•Kapitel 12•

81 4 0
                                    

Jag vet inte ifall det är så bra att gå på fest dagen före man ska till skolan. Jag vaknade av att mobilen pep.
"Fan.." Mumlade jag för mej själv. Jag kollade mobilen ett sms från Ogge.
Ogge: Tjena
Jaha. Jag skrek hej tillbaka. Jag kollar igenom mer sms, juste smset från Felix igår! Jag kollar igenom det
Felix 🙈: Grace! Jag är jätte ledsen för att jag sa det! Men det var i tv och jag, önskar bara att vi kunde vara "officiella"...
Var det han skrev, officiella, nae inte än... Jag är inte redo att ha Felix Sandman som min kille, never now. Jag klev upp från sängen och det första jag ser är mina fest kläder, fan vad jag längtar tills ikväll. Frågan är bara ska jag ha plattat eller lockat hår? Jag står framför spegeln och funderar länge... Till slut bestämmer jag mej för att skicka ett sms till någon och fråga.
Jag: Platt eller lockat hår?
Efter en stund plingar det till.
Omar: Lockat, ska du på festen ikväll?
Jag: Mjarå, ska du?
Omar: Maybe, maybe not.
Jag lägger ner telefonen och går ner, jag sätter mej på köksstolen framför mamma.
"Grace.." Säger mamma och ställer ner kaffekoppen.
Jag tittar upp på henne.
"Ja mamma?"
"Du vet det där igår på nyheterna om The Fooo, tjejen där såg typ exakt ut som du, var det du Grace?" Säger mamma och tittar på mej.
"Ehm..." Säger jag och tittar ner i bordet. "Kanske var det jag... Kanske inte" sa jag och tittade upp på mamma.
"Grace.." Sa hon långsamt. Jag suckade.
"Mamma. Det var jag, okej?" Sa jag och tittade ner i bordet igen, jag litar på min mamma, mycket, jag säger allt till henne.
"Okej" sa hon och lede, hon ställde sin kaffekopp på diskbänken och gick därifrån.
Efter några sekunder kommer en halv naken Zac in i köket.
"Hej syster!" Sa han glatt och hest eftersom han precis har vaknat.
"Hej bror." Sa jag långsamt. Han satte sej mitt emot mej.
"Hur går det med nörden?" Frågade Zac mej.
"Nörden?" Sa jag och rynkade ögonbrynen.
"Felix då." Sa han och himlade med ögonen.
"Ehm.. Det går väll bra antar jag." Sa jag och blev lite röd i ansiktet.
"Åh, lilla Grace är generad.." Sa han och skrattade.
"Sluta!" Sa jag och tittade upp på honom.
Jag ställde min tallrik och glas på diskbänken. Jag gick upp på mitt rum och kollade igenom först instagram sen snap och så vidare. Jag tog fram min dator och gjorde lite skoluppgifter. Klockan var nu 16:05, gud vad snabbt tiden går.. Jag gick ner och tog en macka. Sedan när jag hade ätit upp den gick jag upp och duschade, när jag hade duschat ringde jag Rebecka och bad henne komma hit. Jag tog på mej lite mys kläder så länge. Det plingade på dörren.
"Kom in!" Skrek mamma från nedervåningen. Jag hörde hur dörren öppnades och stängdes.
"Hej gumman" sa mamma till Rebecka.
"Hej!" Sa Rebecka glatt.
"Hon är på sitt rum." Sa mamma.
"Okej." Sa Rebecka glatt och gick uppför trappan.
"Tja!" Sa hon när hon kom in i mitt rum, hon hade mys kläder på sej och hade blött hår. Hon hade också en kasse med sej.
"Vad har du i kassen?" Frågade jag intresserat.
"Äsch bara en klänning och ett par skor."
"Jag vill se!" Sa jag upphetsat.
"Okej, lugn!" Skrattade hon och tog upp en röd klänning som såg ut att sitta väldigt tajt. (Bild på klänningen och skorna) Till den hade hon ett par röda klackar av samma material som klänningen.
