•kapitel 2•

173 7 0
                                    

När jag var framme vid parken där vi skulle träffas, jag satte mej på en bänk nära en lekplats där 1 kille satt, kan han vara i min ålder?
"HALLÅ, du killen där borta!" Skriker jag till honom, han tittar upp. Robin? Äsch bara Robin min gamla klasskamrat. Efter ungefär 10 min kommer hon äntligen.
"Varför tog det så lång tid?" Sa jag och kramade om henne.
"Jag skulle fixa lite hemma, du vet packa!"
"JA, jag blev så jävla lycklig när jag fick veta att vi skulle bli grannar!" Nästan skrek jag och började hoppa "Jag också!" Skrek hon och började hoppa med mej.
Efter vårt hoppande sätter vi oss på bänken igen.
"Rebecka jag fick ett meddelande igår..." Sa jag lite misstänksamt.
"Jaha"
"Och... Vänta jag ska visa." Efter jag visat och berättat om meddelarna så höll hon på att dö.
"OGGE MOLANDER?! OMG GRACE DET ÄR SJUKT!!" Skrek hon.
"Lugn, han skickade bara fel!"
"Eller gjorde han?" Sa hon och höjde ena ögonbrynet.
"Ja, det gjorde han!" Skrattade jag.
"Men längtar tills på lördag." Sa jag och lede lite.
"Jag med så sjukt mycket!!" Sa hon och hoppade sådär igen, jag bara skrattade åt henne.
"Men vi kanske kan gå och handla lite gott? Nu?" Sa jag och gjorde puppyeyes.
"Visst, om jag får köpa lite kläder efter du köpt ditt godis?" Sa hon och små skrattade lite.
"Sure."
Vi gick till busshållsplatsen, väntade på bussen åkte ner till A6 och köpte godis och Rebecka köpte sina jätte snygga kläder, och jag var tvungen att köpa något jag med.
Vi satte oss på bussen, klockan var 18:40 ungefär och kallt ute, vi hoppade av bussen och sa farväl och gick skilda vägar hem. När jag väl kom hem var det helt tomt, mitt rum med.
"HALLÅ?!" Skriker jag så det ekar i hela huset.
"Hej gumman!" Säger pappa ifrån köket.
"Vart ska vi sova?!" Frågar jag lite nervöst.
"Vi ska snart åka till ett hotell, vi har packat lite det vi tror du vill ha med dej till hotellet!" Sa pappa och gick o hämtade mina väskor.
"Hur har ni kunnat packa ihop allt på EN dag?" Frågade jag chockat.
"Vi hade mycket hjälp från flyttgubbar, de som ska flytta in här ville flytta in imorn så vi måste åka snart." Jag nickar och går till köket där mamma står och diskar.
"Hej mamma" säger jag sorgset.
"Hej älskling, du låter ledsen. Vad är det?" Säger mamma och vänder sej om till mej.
"Allt jag har här.. Det är jobbigt mamma.." Säger jag och små gråter lite. Mamma drar in mej i en kram och pussar mej i pannan.
"Jag vet gumman, jag vet." Mamma backar lite och tar tag i mina händer och ler.
"Du ska ju på konsert på lördag! Jag är lite avundsjuk faktiskt." Skrattar mamma, bara för hon skrattar, skrattar jag också.
"Jag gillar inte ens The Fooo men vad gör man inte för sin bästa vän." Säger jag och ler. Mamma ler åt mej och säger "kom nu vi måste åka." Jag nickar.
Mamma, pappa och Zac sätter sej i bilen, jag är sist ut och efter jag låst dörren smeker jag dörren lite och en tår faller. Seden går jag och sätter mej i bilen på väg till hotellet. Vi checkar in på hotellet och går till hotellrummet.
När man kommer in är det en stor säng och en säng och en bäddsoffa, ganska gammalt om jag får säga det själv.
"Vi ska bo här i en natt, okej inte så farligt."
"Nae, vart är Rebecka och hennes familj?" Frågar jag.
"De åker direkt till Stockholm imorgon." Säger mamma och ler "sov nu gumman." Säger hon och pussar min panna.
2 timmar efter de somnat•
*pling*
"Vafan..." Klockan var 02:10 och jag fick ett meddelande.
Okänt: Jag skulle gärna göra om det 😍👅
Vad i helvete?! Tänkte jag. Jag skriver tillbaka.
Jag: Vaddå?
Okänt: Jh du vet 👌🏻👈🏻
Den som skriver till men verkar full eller så är den dum i huvudet...
Jag: Vem är det?
Okänt: Babe, det är Omar 👅 Jag känner inte igen ditt nr..
Jag: Nej för jag heter Grace och försöker sova..
Okänt: Så du är inte Amanda?
Jag: NEJ!
Jag orkade faktiskt inte så jag satte mobilen på ljud löst och somnade om. Nästa morgon vaknade jag av att mamma sa att vi skulle gå upp, kl 06:05... Vi skulle åka tidigt för att hinna till Stockholm innan det blev mörkt.
Vi gick och åt frukost och sedan gjorde vi det vi behövde och packade ihop, checkade ut och hämtade bilen och så åkte vi till huvudstaden! Efter 2 timmars bil resa stannade vi och tankade och åt på Max. Vi fortsatte vår resa i 2,5 timme. Vi stannade utanför vårat nya hus i Stockholm. Det var stort svart med stora fina fönster, stor altan, omg det var as fint! "Och där bor Rebecka" sa pappa och pekade på ett vit hus som såg exakt ut som vårat, fast vitt då.
Livet i Stockholm kanske inte skulle bli så dåligt ändå!
-------------------------------------
Bra kapitel? Ganska tråkigt kapitel men ganska mycket "information" typ. 😂

Kraaam 😸

Just My Boy.Where stories live. Discover now