•Kapitel 28•

61 3 0
                                    

Nästan så fort vi kom in i receptionen så kollade massor med folk på killarna, och vissa tjejer mördarblickade mej och Rebecka.
Felix suckade och tog ett hårt tag om min hand. Vi checkade in oss och började gå mot hissarna.
"Rum 457 våning 6." Mumlade Felix. Han drog kortet till vårt rum och det var så.. Wow (bild👆).
"Ska vi bo här i två veckor?" Sa jag och slängde väskan på sängen.
"Ja, det ska vi, tillsammans.." Sa han och kramade mej bakifrån.
Jag gjorde så han släppte sitt tag om mej och jag gick fram till balkongen, och den var inte så fel den heller, det stod två stolar och ett bord. Ganska mysigt faktiskt.
"Felix, hur hade du råd med detta?" Sa jag och satte mej på en av stolarna.
"Jag är så rik så, det bara ramlar pengar ifrån mej." Sa han och borstade sej på axeln.
"Det gör det ju, bokstavligt talat." Sa jag och skrattade. Innan idag på flygplatsen sprang han och skulle hämta vatten till mej och det  ramlade det euro av honom.
Efter en stunds tystnad.
"Vill du gå till poolen en stund?" Sa han vänligt till mej.
"Visst." Sa jag och log.
"Jag ska bara byta om." Sa han och han ställde sej upp jag ställde mej hastigt upp.
"Jag också." Sa jag och tittade ner på poolen, den var så stor.
"Men byter du om på toan så byter jag om i sovrummet." Sa han och kollade på mej.
"Felix, du har sett mej nek förut.." Sa jag och log busigt och gick in för att hämta min vita bikini.
Jag började ta av mej och Felix tittade på mej.
"Sluta glo, byt om istället." Sa jag och tog på mej min bikini överdel. Han vände snabbt bort blicken och han bytte om. Jag packade ner solkräm två handdukar och min mobil, en bok och två vattenflaskor.
"Ska vi gå?" Sa jag och tog på mej mina solglasögon. Jag tittade på Felix.. Omg.. Han hade bara badshorts på sej. Jag drog ner glasögonen lite.
"Hot.." Mumlade jag men han hörde mej.
"Du är hetare." Sa han och kysste mej snabbt på munnen. Jag kände hur jag rodnade.
Vi gick ut i korridoren och såg att Omars och Ogges dörr stod öppen.
"Hallå?" Sa Felix och klev in i deras rum som såg exakt ut som vårt.
"Ehh, HEJ!" Sa Omar och kom ut i badshorts. Måste alla killar ha magrutor..?
"Ska vi gå eller?" Sa Felix och skrattade. Och Ogge kom ut i badshorts. Han också? Vad är detta..? Men jag gillar det bara.
"Vi går." Sa Ogge och jag knackade på Rebecka och Oscars rum.
Rebecka öppnade med en mörkblå bikini på sej.
"Ska ni med?" Frågade jag och hon stod kvar i dörröppningen.
"Ja, såklart." Sa hon och skrattade.
"Oscar? Är du klar snart eller?" Ropade hon in i rummet.
"Jag kommer babe." Ropade han tillbaka och Rebecka log smått för sej själv. Och Oscar stängde dörren i badshorts. Tror jag dreglade lite... Jag torkade snabbt bort det lilla dreglet och vi gick emot poolen.
Jag tog ett hårt tag om Felix hand när vi gick förbi killar i våran ålder, de tittade på mej och Rebecka som om de ville äta upp oss. Och när vi hade gått förbi oss bus visslade de.
Jag suckade och la min väska på en solstol.
Jag tog av mej mina solglasögonen och gick till Rebecka.
"Ska vi köra bomben?" Sa jag busigt.
"Såklart, som alltid." Sa hon och vi tog varandras händer och slängde oss i vattnet.
"Burh.. Vad kallt det var.." Sa jag när vi hade kommit upp till ytan.
"Kom, vi simmar lite." Sa Rebecka och vi var nu mitt i poolen.
Jag känner hur små vågor kraschar mot mitt bak huvud. Och jag ser hur Rebecka försvinner under vattnet. Och plötsligt jag med. Jag vet ej vad jag ska göra nu.. Jag känner hur jag kan andas in luft igen. Jag vänder mej om och där ser jag ingen mindre än Felix.
"Varför gjorde du så?" Sa jag och knuffade undan honom. Han tittade förvånat på mej.
"Jag ville bara skoja lite." Sa han chockat. Jag vände ryggen till honom och la armarna i kors.
Jag trodde ju jag skulle dö...
"Grace?" Sa han försiktigt bakom mej. Jag gjorde ett "hmm" ljud.
"Det var inte meningen att du skulle bli så "rädd"." Sa han precis bakom mej.
"Jag blev inte rädd.." Sa jag surt.
Flashback 2009.
"Mamma vart är Cleo?" Sa jag och tittade frågade på mamma.
"Är hon inte med dej?" Sa mamma.
"Nej, har du sett henne då?"
"Vart lekte ni senast?" Frågade mamma och tittade allvarligt på mej.
"Vid den djupa sjön." Sa jag.
"Barnflickan var med. Men sen sprang jag iväg för att hämta en sak, sen var de helt borta." Sa jag oroligt.
"Kom vi ringer polisen." Sa mamma och tog min hand.
•Två timmar senare•
"Grace.. De har hittat de.." Sa mamma med rödsprängda ögon.
"Jaså? Vart?" Sa jag glatt.
Men mitt leende försvann när jag såg mamma fälla massa tårar.
"Mamma vart är de?"
"I-i himlen." Sa mamma och tittade på mej.
Ä-är de d-döda.. Jag satte mej ner och började stor lipa.
Två timmar senare fick vi veta att barnflickan tagit tag i Cleo och dragit ner henne under vattnet, för att barnflickan ville ta självmord...
Cleo.. Min älskade 6 åriga döda kusin..
Flashback slut
Jag berättade historien för Felix och hans ögon blev helt tårögda, lika så mina, jag saknar henne så mycket...
"Förlåt Grace.. Jag visste inte.. Skulle jag veta skulle jag aldrig gjort så.." Sa hammock kramade om mej.
"Det är lugnt.." Sa jag och besvarade kramen, i vattnet.
"Älskling.." Sa Felix och pussade mej på kinden.
------------------------------
Dåligt kapitel men men..
Hoppas du gillade det iaf.😎

Kraaaaaam 💗

Just My Boy.Where stories live. Discover now