni vet att det snart kommer hända, jag vill bara dra ut på det ;)

Hoppas ni har haft en fin onsdag och kommer få en fin torsdag och midsommar!
(Det var visst torsdag idag oops, men det är sommarlov. Man ska glömma vad det är för dag.)

Jag kom på att jag åker till Stockholm på söndag, nu blev jag ännu lite gladare!! Jag har saknat min favoritstad så :(

Aja, hoppas ni mår bra, för ni är bäst!

Rösta och kommentera för mer ;););)

Puss och kram ❤

468 kilometer » foscarTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang