Killen kom fram till oss igen.
"Varsågoda sötnosar." Sa han och ställde sej bredvid mej, han la en hand på mitt lår, det kändes obekvämt. Jag såg hur Rebecka gick in på snapchat och tog kort på killens hand på mitt lår och skickade till Felix.
"Så... Äru singel?" Sa han och blinkade med ett öga åt mej.
"Ehh, ja men jag håller på med en." Sa jag stolt.
"Men ni är inte officiella?" Sa han och tittade intressant på mej.
"Ehm... Nej, det är vi inte." Sa jag och lede smått för att jag vad lite nervös. Vart är Felix?!
"Men du kanske vill gå upp, och du vet." Sa han och flörtade med ögonbrynen (vet ej vad man kallar det😂).
Jag blev obekväm, jätte obekväm.
"HEY! ADAM!" Ropade en kille och sprang fram till oss. Det var Cameron.
"Ja cam?" Sa Adam som han hette och suckade.
"Isen är slut." Hittade Cameron på, Adam suckade och gick iväg.
"Tack så mycket!" Sa jag och lede. Han ställde sej närmre intill mej, mellan mina ben, eftersom jag satt lite högre upp på en barstol.
"Är du här ensam?" Frågade han och la sina händer på mina lår.
"Ehm, nej jag är här med Rebec.." Sa jag och vände mej om så var hon inte där. Hon var påväg uppför trappan med en kille.
"Ursäkta." Sa jag och hoppade ner och sprang mot henne.
Jag spring uppför trappan och såg hur en dörr stängdes.
Jag sprang till den, och där ser jag hur en kille ligger på henne, och hon skrattar bara.
"Rebecka! Kom hit!" Sa jag högt och drog bort han från henne.
"Haha, vaddå??" Sa hon, hon var helt klart full..
"Du har en kille! Kom så hittar vi honom!" Sa jag och gick ut ur rummet med henne.
Vi gick ut på gräsmattan.
"Rebecka, din kille heter Oscar det är han du ska hålla på med sådär! Inte någon annan!" Nästan skrek jag högt till henne.
"DU BESTÄMMER INTE ÖVER MEJ!" Skrek hon högt.
"REBECKA COMEBACK ON!" Skrek jag tillbaka till henne. Jag känner hur två smala armar tar tag om min midja. Jag vände mej om.
"Vad är det som händer?" Sa Felix och tittade in i mina ögon.
Jag kramade om honom. Hårt och länge.
"Rebecka, hur är det?" Frågade Oscar bakom mej till Rebecka.
"Åh Oscar!" Sa hon och kysste honom.
Jag släppte kramen och sa till Felix
"Varför kom du inte tidigare?"
"Ehm... Jag..." Sa han och kliade sej i nacken. Har han strippat? Har han busat? Har han... Hållit på med någon annan tjej..? Jag tittade upp på honom med tårar i ögonen.
"Grace, förlåt!" Sa han och la sina händer på mina kinder.
"Rör mej inte!" Sa jag och skog bort hand händer. Jag började raskt gå hemåt, jag vill aldrig mer se honom.
"GRACE! Jag kan förklara!" Ropade han efter mej.
"JÄVLA PLAYER!" Ropade jag tillbaka. När jag kom hem var klockan typ tio på kvällen och jag grät, så jävla mycket! Jag slängde mej på min säng. Och jag somnade till sömns.Det var nu söndag och imorgon var det skola. Jag vaknade och såg att jag hade fått 21 missade samtal och några 32 sms.. Alla från Felix.
Felix 🙈: GRACE SNÄLLA FÖRLÅT!
Felix 🙈: Snälla svara
Felix 🙈: Jag var full, okej?
Felix 🙈: Fråga Oscar hur full jag var!
Felix 🙈: Jag älskar dej Grace, jag kan bevisa det.
Felix 🙈: möt mej vid parken klockan 17:30, om du inte kommer... Så försöker jag släppa dej..
Det sista fick mej att få tårar i ögonen igen, jag älskar också Felix. Men för i helvete att han hånglar upp en annan tjej!
Jag tittade mej i spegeln, jag såg värre ut en ett monster, mascara och smink över hela ansiktet. Jag tog av mej klänningen och klackarna o hoppade in i duschen, jag tog en lång dusch och tänkte igenom allt. Undra hur det är med Rebecka.
Jag gick ut ur duschen och ringde henne.
•REBECKAS PER•
Telefonen ringde, det var Grace jag sträckte mej efter den.
