•kapitel 6•

117 9 0
                                    

Jag och Rebecka satte oss på bussen påväg hem. Felix går förbi.
"Det skulle inte skada med ett tack.." Sa han lågt till mej.
"Tack, för allt." Sa jag lågt och tittade in i hans gulliga ögon. Han lede lågt till mej och fortsatte gå. Första fkn dagen i skolan och detta händer... Fuck my life (#fml 😂). Bussen stannade där vi skulle av och vi började gå hemåt, Felix och Omar också.
Jag kramade om Rebecka och gick hem till mej.
Jag gick in i huset och skrek hej till mamma.
"Hej gumman, hur var första dagen i skola?!" Frågade mamma och sprang ut till soffan.
"Dramatisk" sa jag och satte mej bredvid henne.
"Nae, berätta!" Sa mamma och satte sej bekvämare i soffan.
Jag berättade hela historien, om konserten, om Chris, om Felix, allt! Efter typ 30 min var min berättelse klar.
"Wow gumman, gå upp och lägg dej lite." Sa mamma och pussade mej i pannan o gick ut i köket igen.
Plötsligt känner jag hur bakfickan vibrerar, jag tar upp min rosa iPhone och svarar.
"Hej det är Grace."
"Hejsan!" Skrattar rösten i andra änden.
"Omar?"
"Mjarå bubbis, det är jag." Säger han långsamt.
Är han full eller nåt...
"Varför ringer du?"
"Jag har en som vill prata med dej!" Sa han glatt.
"Ehh, jag är inte på prat humör nu..."
"Come on!"
"Okej, vem är det?"
"Yooouur loove.." Sa han långsamt. Jag hörde hur någon i bakgrunden bara "shut The Fuck up Omar.." Och så la dom på.
Your Love... Okej, skit samma. En ny dag imorn, och en massa nya möjligheter, kanske skaffa en till blondie vän, nej den behöver inte vara blond..
Klockan var nu 19:00 och vi skulle äta mat. Vi alla fyra satt runt vårat bord.
"Grace, snälla berätta för grabbarna vad som hände i skolan idag!" Sa mamma och gjorde sad-lips.
"Okej.." Sa jag och började berätta.
Efter återigen några 30 min så satt pappa och min bror i chock, de var verkligen chockade.
"Ja, tack för den goda maten mamma." Sa jag och lämnade min talrik. Jag gick till toan, borstade tänderna, tog av sminket och smörjde in mitt ansikte.
Sedan tog jag på pyjamasen och la mej i sängen, kollade insta, snap mm. Sedan sov jag.
8 timmar senare•
*BEEP BEEP BEEP*
Klockan var 06:00 och jag gick upp tog en dusch, åt frukost och fönade håret, plattade håret. Jag funderar på om jag ska vara en liten bitch idag... Jag sminkar mej ganska rejält, inte föör mycket.
Jag går till garderoben, vad fan ska jag ha på mej idag.. Jag tog ett par mörk mörk mörk blå jeans med hål i och en vit blus. Jag gick ner packade väskan tog på mej mina solglasögon och mina svarta uggs och en svart tunn jacka. Jag började gå till busshållsplatsen, jag ser Rebecka vid busshållsplatsen, jag börjar småspringa mot henne. Jag kramar om henne och vi kliver på bussen. Vi sätter oss, jag är lite rädd att det som hände igår ska hända igen, men vafan skit samma. Bussen stannar och 2 killar kliver på Ogge och Oscar, Ogge ler direkt till Rebecka o mej, Oscar småler. Efter en stund stannar bussen av att två sprungit efter den ett tag. Felix och Omar.
Jag hör lite av vad de säger där framme. "Tack för du stannade." Sa Felix och började gå bak i bussen, han gick förbi mej, jag tog tag i hans arm och han kollade konstigt på mej.
"Hej." Sa jag och lede.
"Heej" sa han andfått och lede stort.
Bussen fortsatte åka, jag sneglar åt Rebeckas håll, hon smsar med någon.
"Vem smsar du med?" Frågar jag och hon rycker till och gömmer undan mobilen.
"Grace! Du skrämde mej!" Skrattade hon. "Vem smsar du med?" Frågade jag intressant.
"Äsch ingen speciell" sa hon och blev röd i ansiktet.
"Du vet att all puder inte kan gömma att du är röd i ansiktet va? Säg!" Säger jag och spärrar upp ögonen mot henne.
"Okej, sure... Lova att inte detta till någon!" Viskar hon.
