XXVI

1.2K 77 5
                                    

"Inkommande samtal från 'felix the retarded fuckboy'", stod det på skärmen på min telefon. Jag suckade. Klockan var inte mer än tre på morgonen. Då slog det mig att Felix var på fest. Att prata i telefon med en full Felix var nog inte det roligaste, men jag kunde inte bara klicka hans samtal.

"Hej Felix", mumlade jag trött när jag svarade på samtalet.

"Du är så jäääävla snygg, Oscar", sluddrade han på andra sidan luren.

"Tack Felix, hur mår du?" frågade jag. "Hur mycket har du druckit?"

"Jag mår jättebraa!" fnissade han. "Babe, jag har inte druckit nåågot!"

Jag suckade trött. Jag ville verkligen inte prata med honom nu, inte såhär sent och inte när han var full. Han skulle inte komma ihåg någonting av vad han sa nu. Men människor sa ju att med alkohol i blodet så sa man alltid det man inte vågade säga som nykter.

"Felix du borde gå hem från festen, det är inte bra för dig. Du borde inte dricka mer", försökte jag säga med bestämd röst.

"Jag älskar dig, Oscar", mumlade han sluddrigt. "Du gör mig jätteglaad!"

Jag skrattade lågt.

"Felix, åk hem, gör inte som du alltid gör", försökte jag. "Ligg inte med någon, drick inte mer."

"Jag älskar dig, Oscar. Sov gott, puss", fnissade han med sluddrig röst.

"God natt Felix, var försiktig", mumlade jag trött.

"Nej gå inte Oscaaar!" utbrast han med lite arg röst.

"Felix", suckade jag lite irriterat. "Klockan är tre, jag vill sova och du borde åka hem."

"Nej!" utropade han. "Stanna med mig, Oscar."

"Jag bryr mig om dig jättemycket Felix, men just nu orkar jag verkligen inte", mumlade jag. "Ta det bara lugnt."

"Jag är jätteluuugn!" mumlade han luddigt.

"God natt Felix", muttrade jag. "Skriv till mig när du är nykter igen."

-

GUESS WHO'S BACK, BACK AGAIN

HELLO IT'S ME

(Okej jag har varit hemma i flera timmar men det är först nu som jag har tid att skriva det här haha)

Alltså herregud vilken Wattpad-abstinens  jag har känt. Jag har typ behövt slita mig själv från appen.
Så ja, jag har saknat er väldigt mycket och hoppas att ni har saknat mig (:

Berlin var jättemysigt, om någon undrar, men ändå, borta bra men hemma bäst!

Egentligen borde jag göra annat, typ packa upp min väska eller plugga, men det är tråkigt.

MEN HALLÅ, hur mår ni? Hur är skolan?

Snälla prata med mig, annars blir jag tokig haha!
Nej men lämna gärna en liten kommentar så är du bäst <3

Hoppas ni mår bra, det är trots allt helg! Ni är bästbästbäst, puss och kram ❤

468 kilometer » foscarTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang