•kapitel 5•

128 8 0
                                    

"Får hoppas det.." Stönar jag. Vi tar sakerna vi behöver och går in i grupprummet. Charlotte och jag sätter oss bredvid varann, när Felix satt sej mitt emot mej ler han lite åt mej, jag ler tillbaka.
"Omen Vafan.." Säger Chris och stänger dörren. "Nemen det är ju buss-tjejen." Säger Chris och ler o sätter sej på stolen bredvid Felix.
"Ja, det är jag." Säger jag stolt.
"Ska vi avsluta det vi på började innan?" Säger Chris och blinkar med ena ögat.
"Nej tack, men kanske... Aldrig?" Säger jag kaxigt.
"Haha, kul." Säger Chris och ställer sej upp, han börjar gå mot mej. Han ställer sej över mej och lutar sej fram emot mej.
"Men Chris lägg av!" Skriker my hero, igen, Felix drar bort honom ifrån mej och jag pustar ut.
"Inte igen sångfågel..." Säger Chris starkt och slår till Felix på kinden, hårt...
Felix lägger handen på kinden, och Chris går snabbt ut ur grupprummet.
"Omg Felix..." Säger jag och flyger upp ifrån stolen och springer fram till honom.
"Låt mej va.." Säger Felix och går hastigt ut ifrån rummet.
Jag suckar och sätter mej på stolen igen.
"Killproblem?" Frågar Charlotte och småler till mej.
Jag nickar och tittar ner i bänken.
"Jag vet hur jobbigt det måste kännas." Säger hon och lägger en hand på min axel.
Jag tittar på henne och ler, hon ler tillbaka.
"Ska vi fortsätta?" Säger hon och skrattar lite. Jag nickar, igen, och skrattar lite.
En timme senare•
Vi tog våra saker och gick ut i korridoren. Jag lägger in mina saker i mitt skåp, jag tänker så det knakar. Vad hände egentligen?
Plötsligt tar någon tag i mej och trycker upp mej mot skåpet och kysser mej, jag kysser inte tillbaka. Jag känner igen doften... Personen släpper mej och då ser jag vem det var, Chris.
"Saknat mej?" Frågar han och ler busigt.
"Inte direkt.." Säger jag. Han ställer sej så att hans armar är på sidorna av mina axlar, så han står över mej.
"Jag visste inte att du och sångfågeln hade något." Sa han och skrattade.
"Jag och Felix menar du?"
"Felix då."
"Vi har inget!" Nästan skriker jag och rynkar på ögonbrynen.
"Nähe, vad bra." Säger han och går iväg. När han gått iväg ser jag att alla tittar på mej, alltså har de sätt vad som precis hände. Till och med Ogge, Omar och Oscar.
Rebecka springer fram till mej, hon hade precis kommit utifrån toan.
"Vad var det som hände precis?!" Säger hon och kramar om mej.
"Han k-kysste mej..." Stammar jag fram och kramar om henne.
"VA?! Gjorde han?!" Skriker hon och släpper kramen o ser chockat på mej. Jag nickar och tittar ner i marken.
"Ne, nu jävlar.." Säger hon och går snabbt iväg. Jag tittar upp och ser hur alla tittar på henne. Hon går fram till Chris och slår honom så hårt hon kunde på kinden.
"Du gör inte så mot min bästie igen! Okej?!" Skriker hon mot honom. Och han kollar chockat på henne.
"Bruden, chilla... Det var bara en liten puss." Säger han, han är jätte röd på kinden.
"Jag frågade om du hade fattat, okej?!" Skriker hon och tittar ilsket på honom.
"Okej.." Säger han och skrattar.
"Bra" säger hon och sparkar honom på smalbenet.
Hon går tillbaka till mej och klappar mej på ryggen.
"Så, det var inte så svårt." Sa hon stolt.
"Ehh, ne.. Men han är nog ganska förbannad.." Sa jag och tittade mot Chris håll. Han tittade på oss som att vi var mat och han ett lejon som inte hade fått mat på en vecka.
"Vi går nu.." Säger Rebecka och börjar gå ut.
När vi var ute såg vi massa människor som hängde. Och en grupp lite längre bort, ehh jag såg Omar, Ogge, Oscar och Felix... Men också några tjejer, och inte fula sådana, de var riktigt riktigt "fina". Jag ser hur Omar hänger på en tjej jag tror heter Amanda, och Oscar o Ogge står helt alone bredvid, men Felix kramar om en brunhårig tjej som är lite längre än honom, hon är inte lika "fin" som de andra. Men snygg är hon.
Oscar får syn på mej och viskar något till Felix, Felix söker med blicken efter mej och när han hittat mej pussar han tjejen på kinden och går in i skolan.
"Äsch, killar..." Säger Rebecka.