"Wow.." Sa jag chockat.
"Det var inte billigt.." Sa hon och la sina saker på min säng.
"Ska vi göra oss iordning?" Frågade jag och öppnade en låda med smink.
"Sure." Sa hon och började sminka sej själv.
Jag la en bas på mej själv sedan fyllde jag i mina ögonbryn, sedan satte jag på ett par normal långa lösögonfransar och så tog jag lite svart ögonskugga, och så mascara på lösögonfransarna och så lite röd-rosa läppstift.
En sådär bra sminkning om du frågar mej, men men. Jag gick till badrummet och fönade håret sedan skruv lockade jag det i topparna. Jag var nästan klar. Jag tog på mej ett par genomskinliga tajts och min klänning och skor. Jag gick till hon var också klar..
"Omg Rebecka.." Sa jag och gapade.
"Omg Grace.." Sa hon och skrattade.
"Kom vi måste ta bild." Sa hon och ställde sej framför min spegel, jag ställde mej bredvid henne, vi lede och hon tog bilden. Klockan var nu 18:35 och de kommer om typ 25 minuter. Vi gick ner och satte oss i soffan. Mamma kom ut i vardagsrummet.
"Wohow.. Vart ska ni flickor?" Sa hon och ställde sej vid kanten av soffan.
"Vi ska på fest" sa jag och tittade upp på mamma. Hon lede inte längre utan hon tittade allvarligt på mej.
"Jag vet inget alkohol!" Sa jag och himlade med ögonen.
"Så ska det låta!" Sa mamma glatt och gick till över våningen.
Efter 10 minuter av tv tittade.
"Är du nervös?" Frågade Rebecka.
"Nja, lite kanske." Sa jag och fortsatte titta på tv:n.
"Jag med." Sa hon och tittade på tv:n. Efter 5 minuter fick jag ett sms.
Felix 🙈: Vi är hos dej om 5 min ♥️
Ett fkn hjärta, var han tvungen?
"De kommer snart." Sa jag och gick till jackorna. Jag tog på mej en vit-grå jacka och Rebecka tog på sej en vit skinnjacka. Vi väntade och väntade tills en svart snygg bil stannade utanför mitt hus. Vi gick ut jag hoppade in först sen hoppade Rebecka in, så jag satt i mitten.
"Tjena" sa Oscar som körde. Felix satt bredvid och där bak satt jag bredvid Ogge.
"Heej." Sa jag och Rebecka samtidigt.
"Är ni taggade?" Frågade Felix och skrattade.
"Japp!" Sa jag stolt. Rebecka bara nickade. Vi stannade utanför ett stort hus med hög volym. När jag hoppade ut såg jag fulla ungdomar och folk dom hånglade och skrattade, rökte och ja massa skit iaf. En kille kom fram till oss. Han var halv full.
"Tjeeenare brrrorsaan." Sa han och gjorde high five med Felix, Ogge och Oscar.
Han gick till mej och Rebecka.
"Tjena snyggingar." Sa han och la armen om mej och Rebecka.
"Är ni här ensamma?" Frågade han oss.
Vi skakade på våra huvuden.
"Nehe, ne såklart ni är ju med mej, kom så tag vi en drink." Sagan och började gå in mot huset med oss. När vi kom in i huset var musiken högre än där ute. Fulla ungdomar som dansade, och vissa som inte alls var fulla.
"Sitt här så länge." Sa killen och pekade på två lediga barstolar. Jag och Rebecka sätter oss på varsin.
"Vart är killarna?" Viskade jag till henne.
"Jag vet inte..." Viskade hon tillbaka till mej. Jag tittade mej omkring, jag såg ingen av dem...
----------------------------------
ÄNNU ETT KAPITEL 👏🏼 Ja detta kapitel blev sådär bra.. MEN MEN! 😂

Kraaaam 👅

Just My Boy.Where stories live. Discover now