Jag tog på mej mina svarta ballerina skor och plattade håret, jag tog lite mascara och mörk rött läppstift. Jag gick nerför trappan där Oscar, Rebecka, Omar och Felix stod.
"Ska vi åka?" Sa jag tyst. Alla nickade.
Jag satte mej bredvid Felix i bilen.
"Vad fin du är." Sa han lågt till mej.
"Du med, som alltid." Sa jag och kollade in i hans blå gröna ögon. Han log stort.
Vi var framme vid kyrkan.
•efter allt i kyrkan•
De bar nu ut kistan, de la ner kistan i hålet och alla gick för att lägga blommor mm på kistan.
Jag la min ros på kistan "kommer sakna dej, danspartner" mumlade jag och gick lite längre ifrån kistan. Jag vet inte hur många tårar jag fällde, men många var det. Rebecka kom fram till mej.
"Förlåt för jag inte hälsade på dej på sjukhuset." Sa jag lågt.
"Det gör inget." Sa hon och log smått.
"Vi kommer sakna henne, jätte mycket, eller hur?" Sa jag och kollade på Rebecka. Hon nickade och vi båda började gråta. Jag drog in henne i en lång kram.
•CAMERONS PER•
Jag sprang och sprang så fort jag kunde, de var efter mej. Jag sprang in i skogen.
"Chefen! De är efter mej!" Sa jag andfått.
"Vad menar du?!" Sa Gabbe.
"Jag menar att polisen såg mej, med pengarna." Sa jag och kände hur en pistol riktades mot mej.
"Sir..." Sa jag och höll upp händerna.
"Du lovade att detta inte skulle hända..." Sa han långsamt.
"J-jag är ledsen, sir, men vi måste nog springa innan de tittar oss.." Sa jag och Gabbe sänkte pistolen.
"Gabbe kom nu.." Sa jag och vände mej om, men jag hörde att pistolen laddades och ett skot lossades...
•GRACES PER•
Vi satt i bilen påväg hem, jag lutade mitt huvud mot Felix axel och blundade.
"Killar?" Sa plötsligt Oscar.
"Ja." Sa de i kör.
"Har ni berättat för girlsen att vi ska utomlands?" Sa han och växlade mellan att titta på vägen och Rebecka.
"VA? Med er?!" Sa Rebecka glatt. Oscar nickade.
"Omg omg! Jag ska hänga på!" Sa Rebecka upphetsat.
Oscar stannade vid rödljus.
Han tittade på Rebecka och Rebecka pussade snabbt honom på munnen. Och han skrattade lågt. Vi stannade utanför MAX och tog varsin cheeseburgare.
"Ska vi dra hem till mej?" Frågade Oscar sedan.
"Visst." Sa vi alla i kör. När vi kom hem till Oscar blev vi attackerade av hundar. OMG HUNDAR, jag älskar hundar men vi kan inte ha någon för att vi inte har tid.
"Är alla dina?" Sa jag och tittade glatt upp på Oscar.
"Jepp." Sa han och log stolt.
Vi tog av oss våra skor och jackor och satte oss i Oscars soffa. Vi satt och pratade om himmel och jord i några minuter.
"Ska vi köra sanning eller konka?" Frågade Oscar till sist. Alla killarna blev helt upphetsade och skrek "JAA" medan jag och Rebecka bara satt där och kollade på de.
"Är ni med?" Frågade Oscar och alla tittade på oss.
"Visst." Sa Rebecka och satte sej bredvid Oscar.
"Ehh.." Sa jag "visst". Alla killarna blev glada och Oscar fick börja.
"Grace, sanning eller konka?" Frågade Rebecka mej efter en stunds spelande. Jag tänkte utmana mej själv.
"Konka." Sa jag och sneglade på Felix som satt och kollade på mej. Rebecka såg det och log busigt.
"Hångla upp Felix" sa hon och flinade Oscar och Omar gjorde ett sånt där "ohh" ljud. Jag kände hur kunderna blossade upp.
"Kom igen Grace, det är inte så farligt." Sa hon och klappade mej på ryggen.
Jag ställde mej upp och gick fram till Felix, han ställde sej upp så vi stod ganska nära. Och våra läppar kraschade ihop. Och till slut stod vi där och hånglade..
------------------------------
HAHAH, löjligt! 😂
Hoppas du gillade kapitlet 💙Kraaaaam ♥️
YOU ARE READING
Just My Boy.
FanfictionGrace ska flytta till huvudstaden, stockholm, det ska bli spännande, men om 2 dagar ska hon på en konsert, the fooo conspiracy... Men det hon inte visste var att den dagen förändrade nästan hela hennes liv.. "Felix?" "Omar?" "Ogge?" "Oscar?" "Är de...