Tjejerna går därifrån och det är bara Omar, Ogge och Oscar. Jag börjar gå emot de och Rebecka hänger på. Jag går raskt emot de.
"Vad heter Felix tjej?" Frågar jag när jag är framme vid de.
"Haha, vaddå Felix tjej?" Skrattar Oscar.
"Jag är allvarlig, hon som var här med Felix precis." Sa jag kaxigt mot honom.
"Gillar du honom eller?" Frågade Oscar och lede mot mej.
"Nej.." Sa jag och tittade snabbt ner i marken sen upp igen.
"Okej.." Sa han och tittade på Omar och Ogge och skrattade. Han tittade på mej igen "hon heter Bella."
"Okej, tack!" Sa jag och lede mot honom o började gå mot skolan igen. "Grace, Ogge är gullig.." Sa Rebecka när vi var inne i skolan igen. Jag skrattade åt henne.
Jag ser Chris och är påväg till honom, jag ställer mej framför honom.
"Nemen tjena." Sa han och lede åt mej.
"Hej Chris." Sa jag, jag ser hur Felix går i korridoren, han tittar på mej och då kysser jag Chris. Efter en 3 sekunders kyss, så tittar jag på Felix igen och när han ser på mej skakar han bara på huvudet och går iväg.
"Oj.." Sa Chris.
"Förlåt... Jag bara.." Sa jag och tittade ner i marken.
"Haha, det gör verkligen ingenting.." Sa jag och lede åt mej.
Jag och Rebecka gick till vår nästa lektion, SO. Ingen i The Fooo sa något till mej. Och så var det hela vidare hela dagen.
Jag och Rebecka stod vid busshållsplatsen och massa ungdomar också. The Fooo ställer sej bredvid mej. Jag flyttar mej närmre intill Rebecka. Hon tittar konstigt på mej, jag visar med huvudet åt deras håll, hon nickar.
Jag känner hur Felix tittar på mej, heela tiden.. Jag tar upp min telefon och smsar Ogge.
Jag: Kom lite, säg inte att jag smsade detta till dej till de andra, ok?"
Jag ser hur han tar upp telefonen och tittar åt mitt håll.
"Jag kommer snart." Säger han och går åt mitt håll.
"Vad är det?" Frågar han och ställer sej bredvid Rebecka.
"Eh, jag skulle bara fråga ifall du vet ja... Asså... Om.." Stammar jag fram, kom igen Grace bara säg det!
"Nej, jag undrar bara ifall Felix är singel!" Säger Rebecka lite för högt... Felix tittar på mej och Rebecka, han ser jätte chockad ut.
"Ehh, ja det är han..." Säger Ogge. Jag tittar ner i marken och sparkar på lite grus. "Tjejen han höll på med innan idag var bara för att retas med dej, jag tyckte det var jätte elak, men inte de andra. Han gillar bara en person." Sa Ogge och gick tillbaka till de andra. Jag följde honom med blicken och när han tittade på mej lede jag till honom, och Felix såg att jag lede till honom så då frågade han Ogge vad vi sa, typiskt killar. Chris och hans bad boys häng kom nu.
"Tja kyss-tjejen." Sa Chris och ställde sej framför mej.
"Ett nytt smeknamn? Och allvarligt kunde du inte kommit på något bättre?" Sa jag kaxigt.
"Någon som är lite kaxig?" Sa han och la huvudet på sne.
"Nej, jag är lite trött på dej.." Sa jag och vände bort blicken.
"Redan? Jaha, det var väll synd. Syns imorn bae." Sa han och blickade med ena ögat och gick iväg. När han gick förbi Felix gjorde Felix krokben på honom, så han ramlade. Alla skrattade, han reste sej upp, borstade av sej och ställde sej framför Felix.
"Vafan tror du att du håller på med!" Sa han och knuffade Felix.
"Vet du vad du håller på med?" Sa Felix och pekade på mej.
"Ja, såklart jag gör. Hon är snygg så." Sa Chris och skrattade.
Felix tittade på mej och knuffade Chris så han backade bakåt några steg och Felix gick till honom och viskade något som jag inte hörde.
Chris skrattade och gick iväg.
Efter 30 sekunder fick jag ett sms.
Ogge: Jag hörde vad Felix sa, han sa: "Du rör inte henne igen!" Få sa Chris: "Det kommer jag göra."
Felix: "Nej det gör du inte!"
Chris: "Vadå har du paxat henne?"
Felix: "Ja, typ."
Chris: "Sure."
Felix: "Hon är min nu."
OMG höll på dö när han sa det. //Ogge.
Hade han paxat mej, vad menas med det? Är jag hans nu, hans vaddå? Slav? Det kan betyda vad som helst. Men mitt hjärta stannade typ ändå.
------------------------------------
DUMDUMDUUUM 😱
Var kapitlet bra? 😂

Kraaaam 🦄

Just My Boy.Where stories live. Discover now