Jag gick ut ur poolen och la mej på min solstol. Jag blundade och somnade.
Jag vaknade av att någon stod blöt och vatten droppade på mej.
"Vafan.." Mumlade jag.
Jag kisade med ögonen och såg direkt vem det var.
"FELIX!" Skrek jag och alla vid poolen tittade på mej.
"Varför skrek du?" Viskade han och kollade på mej.
"Gå härifrån!" Sa jag högt och la mej på mage. Felix suckade och hoppade i vattnet igen. Var jag för hård nit honom? Skulle jag kanske bara skrattat, ist för att skrika på honom och bli sur..?
Jag satte mej upp och kollade på honom. Hans hår var blött och låg lite på sidan. Jag tittade på mina ben. Vad brun jag har blivit!
Jag tittade på Felix igen och suckade, han såg så ledsen ut, fast han var med killarna. Jag ställde mej vid pool kanten och känner på vattnet.
"Burh..." Mumlade jag lågt för mej själv.
Plötsligt känner jag en hårt knuff på min ryggen och jag känner hur det kalla vattnet omringar min kropp. När jag kom upp till ytan andas jag hastigt. Jag får panik. Jag kollar upp mot poolkanten, det var Rebecka. Hon skrattade men hennes leende försvann när hon såg att jag hade panik.
"Nej.. Omg jag är så ledsen Grace." Sa hon oroligt.
Jag skakar hela jag... Jag ser hur killarna simmar fram till mej. Felix kramar om mej och jag lutar mitt huvud mot hans bröst.
"Förlåt för jag skrek åt dej innan.." Sa jag lågt.
"Men Grace... Det gör inget." Sa han lugnt.
"Jo, och jag ångrar det.." Sa jag och blundade.
"Hah, Grace, det gör inget." Sa han och ställde sej framför mej. Han log åt mej, jag tittade kallt ner i vattnet.
Han kollade oroligt på mej.
"Garce?" Sa han och viftade med handen framför mitt ansikte.
"Jag måste upp.." Sa jag lågt och började kravla mej uppför poolkanten. Jag virade in mej i en handduk och tog på mej mina flip-flops och tog min mobil och rum kortet. Jag gick bort till hissarna och väntade. Hissdörrarna öppnades och jag klev in. Jag klickade på våning 6 och hissen började åka uppåt. Jag kollade ner i marken och gick ut ur hissen. Tills jag snabbt var inne i den igen fast på marken.
"Sorry!" Sa en kille. Jag ställde mej upp och kollade på honom, wow.. Han hade brunt hår och isblåa ögon och långa svarta ögonfransar och var så muskulös.
"Det gör inget." Sa jag lågt. Pratade jag precis svenska till honom.
"Vad bra. Men hur gick det?" Sa han, jaha han var svensk.
"Fick lite ont i svanskotan, annars är jag okej." Sa jag och log smått.
"Okej, vad bra." Sa han och log, så man såg hans vita tänder.
"Jag heter Calle förresten." Sa han och sträckte fram sin hand.
"Grace." Sa jag och skakade handen. Jag log smått och gick till vårt hotellrum. Jag slängde mej på sägen och pustade ut. Jag är äntligen här, med min bejb, Felix.
------------------------------
Kort och ganska dåligt kapitel, men ville uppdatera. Jag är ganska dålig på att uppdatera men det är bara för vi har mkt läxor mm nu. Men hoppas du gillade kapitlet ändå 😘Kraaaaaaam 🎉
YOU ARE READING
Just My Boy.
FanfictionGrace ska flytta till huvudstaden, stockholm, det ska bli spännande, men om 2 dagar ska hon på en konsert, the fooo conspiracy... Men det hon inte visste var att den dagen förändrade nästan hela hennes liv.. "Felix?" "Omar?" "Ogge?" "Oscar?" "Är de...