"Jag pinki pay lovar!" Viskade hon.
"Jag har nog något på gång med en i The Fooo! Det är sjukt!" Viskade hon.
"Vem då?" Sa en röst bakom oss.
"Omar, sluta tjuv lyssna!! Har du hört allt?" Viskar Rebecka oroligt.
"Bara hälften." Sa Omar och skrattade. "De är la nice, eller?" Frågade han och lede.
"Lova att inte säga till någon!" Sa Rebecka och stirrade på honom.
"Jag pinki pay lovar." Sa han och skrattade o tittade på mej.
Bussen stannade och vi hoppade av och gick in i skolan.
Det skulle visst börja en ny kille i vår klass idag, en till ny, omg.
Läraren sa vad han hette och så vidare. Tillslut så kom han in i klassrummet... Och omfg... Jag gapade och tittade på Rebecka och hon tittade på mej, han var lång blond med blå stora ögon, stora fina läppar och muskulös kropp.
"Så välkomna Cameron välkommen!"
Cameron, bonus!
"Cameron du kan sätta dej bredvid... Grace!" Sa läraren och pekade på hans plats. Vi satt alltså 3 och 3.
"Okej." Sa han tyst.
Jag såg hur Felix mördar blickade Cameron. Jag kanske är has love ändå... Nae. Alla tjejer vände sen om och tittade på mej och mördar blickade mej.
"Bitch.." Viskade jag lågt.
Han satte sej och räckte fram handen.
"Cameron"
"Grace" sa jag och lede o släppte hans grepp. Hoppas du kommer trivas här" sa jag och tittade in i hans ögon.
"Det lär jag göra." Sa han och blinkade med ena ögat åt mej. Vi satte oss rak fram igen.
Efter lektionen hade vi rast en kort stund. Vi gick till våra skåp.
"Cameron har du skåpet bredvid mej?" Sa jag och skrattade lite.
Han tittade upp.
"Det tror jag att vi har, ja" skrattade han. Vi står och pratar o skrattar lite. Och jag ser hur Felix tittar på oss, han ser inte alls glad ut... Inte ett dug.. Jag tittar på honom länge, tills han går bestämt iväg. Är han arg på mej..? Varför det liksom?
"Cameron, jag måste gå, förlåt syns sen!" Säger jag och småspringer efter Felix, tills jag inte hittar honom längre och jag står där mitt i korridoren, då känner jag två händer på min höfter.
"Saknat mej? Sångfågeln är inte här nu så." Sa.. Chris.
"Ne, det var synd, har du sett honom? Jag bara und.." Säger jag innan han avbryter mej.
"Ja jag såg honom innan, jag tror han hånglade med någon tjej, vid skåp nr 1009." Skrattade han.
"Jätte kul, allvarligt!" Sa jag högre.
"Jag var allvarlig, babe." Sa han och gick iväg.
Bäst att titta iallafall
Jag kom till bad boys och bitcharnas skåp... Alla stod som utsprida överallt så jag såg inget, jag bestämde mej för att gå rakt igenom korridoren och titta. Jag såg ingen Felix, han lurade mej... Varför..?
"Där är hon jue!" Skriker Chris och pekar på mej "hon gick på det, ta henne." Skrek Chris och andra killar började gå emot mej.. Ja, jag sprang ner för trapporna, alla trappor tills jag kom ut på gården jag fortsatte springa, jag tittade bak... Bam, jag sprang in i någon jag och personen ligger nu båda på marken. Jag satte mej upp och jag såg direkt vem personen var, såklart Felix.
"Förlåt.." Säger jag lågt och försöker ställa mej upp. Men det går inte.
"Ajj.." Mumlar jag.
"Har du ont?" Frågar Felix oroligt.
"Nejdå." Säger jag och ställer mej upp på ett ben.
"Det var inte meningen att springa in i dej!" Sa jag.
"Det gör inget. Hur går det?" Sa han ännu oroligare.
"Det går bra." Sa jag och försökte springa vidare men det blev att jag haltade iväg.
"Kom" sa Felix och la min arm runt hans nacke och sin arm runt min midja. Vi började gå mot skolsköterskan.
"Kan inte Cameron ta hand om dej får jag väll göra det." Sa han lågt. Jag stannade och tittade på honom.
"Jag är glad att du finns" sa jag och kramade om Felix. Han kramade tillbaka. Jag släppte kramen och vi tittade länge på varann. Tills han lutade sej fram och våra läppar kraschade ihop. Och där stod vi länge och kysstes. Tills jag drog ifrån.
