LXVIII

1K 73 12
                                    

"Nej Felix!" utbrast mamma när jag försökte dra på mig mina skor och dra från vårt lilla bråk. "Du har utegångsförbud!"

"Men så kan du ju fan inte göra!" snäste jag till svar. "Vad fan ska jag få utegångsförbud för?!"

Jag slängde ner skorna på golvet igen och gick mot min mamma. Jag var en bit längre än henne, vilket fick ett litet flin att dra i mungiporna på mig.

"Ditt beteende är oacceptabelt, unge man", sa hon bestämt. "Det har aldrig varit acceptabelt, men nu måste du ta och lugna ner dig."

"Jag förstår inte varför du inte bara kan acceptera den jag är", fräste jag. "Mitt beteende är en del av mig."

"Då får du väl vara någon annan, för jag accepterar inte detta", yttrade hon sig irriterat. "Så, gå upp på ditt rum."

"Ena sekunden så vill du att jag är ute, andra inne", muttrade jag. "Bestäm dig för i helvete."

Medan jag sprang upp för den gamla trätrappan hörde jag henne ropa något i stil med "vårda ditt språk!", vilket jag bara högt fnös åt. Hårt smällde jag igen dörren och slängde mig i sängen.

Lät blicken fastna mot väggen. Egentligen fick det inget att se där, det var liksom en vägg, men det fanns inget annat jag kunde göra.

Efter ett tag så vände jag bort blicken och suckade. Drog upp cigarettpaketet som låg i översta lådan i nattduksbordet. Jag visste att mamma skulle lacka sönder om jag rökte inomhus, det var precis därför jag tänkte göra det. Det fanns inte mycket mer att göra än att irritera henne.

Snabbt tände jag på en cigg som fanns placerad mellan mina läppar. Inte lång tid hann gå innan hela rummet var fullt med rök och dörren slogs upp. Mamma stod på andra sidan med en förbannad blick. Ett flin spreds över mina läppar.

"Felix Sandman!" utbrast hon högt. "Nu får du ta och skärpa dig!"

"Varför då? Det här är mycket roligare", flinade jag med retsam ton på rösten.

Hon suckade och slog sig för pannan. Såg sorgset på mig.

"Vad har vi gjort för fel? Varför blev allt såhär?" mumlade hon lite för sig själv.

-

Hahaha this sucks, k bye.

Nu tänker jag spendera hela kvällen och troligtvis natten för att skriva och titta på Grey's Anatomy (då min bästa vän har tvingat mig att kolla. Det är dock bra). Vad sysslar ni med?

Vill ni ha ett till kapitel ikväll eller ska jag sluta här? It's your chioce ;)

Hoppas ni har/har haft en fin dag! Ni är bäst, puss och kram! ❤

468 kilometer » foscarWhere stories live. Discover now