•Kapitel 24•

66 4 0
                                    

"M-men Gr-Grace! Sluuuttaaa!" Skrattade jag medan hon kittlade mej.
"Om jag får en kyss." Sa hon och fortsatte kittla mej.
"Det behöver du inte be om." Sa jag och satte mej upp. Hon log busigt och jag log tillbaka innan jag lutade mej framåt och gav henne en kyss.
GRACES PER•
Jag kände hur mobilen vibrera i bakfickan men jag ville inte dra ifrån kyssen, men mobilen slutade inte vibrera. Jag drog ifrån och tog upp min mobil och på skärmen stod det "Beckis💗".
"Omg det är Rebecka!" Sa jag och svarade.
"Hallå?" Sa jag.
"Hej Grace." Sa Rebecka.
"Hur mår du?" Sa jag.
"Jag mår sådär."
"Men när kommer du hem?" Sa jag och ställde mej upp, Felix tittade storögt på mej.
"Jag vet inte."
"Okej, men kan jag hälsa på?" Sa jag.
"Vet inte"
"Okej, me.." Sa jag men hon avbröt mej.
"Nu kommer läkaren" sa hon och la på. Jag tittade länge på mobilen innan jag tittade på Felix.
"D-du drog ifrån våran perfekta kyss.." Sa han och gjorde sad-lip. Jag skrattade lätt och satte mej gränsle över honom och kysste honom.
•1 timme senare•
"Aj.." Mumlar jag och öppnar ögonen. Jag är i mitt rum. Felix ligger bredvid mej, naken... Jag sätter mej upp, jag är naken... Jag vill inte veta vad som har hänt, eller det vet jag ju... Jag sträckte mej efter mina underkläder och tog på mej de. Jag ställde mej upp.
"Babe.." Mumlade Felix ifrån sängen med en hes röst. Jag tittade på honom och tog på mej min tröja.
"Varför Grace, varför?" Sa Felix och kramade mej bakifrån. Han hade kallingar på sej!
"Vaddå?" Sa jag och blev lite små orolig, varför vet jag ej.
"Varför är du så snygg.." Mumlar Felix i min nacke. Jag flinade lågt.
"Du Grace?" Frågade Felix efter en lång tystnad.
"Aa" sa jag kort.
"Vill du hänga med mej utomlands?" Frågade han till sist. Utomlands?! JA SÅKLART!!
"Ehm, bara du och jag?" Frågade jag till sist.
"Nej" sa han och skrattade "Killarna också, och deras brudar" sa han och ställde sej framför mej.
"Snälla.." Sa han till sist.
"När åker vi?" Sa jag.
"Den 2 juni." Sa han och kollade in i mina ögon.
"Visst!" Sa jag och log.
"Bra!" Sa han och kramade om mej. Jag besvarade kramen.
"Men.." Sa jag och drog ifrån "jag måste betala." Sa jag och tog på mej mina byxor, sedan gick jag till min skrivbordsstol men något stoppade mej. Felix tog tag i min handled, så jag vände mej om till honom.
"Babe, det behöver du inte.. Jag bjuder." Sa han och log busigt. Ja, gärna! Nej..
"Nej, Felix, nej." Sa jag och 
satte mej på stolen.
"Grace.." Suckade han. Jag slog upp locket på datorn men Felix stängde det snabbt.
"Jag bjuder." Sa han och jag ställde mej upp.
"Nej, det gör du inte." Sa jag och tittade surt på honom. Han gick hastigt fram till mej och tryckte upp mej mot min vägg och kysste mej.
"Jag bjuder, okej?" Sa han mellan kyssarna.
"Okej." Sa jag mellan kyssarna. Vad sa jag precis?! Jag knuffade undan honom.
"Jag sa inte det!" Sa jag och tittade på honom.
"Jo, det gjorde du." Sa han och log busigt.
"M-men..." Sa jag och satte mej på säng kanten.
"Ledsen nu?" Sa han och tittade på mej. Jag nickade.
"Vänta här." Sa han och gick ner.
"Jag ska ingenstans" mumlade jag för mej själv.
Jag tog upp min mobil och såg att klockan var 14:31. Jag hade fått missade sms.
Cameron: Vi måste träffas snart!
Beckis💗: Kolla Aftonbladet 😭
Omar: Stackare 😭
Ogge: omg, gråter..
Oscar: Har du hört..? 😭
Chris piss: Hej bae
Jag till Cameron: Visst
Jag till Chris piss: Äckel
Jag gick in på Aftonbladet. Jag kollade runt tills något om vår skola var.
"1 har mist livet i en skolbrand" jag gick in på artikeln. Jag bläddrade förbi allt om skolbarnen tills det stod något om den döda. Mitt hjärta stannade när jag såg vem det var.. Jag kände hur tårar föll fler och fler nerför mina kinder..
"Nej.. Nej.. Nej, det måste vara ett skämt.." Mumlade jag och läste det om och om igen.. Det var inget  skämt.. Charlotte.. Plötsligt kommer Felix in i rummet med en bricka i händerna.
"Är du hungrig?" Sa han i ett leende och kollade upp på mej, men hans leende försvann så fort han såg på mej.
"Grace? Vad har hänt?" Sa han och ställde ner brickan på mitt skrivbord.
"C-Charlotte.." Snyftade jag fram.
"Åh, du har läst.." Sa han och gick fram till mej. Han satte sej bredvid mej och tryckte mej närmre honom och kramade om mej.
"Grace, allt kommer bli bra." Sa han och pussade min panna. Jag drog ifrån och kollade fundersamt på honom.
"Är det något?" Frågade han och kollade på mej.
"Varför kom alla andra ut men inte hon?" Sa jag och kollade ner i marken.
"Jag vet inte." Sa han och kollade på mej.
"Ska du äta din lunch?" Sa han och log smått.
"Visst, jag är ändå hungrig." Sa jag och flinade lågt.
Jag kollade på brickan, där låg en billys panpizza och gurka o tomater. Och så fanns det ett glas juice.
"Tack Felix." Sa jag och pussade hans kind. Han log smått. Jag började äta.
"Var det gott?" Frågade han, jag gjorde tummen upp.
"Vad bra." Sa han och flina.
•Mitt i veckan, torsdag•
"Feeelix..?" Stönade jag.
"Vad är det?" Sa han och kom in i mitt rum, när jag stod bara i underkläder. Han kollade länge på min kropp.
"Felix?" Sa jag och knäppte med fingrarna.
"Eh, ja?" Sa han och kollade upp på mej.
"Kåtbock.." Mumlade jag.
"Vad ska jag ha på mej?" Sa jag och suckade.
Felix gick fram till min garderob, han tog fram en svart lång klänning.
"Denna" sa han och la den på min säng.
"Visst." Sa jag och började ta på mej den.    Begravning, idag igen, jippi...
------------------------------
HOPPAS DU GILLADE KAPITLET! 🙊

Kraaaaam ❤️

Just My Boy.Where stories live. Discover now