"Hallå?" Sa jag hest.
"Hej!" Sa hon i andra luren.
"Skrik inte." Sa jag och rörde lite på mej i sängen, då jag märkte att jag inte var ensam i sängen och det värsta var att jag var inte i mitt eget rum.
"Vad hände med Felix efter jag hade gått iväg?" Frågade hon efter några sekunder.
Jag försökte minnas.
"Jo, han satte sej ner på en bänk och började gråta, sedan kom en tjej fram till honom och försökte trösta honom men han bara ställde sej upp och skrek "DU DIN HORA! Det var du som hånglade upp mej innan!" Skrek han och slog till henne på smalbenet, sedan gick han hemåt med tårar i ögonen." Sa jag och pustade ut. Hon var länge tyst.
"Jaha.." Sa hon tyst.
"Ja, men nu måste jag gå upp, bye!" Sa jag
"Puss." Sa hon långsamt och la på. Jag kollade vem det var som låg bredvid mej. Såklart min framtida man Oscar Enestad. Jag satte mej upp på sängkanten och insåg att jag var helt naken... Nae, säg inte att jag har förlorat oskulden nu... Oscar tittade upp, och jag la mej hastigt under täcket igen.
"Du behöver inte gömma fin kropp för mej längre, jag har sett allt." Sa han och lede för sej själv. Jag blev generad.
"Och du är bra." Sa han och kollade busigt på mej. Jag skrattade lite.
"Men nu måste jag hjälpa en förkrossad Felix." Sa han och satte sej upp. Han tog på sej kallingar och svarta jeans. Med en bar överkropp gick han in på toaletten.
Jag ställde mej upp och tog på mej min bh och trosor sedan var jag tvungen att ta på med min tajta klänning och klackarna igen. Jag tittade mej själv i spegeln, jag ser för jävlig ut..
Klockan är redan 13:05.
•FELIX PER•
Jag satt hemma på min säng och fällde tår efter tår. Varför hånglade hon upp mej så... Varför?! Den enda jag vill ha är Grace! Och hon måste förstå det. Jag var dessutom full! Jag visste inte vad jag gjorde.
Jag ringde Grace för 22 gången. Signal efter signal tills telefon svararen kom fram.
"Hej Grace, jag vill att du förlåter mej..." Sa jag och stannade och snyftade lite. "Snälla.." Sa jag och började gråta. Jag la sedan på och la mej ner på sängen.
"Vad har jag gjort.." Mumlade jag för mej själv.
Det spö regnade ute. Skit samma. Jag tog på mej och mörk T-shirt och ett par svarta jeans. Jag gick ner till hallen och tog på mej ett par gympa skor och en tunn tunn jacka. Jag öppnade dörren och det första jag tänkte på var när jag träffade Grace för första gången, när jag sprang in i henne för jag var försenad till konserten. Jag började gå emot hennes hus. Jag plingade på.
•GRACE PER•
Jag sprang nerför trappan och öppnade dörren, där stod en kall och blöt Felix.
"F-får jag komma in?" Stammade han fram.
Jag nickade. Jag backade några steg. Han tog av sej jacka och skorna. Han stod längre och tittade på mej tills han gick hastigt fram till mej och kramade om mej. "Jag var full, jag visste inte vad jag tänkte på, jag var en idiot jag vet, du har rätt att vara arg på mej, men en sak ska du veta, jag släpper aldrig dej och du betyder allt för mej. Jag älskar dej Grace." Viskade han till mej. Mitt hjärta stannade, s-sa han att han älskade mej. Jag blev helt tårögd och kramade honom tillbaka. Jag drog ifrån.
"Jag kommer tillbaka till dej om du lovar att aldrig göra något sånt igen.." Sa jag och la armarna i kors.
"Jag lovar." Sa han och kysste mej. Han drog ifrån.
"Min, för alltid." Sa han och blinkade med ett öga åt mej, jag blev röd i ansiktet.
Min Felix
----------------------------------
DUMDUMDUUUM, haha ett till kapitel iaf! ✌🏻️
Hoppas du tyckte det var bra 👅Kraaaaam 💙
YOU ARE READING
Just My Boy.
FanfictionGrace ska flytta till huvudstaden, stockholm, det ska bli spännande, men om 2 dagar ska hon på en konsert, the fooo conspiracy... Men det hon inte visste var att den dagen förändrade nästan hela hennes liv.. "Felix?" "Omar?" "Ogge?" "Oscar?" "Är de...