Čtyři

1.1K 30 0
                                    

Poslední den školy. Bože to je nádherný pocit! Den kdy dostaneme vysvědčení. Věděla jsem, že to nebude nic moc. A že máma bude mít spoustu nepotřebných keců. Ale měla jsem to u prdele. 

Oblélka jsem se do bílého tílka, u kterého mi byly vidět celá záda, kolekm krku omotala lehkou černou šálu, džínové kraťasy a černé boty s vysokou podrážkou. Popadla jsem desky na výzo, místo jako obyčejně, svojí šedofialovou tašku přes rameno, a s jablkem a deskamy v ruce jsem opustila dům.

Před školou na mě čekala Kathy. Její krátké vlnité vlasy jí čechral větřík. Já si vlasy většinou něchávám rovné, jen dnes jsem si je navlnila. Měla jsem obří rudé vlny. Líbilo se mi to.  Nalíčené oči mi svítily. 

,,Poslední den v tomhle vězení" přivítala mě Kathy a objala mě. 

,,Jo to je fakt. Navíc jen jednu hodinu" souhlasila jsem. 

Měly jsme v plánu vymést co nejvíce discoték. Těšila jsem se. Opravdu hodně. Budě tam tma a budou tam svítit barevná světla. Bude tam disco koule. Hudba bude řvát, na plné pecky. Bude tam chlast. Bude tam tráva. A budou tam drogy. Bude tam spoustu lidí, co se budou pohybovat do rytmu hudby. Las Vegas je na podobné události, to nejlepší místo. A je tu toho  opravdu hodně.

,,Už abychom měli tuhle trapárnu za sebou. A mohli zahodit školu za hlavu a plně se ponořit do živlu prázdnin" vzdychla Kathy. 

Jo přesně tohle jsem si myslela taky.  Těšila jsem se na prázdniny, které jsem si chtěla pořádně užít.  Ikdyž jedna věc mi v tom bude chybět. Justin. Za těch pár dní, co jsem se do něj tak nějak zbláznila, jsem si uvědomila skutečnost, že jsem ho ještě neviděla na živo. A to mě sralo. Chtěla jsem ho spatřit na vlastní oči.  A dostala jsem nápad. Málem jsem zapoměla na to, co jsem četla na netu. 

,,Kathy!" vyhrkla jsem a zatáhla jí stranou.  Podívala se na mě s otázkou  v očích. ,,Četla jsem na netu, že Justin je v Los Angeles. Má tam koncert. Za dva týdny. Můžem tam jet. Chci tam jet. Uděláme si výlet na měsíc." Pohlédla jsem na ni. Kathy se rozzářila. ,,Jasně!" vyhrkla. ,,Ale.." odmlčela se, ,,myslíš, že ti to máma dovolí..?" zeptala se. 

A kruva. Na to jsem úplně zapoměla. Takže bylo jasný, že na to můžu zapomenout. Máma by mě nepustila ani, kdybych jí slíbila, že celý rok budu uklízet dům. Bože.. Shit!

,,Neboj něco vymyslíme..Vlastně..Už mě něco napadlo teď." řekla Kathy. ,,Vážně? A co?" zeptala jsem se s nadějí. 

,,Moje máma. Dokáže lidi přesvědčit na naprosto všechno. Poprosíme jí a ona nám jistě ráda pomůže." usmála se Kathy.

No jasně! Rita! Dobrá duše. Závidím Kathy. Té její máma dovolí téměř vše. A výlet to Los Angeles, to jí určitě dovolí taky. Vždyť, došlo mi právě teď, Kathy tam má tetu! Bože jak ta se má. Kathyna teta Susan je sestra jejího táty Jhona. Zdá se, že v rodině Helsing, jsou všichni úžasní. 

Spokojené se svým nápadem jsme se odebraly do školy. Hodina uběhla rychle. Usínali jsme u nekonečně dlouhém proslovu, našeho ředitele, v rozhlasu a pak jsme si všichni převzali své vysvědčení. Jedna čtyřka. Z matiky. Jak jinak. Matika mi prostě do hlavy nešla. Ale jinak jsem neměla jedinou trojku, jen dvojky a jedničky. Já byla spokojená. Nakonec i z fyziky a ájiny jsem to vytáhla. Byla jsem na sebe, nevýslovně pyšná. Ano zní to namyšleně, ale kdyby jste, byli já.. Pochopili by jste. :D

,,Takže, teď jdeme k nám" prohlásila Kathy, když nás konečně jak hladové šelmy vypustili ze školy.

Do druháku jsem se nijak moc netěšila. Ale co, to je zadlouho. Niní jsou před námi prázdniny. Dva měsíce nemyšlení na školu. Byla jsem ráda.

,,Ahoj mami!" zavolala Kathy do chodby, když jsme vešly dovnitř. ,,Ahoj!" houkla jsem taky.

Rita se oběvila v chodbě s úsměvem na tváři. ,,Tak co holky? Jaké je výzo? Mám se předem posadit?" vtipkovala. Zasmály jsme se s ní a podaly jí ten kus papíru. Nedělala z toho žádné drama a jen řekla ať se příští rok snažíme. To moje mámaby už šílela. 

