•Kapitel 17•

75 3 0
                                    

FELIXS PER•
Vi gick in i affären och riktade våra steg mot taco-hyllan.
Vi tog det vi behövde och ställde oss i kön, jag drog på mej mina solglasögon och mössan. Grace betalde och hon i kassan tittade länge på mej.
"Är du Felix Sandman?" Frågade hon i kassan till sist, jag såg hur små tjejer i typ 11-12 års åldern titta med stora ögon på mej, jag drog bort solglasögonen.
"Eh.. Kanske." Sa jag och log stort och tittade mej omkring. Tjejerna började skrika av lycka och hoppade på mej.
Grace sprang fram till mej och tog bort 12 åringarna.
"OMG FELIX FÅR VI TA BILD?" Sa de i kör och de grät, omfg..
"Visst." Sa jag och log. Jag skrev autografer och tog bild. Sedan vände jag mej om igen och såg inte Grace.
•GRACES PER•
Jag gick bestämt ut ur affären med min kasse taco, jag var ganska trött på att vi inte kunde gå någonstans utan att folk ska hålla på med Felix, jag tog paraplyet och fällde ut det. Jag bestämde mej för att ta en omväg som jag ofta gick  när jag var mindre. Jag gick och gick, jag tittade hela tiden ner i marken, plötsligt känner jag två starka händer som tar tag i min midja och drar in mej i en buske.
"Ajj!" Skrek jag högt.
"Shh.!" Viskade personen. Jag vände mej om.
"Cameron, vafan gör du?!" Visk-skrek jag till honom.
"Tyst nu bara!" Viskade han. Två polismän sprang förbi med pistoler i händerna.
"Leta tills ni hittar honom!" Skrek en man röst lite längre bort. Cameron satt helt spänd och blundade. Vad har han gjort nu?!
Poliserna var borta.
"Vad har du gjort?!" Visk-skrek jag till honom och tittade oroligt på honom.
"Inte rånat IKEA iallafall.." Sa han och tittade ner i marken.
"HAR DU RÅNAT IKEA?!" Sa jag nu högt.
"Shh!" Sa han och spärrade upp ögonen.
"Och nej jag har inte rånat IKEA..." Sa han och jag pustade ut.
"Jag har rånat media markt.." Sa han lågt. Skojar han nu eller?
"Du skämtar bara.." Sa jag och tittade bort.
"Gör jag..?" Sa han och höll upp en stor påse pengar, jag öppnade munnen och växlade ögonen mellan påsen och Cameron.
"De har fett med cash.." Sa han och tittade sej omkring.
"Varför? Liksom VARFÖR?" Sa jag högt.
"Jo, allt började med att min mamma och pappa skildes, pappa var rik hela livet, mamma hade ingenting så mamma började dricka och en dag när pappa hälsade på oss hos mamma så, var hon för full och... Och... Mördade hon pappa.." Sa han och började gråta. "Sen fick vi alla hans pengar som mamma gjorde upp på all möjlig skit. Så mamma fick en galen idé att börja råna affärer och stora företag.. Och det har vi levt på, rånade pengar.." Sa han och kollade ner i marken, wow vad ska jag säga..
"Vet ej vad jag ska säga.." Sa jag långsamt.
"Hur långe har ni.. Rånat?"
"Sedan jag var 9 år.." Sa han och stirrade ner i marken.
"Varför säger du detta till mej?" Frågade jag och kollade undrande på honom.
"För jag litar på dej, säg inte detta till någon." Sa han och försvann.
VAD I HELVETE HÄNDE PRECIS?! Jag reste mej långsamt upp och gick ut ur busken utan att släppa blicken ur marken.
Jag känner två armar som omfamnar mej.
"Grace vart tog du vägen?" Sa en orolig Felix.
"Jag.." Sa jag, jag kan inte sluta tänka på Cameron..
"Ska vi gå hem och äta istället?" Sa han och tittade in i mina blå-gråa ögon. Jag nickade och log. Vi började gå hemåt. Jag låste upp dörren till mitt kära hem och tog av mej ytterkläderna, tystnaden hade varat länge nu..
Jag gick in i köket och började ställa sakerna på köksbänken. Jag tig fram allt och började med köttfärsen. Jag känner två starka armar runt min midja. Jag ler lite för mej själv, det kändes så mysigt. Han pussade min kind och började med tomaterna och gurkan. Till slut var allt klart, köttfärsen, grönsakerna, ja du fattar!
Vi dukade fram och högg in.
"Så varför.. Du vet stack du ifrån affären innan idag?" Frågade Felix mellan sina bett.  Fan vilken onödig fråga. Jag la ner min tacos och gick fram till Felix och ställde mej bredvid honom, jag tittade in i hans ögon.
"Ledtråd: dina fangirls, överallt." Sa jag och satte nej på min stol igen.
Han tänkte länge tills han tittade upp på mej.
"Grace... Jag tycker också det är jobbigt, när jag är med dej vill jag ju bara att vi är, du och jag!" Sa han och gick fram till mej, jag tittade ner i golvet.
Han vinklade upp min haka så jag tittade på honom.
"Bara du och jag." Sa han och log stort. Jag log smått tillbaka. Han gick och satte sej på sin stol igen. Och vi fortsatte äta.
"Äru mätt nu?" Sa jag till Felix efter typ 4:de tacosen han har ätit.
"Oja!" Sa han och stoppade in det sista i munnen.
"Du är ganska smal för att äta så mycket" sa jag och skrattade. Jag började ställa undan tallrikar från bordet.
"Felix..?" Sa jag och log busigt åt honom.
"Ja?" Sa han och tittade upp från sin IPhone.
"Försök fånga mej!" Sa jag och började springa runt i huset.
"Och när jag fångar dej då?" Ropade han.
Jag tänkte..
"Då jävlar.." Ropade jag och skrattade.
"Positivt eller negativt?" Ropade han.
"Beror på hur du ser det!" Skrattade jag. Jag gömde mej bakom en vägg bredvid toan där uppe, mitt emot mitt rum.
Jag hörde fotsteg komma närmre och närmre. Han gick förbi mitt gömställe och jag började gapskratta. Han vände sej hastigt om.
"D-du skulle ha sett din min!" Sa jag mellan skrattningarna.
"Hittad Grace." Sa han och log. "Vad får jag?" Frågade han och log busigt.
"Vi får se.." Sa jag och tittade ner i marken och tänkte.
Plötsligt känner jag hur han trycker upp mej mot väggen och kysser mej, hans tunga åker in i min mun, och så tvärt om... Han kan läsa tankar..
----------------------------------
HAHAH! 😂 hoppas du gillade kapitlet!♥️

Kraaaaam 👏🏼

Just My Boy.Where stories live. Discover now