"Ska vi gå vidare?" Sa jag och han vara lede åt mej.
När vi var utanför skolsköterskan öppnade hon och jag fick gå in. Jag berättade vad som hände.
"Men ska jag inte prata med rektorn åt dej då?" Sa hon snällt och lede.
"Nejdå, det behövs inte. Men tack ändå." Sa jag snällt.
"Var det någon som hjälpte dej hit?"
"Ehh, ja det var det, han heter Felix." Sa jag och lede och tittade ner i marken.
"Jaså" sa hon och gick bort till sitt skrivbord. "Är det din pojkvän? Eller så kanske man inte säger, är set din "kille"?" Frågade hon och vände sej om och tittade på mej.
"Ehh, asså ne, det kan man väll inte säga, vi är bara vänner." Sa jag generat.
"Jaha, okej. Jag tror du kan gå nu. Du fick lite bandage, foten är bara lite svullen." Sa hon och lede till mej.
"Okej. Mm tack så mycket för hjälpen!" Sa jag och gick ut.
"Gick det bra?" Sa Felix och reste sej hastigt upp så han var några centimeter ifrån mej.
"Ehh, ja det gjorde det." Sa jag och lede mot honom.
"H-har du väntat på mej hela tiden?" Frågade jag och vi började gå in mot skolan.
"Ja." Sa han kort.
"Vad gulligt." Sa jag och lede stort mot honom.
"Nu måste jag hitta..." Hann jag säga innan jag hittade henne stå och typ hångla med Oscar..
"Hittat henne.." Sa Felix.
Rebecka släppte taget om Oscar och rättade till tröjan och håret.
Oscar gjorde detsamma. De båda var as röda i ansiktet.
Jag kunde inte hålla mej längre och började as garva och Felix med, Rebecka och Oscar bara kollade konstigt på oss.
"Ehh hallå?" Sa Rebecka till sist.
"Gud.. Förlåt." Sa jag och började skratta igen.
"Men allvarligt!" Sa Rebecka till oss och då skärpte vi oss.
"Så vart har ni varit?" Frågade Oscar och lede busigt.
"Äsch hos skolsköterskan. Grace och jag sprang in i varann." Sa Felix och tittade snabbt på mej sen på Oscar.
Vi alla fyra började gå in mot skolan, det var de gulligaste jag sett Rebecka och Oscar höll hand. Jag och Felix hade sett det samtidigt och sen tittade vi på varann men jag vände bort blicken, det ända jag kunde tänka på var våran kyss innan. Jag hade ju känslor för Felix men jag ville inte blir tsm med honom, inte än...
När vi var inne i skolan kom en person fram till mej, Chris.
"Tjena snygging, vart har du varit? Du sprang iväg innan.. Varför?" Frågade han och gick närmre mej.
"Chris..." Sa Felix och slog till honom hårt på kinden.
"Vad var det jag sa till dej igår? Kommer du ihåg det?" Frågar Felix honom.
"Du slår hårt för att vara en fågel. Och ja jag kommer ihåg, men vem bryr sej." Sa Chris kaxigt.
"Chris du håller på såhär mot alla nya tjejer!" Sa Felix med en stark röst.
"Alla snygga tjejer." Rättade han Felix.
"Gå och hitta en annan brud." Sa Felix och blängde på honom.
Chris gick snabbt fram till Felix och tryckte upp honom mot väggen.
"Tror du jag bryr mej nörd..." Sa Chris och tryckte honom hårdare upp mot väggen.
"Chris lägg av!" Sa jag högt och sparkade honom på smalbenet.
"Varför det?" Sa han kaxigt tillbaka.
"För du får vad som helst!" Sa jag. "Släpp ner honom. Nu!" Sa jag starkt.
"Allt för dej sweetheart." Sa han och släppte ner Felix. Felix rättade till hans kläder. Chris började gå mot mej.
"Vad vill du ha?" Frågade jag lågt.
"Dej" sa han och böjde sej för att kyssa mej, men nej! Jag slog honom mellan benen och då satte han sej på knä och nästan grät.
Efter det gick jag fram till Felix.
"Förlåt!" Sa jag till Felix.
"Vaddå förlåt, du typ räddade mitt liv." Sa Felix glatt.
"gjorde jag?"
Han kysste mej.
"Ja det gjorde du."
--------------------------------------
Nytt långt kapitel 2037 ord 💁🏼
Hoppas du tyckte det var bra!

Kraaaaam ♥️

Just My Boy.Where stories live. Discover now