•Lördag•
Jag ringde till Rebecka, 1...2...3
"Hello It's me"
"Hej Beckis!"
"När ska vi åka?" Frågade jag och höll på att måla lite på ett papper framför mej.
"Tänkte att vi skulle åka kl 13:30, konserten börjar 16:00 så tycker det blir perfa."
"Ja, det blir perfa!" Sa jag och skrattade lite åt hennes ord.
"Syns snart!"
"Byeee" sa jag långsamt och la på.
"13:30" mumlade jag långsamt, kl var ungefär 10:05 kanske skulle börja packa upp lite kläder. Flyttgubbarna hade redan kommit och tagit upp sängar, skrivbord mm, innan vi kom hit. Efter 1 timme hoppade jag in i duschen och jag får säga att det var skönt att få duscha, har typ inte gjort det på 2-3 dygn. Jag hoppade ut ur duschen, fönade håret, plattande håret, sminkade mej lätt. Sedan gick jag till min garderob, tog ut ett par mörkblå höga slitna jeans och en vit långärmad crop top. Sedan gick jag ner tog ett äpple la ner det i min svarta michael kors väska, sedan packade jag med mej det jag behövde, tog på mej mina vita Nike och tog med en jacka i handen och såklart tog jag med mina solglasögon. Jag sa hejdå och började gå till Rebecka. Efter ungefär 5 meter så tittade jag mobil i typ 3 sekunder och gissa vad som händer jag går in i någon...
"Aj fan.." Svär jag tyst.
"Gud förlåt mej!" Säger en killröst, jag tittar upp och möts av en jätte snygg kille, vänta... Felix Sandman?
"OMG! Det är du!" Säger jag och reser mej hastigt upp. Han tittar frågade på mej.
"Du, Felix Sandman, T-the fooo." Stammar jag fram.
"Ja, det är jag men nu måste jag verkligen gå! Jag är försenad till vår.."
"Konsert?" Säger jag och höjer ena ögonbrynet.
"Ja vår konsert, men trevligt att träffas!" Säger han och springer iväg.
"Omg..." Mumlar jag för mej själv och forsätter gå.
Jag knackar på Rebeckas dörr, och efter 3 sekunder öppnar hennes bror, Ethan, han är snygg, lite för snygg...
"Hej Grace! Kom in!" Säger han glatt och ler.
"Tack Ethan!" Skrattar jag och ler.
"REBECKA, GRACE ÄR HÄR!" Skriker han och ner kommer hon.
Hon har på sej ljusblåa slitna jeans och en långärmad axellös vit tröja med spets, håret lockat och lite överdrivet sminkad.
"Hello there!" Säger jag och busvisslar åt henne.
Hon bara skrattar och kramar om mej.
"Ska vi gå?" Frågar hon till sist.
"Självklart!"
Vi går till busshållsplatsen och väntar på bussen, efter 10 min kommer den äntligen, vi sätter oss där vi alltid sitter och vi börjar åka till Globen.
"Jag är så taggad!!" Skriker Rebecka när vi kommer fram.
Det var folk överallt!
"Kom vi ställer oss i kön." Säger jag och ler åt henne. Efter typ 1,5 timmes kö var vi äntligen framme, han checkade av våra biljetter och vi gick in i den stora arenan.
Vi hade ståplats, typiskt Rebecka att var så nära de som möjligt.
"Kom nu!!" Skriker hon för att överrösta alla röster, jag följer efter henne och så var vi där ståplatserna var. Efter 50 min var showen igång. Alla skrek alla var galna till och med Rebecka var galen. Jag bara stod där och lyssnade, dansade lite också tills de började prata.
"HEJ ALLIHOPA!" Skrek Oscar och alla började skrika jätte högt.
"HUR MÅR NI?" Skrev Felix, och man hörde bara skrik.
"JAG HÖRDE INTE!" Skrek Oscar.
Och alla skrek ännu högre.
"ÄR DET NÅGON SOM VILL KOMMA UPP PÅ SCEN HÄR?" Sa Felix och pekade på alla ståplatserna. Alla började gå framåt åt scenen och skrika, jag bara backade och försökte gömma mej.
"DU DÄR!" Sa Oscar och pekade på... Mej?
Strålkastare var vinklade på mej, omg det här händer bara inte..
"Kom upp!" Skrek Oscar och log åt mej. Alla tittade nu på mej, och typ skapande en väg åt mej, jag började gå framåt. Jag gick förbi Rebecka och hon höll för sin mun jag bara leog åt henne.
När jag var framme vid scenen hjälpte vakten mej upp på scen. Oscar log åt mej och de andra ställde sej bredvid.
"Hej vad heter du?" Frågade Oscar och gav mikrofonen till mej.
Jag tog ett djupt andetag och "jag heter Grace Starie" alla började skrika sådär igen.
"Coolt namn!" Sa Oscar och tittade på mej och log, jag log tillbaka.
"Eller hur?" Skrek Oscar och tittade på publiken. Alla började skrika och vissla högt.
"Kom med här" viskade Oscar och började gå, jag följde efter. Omar, Felix och Ogge fortsatte.
Vi var backstage och Oscar överlämnade mej till en vakt som ledde mej till ett rum, med två soffor en tv, tv-spel, massa mat mm. "Sätt dej och vänta." Sa vakten och lämnade mej. Tv:n var på och det var konserten som var på tv... Sej inte att konserten visades på tv... Efter 1 timme var konserten slut. Och jag satt där i soffan och tänkte på allt som hade hänt, kom fyra skrattande killar stormades in i rummet, Omar, Oscar, Ogge och Felix.
--------------------------------------
NYTT KAPITEL! 👏🏼
Det kommer kanske ett kapitel varje dag nu 🤘🏻
Hoppas du tyckte kapitlet var bra iaf! 👅Kraaaam ✌🏻️
YOU ARE READING
Just My Boy.
FanfictionGrace ska flytta till huvudstaden, stockholm, det ska bli spännande, men om 2 dagar ska hon på en konsert, the fooo conspiracy... Men det hon inte visste var att den dagen förändrade nästan hela hennes liv.. "Felix?" "Omar?" "Ogge?" "Oscar?" "Är de...