"Grace! Vakna! Vi ska ätaaaa!" Hörde jag Felix ropa i rummet.
"Vaa.." Mumlade jag tyst. Jag reste mej långsamt upp och satte mej på sängkanten.
"Hur länge sov jag?" Sa jag hest till Felix.
"Några timmar" sa han och tittade på mej "Grace, vi ska inte äta lunch, vi ska äta middag."
"Middag?!" Sa jag högt och ställde mej upp.
"Ja." Sa han och kramade om mej, jag kramade tillbaka och drog in hans goda doft.
"Jag ska ta på mej lite finare kläder." Mumlade jag mot hans bröstkorg.
"Gör det." Sa han och pussade mej i pannan och drog ifrån.
Jag tog av mej mina badkläder och tog på nya underkläder. Sedan tog jag på mej vita shorts och en vit magtröja som det stod "HOTTIE" på.
Jag sminkade mej lätt och borstade igenom håret. Jag tog på mej mina vita sandaler (bild) och gick till Felix.
"Redo att gå?" Frågade jag försiktigt. Han vände sej hastigt om och kollade på mej, sedan log han busigt.
"Woow.. Hottie." Sa Felix och pussade mej på kinden sedan gick han och tog på sej sina skor.
Jag rodnade lite. Jag tog min lilla handväska och gick ut i "korridoren". Jag kollade så jag hade med allt i min väska, jag hörde några gå förbi mej och jag kollade upp.
"Hej." Sa Calle och log stort åt mej.
"Hej." Sa jag smått och log tillbaka. Felix kom ut ur vårt rum och Calles leende försvann. Felix låste vårt rum och flätade ihop våra fingrar och vi ställde oss vid hissarna och väntade, bredvid Calle och hans kompisar. Hiss dörrarna öppnades och vi klev in.
Jag ställde mej med Felix på höger sida och Calle på vänster.
"Vart är Rebecka och company?" Viskade jag till Felix. Han flinade lätt.
"De kommer, Oscar sa att vi kunde vänta i lobyn." Viskade han tillbaka.
Jag nickade lätt.
Hissen stannade och vi alla trängdes ut ifrån hissen.
Calle gav mej en sista blick innan de gick till restaurangen.
Jag och Felix satte oss i en av sofforna i lobyn (heter det ens så? Hoppas ni förstår vad jag menar). Efter några minuters väntan kom de äntligen.
"Hej!" Sa Rebecka glatt och kramade om mej.
"Hej." Mumlade jag tillbaka.
"Grace, förlåt för det som hände innan idag.. Du vet, ibland tänker jag inte." Sa hon och tog tag i mina händer.
"Det är lugnt Rebecka." Sa jag lågt.
"Bra." Sa hon "men jag ska aldrig göra om det igen, jag lovar!"
Jag skrattade och vi började gå till restaurangen.
Jag la upp det jag ville ha på min tallrik, ganska mycket saker. Mums. Vi satte oss vid ett stort bord och började äta. Lite längre bort satt Calle och tittade på oss. Så fort min blick mötte hans vände han bort sin. Jag himlade med ögonen och fortsatte äta.
"Ehm, Grace?" Sa Felix försiktigt.
Jag tittade hastigt upp på honom.
"Ja, Felix?" Sa jag och log.
"Jag undrar om du kan hålla ett löfte?" Sa han och log snett.
"Eh, ja, det kan jag, vadå då?" Sa jag och log.
Han log upp något ur sin ficka, det var en liten mörk blå ask. Han öppnade asken och där låg två löftesringar. Jag la händerna för munnen och fällde typ två, tre tårar.
"F-Felix.." Mumlade jag.
Han log stort. Och tog upp ena ringen och jag tog ner min hand och han satte den på mitt ringfinger.------------------------------
NIIIIEEEE!!!!
Hoppas du gillade kapitlet💙🤘🏼KRAAAAM 💜
YOU ARE READING
Just My Boy.
FanfictionGrace ska flytta till huvudstaden, stockholm, det ska bli spännande, men om 2 dagar ska hon på en konsert, the fooo conspiracy... Men det hon inte visste var att den dagen förändrade nästan hela hennes liv.. "Felix?" "Omar?" "Ogge?" "Oscar?" "Är de...