,,Prosím tě, mami. Máme takový bezva nápad, ale je v tom menší problém.." přešla  k veci Kathy. Našpulila jsem pusu. Nebyla jsem si jistá, jestli označení mojí mámy, za "menší" problém je dostatečný. 

,,Ano? Poslouchám. Jaký problém? A jaký nápad?" zadívala se se zájmem na svou dceru Rita. 

,,Andy přišla s fakt skvělým nápadem. V Los Angeles bude mít za dva týdny koncert Justin Bieber. Chtěly bychom tam jet. " Kathy se odmlčela. ,, Na měsíc" dodala. 

Rita na ni zamyšleně hleděla. ,,A to je ten problém? Měsíc? Kathy máš tam tetu. Susan tě neviděla hodně dlouho a určitě bude ráda, když s ní strávíš nějaký čas. A pokud jde o Andreu. Určitě jí to nebude vadit. Vždyť víš, že se Susan ráda seznamuje s novými lidmi." Usmála se Rita.

,,Jistě, to vím. To ale není ten problém. Problém je Andyna máma. Pravděpodobně jí nepustí. Prosím, přemluv ji.Ujisti ji, že Andy bude pod dozorem dospělého a že bude vše v pohodě. Umíš dobře přemlouvat lidi." škemrala Kathy. Rita se na nás obě dlouze zadívala. Oči se jí zůžily na dvě malé štěrbinky a já zatajila dech. 

,,Tak dobře!" zvolal neuvěřitelně vesele a zamířila k telefonu.,, Napřed to zavolám tetě Susan. A potom se vydáme k Cooperům." 

Ano, právě jste zjistili mé příjmení. Jmenuji se Andrea Cooper. 

Telefonát s Kathynou tetou trval jen pět minut. Vydali jsme se na cestu k nám domů, a Rita nám vypřávěla, že Susan bude velice ráda, když jí Kathy a její kamarádka přijedou navštívit. 

Moje máma byla v kuchyni. Viděla jsem ji prosklenými dveřmi, vedoucími na zahradu. Když nás spatřila, zatvářila se přívětivě.

,,Ahoj Rito. Ráda tě vidím" usmála se moje matinka. ,,Nazdar Kathy, dlouho jsem tě neviděla. Tak jak dopadlo výzo holky?" Bezeslova jsme jí ho podaly. 

,,Páni Kathy. Máš dobré známky. Andreo, ber si z ní příklad. Ta čtyřka tam nemusela být." srazila mi ihned sebevědomí. Měla jsem sto chutí na ní zařvat, že jí nikdy nezajímalo, jestli něco chápu nebo ne. Ona chtěla vžy jen perfektní známky. Ale udržela jsem se. Kvůli tomu tady nejsme.

,,Lauro, holky mají dobrý nápad. Za dva týdny pořádá ten popový zpěvák Justin Bieber, koncert v Los Angeles. Holky by tam na měsíc chtěli jet." vysvětlovala Rita.

,,No to nepřichází v úvahu" zamítla to okamžitě moje matka.

,,Poslouchej, nebyly by tam bez dozoru. To bych Kathy nikdy nedovolila. Bydlí tam Jhonova sestra Susan. Kathy se s tetou stejně neviděla, jak se rok dlouhý a než jsme šly sem, tak jsem s ní telefonicky mluvila. Susan říkala, že tam Kathy ráda uvidí. A moc ráda pozná její kamarádku, tedy Andreu. Byly by pod dohledem dospělé osoby. "

Moje máma dlouze přemýšlela. Nakonec vzdychla.

,,No dobře. Andrea by stejně celé prázdniny trčela tady. Může jet"

Měla jsem pocit, že mám slyšiny. Ale pak sem se probrala. Hlasitě jsem zavýskla a vyskočila do vzduchu. Začaly jsme se s Kathy šíleně smát, a obímaly jsme se jako kdybychom se viděli naposledy v životě.Rita to s úsměvem pozorovala a moje máma se též usmála. A já udělal něco, co jsem už hodně dlouho neudělala. Nadšeně jsem doběhla k mámě a pevně ji objala. ,,Děkuju" zašeptala jsem jí.

Byl druhý den prázdnin. Měla jsem spát u Kathy a měli jsme jít konečně na discotéku. Kathy se domluvila se dvěma klukama ze školy, Marcusem a Dominickem, že nás vyzvednou, protože tam chtěli jet taky. A Kathyn dům mají stejně při cestě, takže souhlasily. Kathyny rodiče odjeli na celý víkend pryč a tak sme měly celý barák pro sebe. Až se dostaneme zpátky domů, nikdo nic nepozná. Nadšeně jsme se s Kathy začaly připravovat, ikdyž jsme měly ještě dvě hodiny času. 

,,Bude to paráda. Užijem si to" zazubila se na mě Kathy a popadla šminky. Já se mezi tím, rozhodovala co jsi vezmu na sebe. Byla to naše první discoška a chtěli jsme si jí navždy pamatovat...

Story BelieberKde žijí příběhy. Začni objevovat