•Kapitel 11•

90 7 0
                                    

Jag gav honom vatten flaskan och gick till de andra igen, jag ställde mej ensam i ett litet hörn, Charlotte stod och övade lite på danssteg lite längre bort.
"Vad heter du?" Frågade en tjej drygt mot mej. Anton har väll sagt det men men..
"Grace, dudå?" Sa jag tillbaka.
Hon skrattade kaxigt.
"Jag heter Lovisa." Sa hon drygt. Hon tittade på Felix.
"Är du och Felix något?" Sa hon och tittade surt på mej.
"Jag och Felix?! Nej nej nej..." Sa jag och tittade bort.
"Absolut inget!" Sa jag och tittade upp på henne igen.
"Jaså, så jag kan göra såhär då..." Sa hon och gick bort till Felix och kysste honom. Han drog ifrån.
"Vad i helvete gör du!!" Skrek han till henne, hon tittade sorgset på Felix och började pilla med hans hår.
"Vaddå? Gillade du det inte?" Sa hon och gjorde sad-lips till honom.
"Nej! Jag gillade för i helvete inte det! Kan du bara dra nu?" Skrek han och pekade på dörren, samtidigt som han stirrade på mej, jag blev nog röd i hela ansiktet.
"HEY! Vad händer här?!" Sa Anton och drog ihop ögonbrynen. Felix suckade och gick där ifrån. Lovisa gick fram till mej igen.
"Jag visste att det var du! Din lilla bitch har tagit Felix ifrån mej!" Sa hon argt och tittade ilsket på mej. Jag spänner hela kroppen. Sen slappande jag av och lede smått åt henne.
"Vaddå? Har du paxat honom eller?" Sa jag och skrattade.
Hon tittade chockat på mej.
"Din lilla Grace, passa dej.." Sa hon och knuffade mej på axeln när hon gick förbi. Och där gick gränsen... Jag gjorde krokben på henne så hon ramlade omkull. Hon ställde sej snabbt upp.
"Vafan tror du att du håller på med?!" Sa hon argt till mej.
Jag tittade surt på henne.
"Om du inte har förstått det så är inte du och Felix ihop" sa jag och började gå framåt så hon backade. "Och om du ska "paxa" honom, så kanske jag också kan göra det eller skita i honom... Vad tycker du?" Sa jag och stannade.
"Att du ska skita i honom." Sa hon och bitch blickade mej.
Jag blev förbannad.
"Eller så kan du lämna mej och Felix ifred!" Sa jag ilsket och slog till henne på smalbenet, hårt... Jag gick ut ur salen med snabba steg påväg till Rebecka. När jag kom fram så hade de precis slutat.
"Nu ska vi ifrån detta dårhus..." Sa jag och tog tag i henne o släpade ut henne.
"Vaddå vad har hänt?" Sa hon när vi satt utanför huset.
"Nått jävla ex till Felix var där och ville ha tillbaka honom och så sa jag till henne att hon inte kunde paxa honom och att hon skulle lämna mej och Felix ifred.." Sa jag snabbt. Rebecka tittade chockat över min axel bakom mej. "Hallå?" Sa jag och knäppte med fingrande framför hennes ansikte. Jag vände mej om och där stod ingen mindre än Felix, han hade hört allt..
"Lämna mej och Felix ifred" sagan och gick fram till mej.
"Modigt sagt." Sa han och kysste mej. Jag kysste tillbaka. Rebecka hostade till.
Jag drog ifrån och tittade på henne. Hon pekade på bussen som vi skulle med.
Jag nickade.
"Jag.. Vi ska nog gå nu.." Sa jag och tittade upp på Felix i hans blå-gröna ögon.
"Okej" sa han och tittade in i mina ögon och lede. Rebecka började gå mot bussen. Jag släppte Felix och sprang ifatt henne. Vi satte oss på bussen.
Jag pustade ut.
"Så.. Bra kyss?" Frågade Rebecka efter några minuter.
"Den var underbar." Sa jag och lede för mej själv.
Bussen stannade och vi klev av. Vi gick skola vägar, alltså jag hem till mej ovh Rebecka hem till sej. När jag kom innan för dörren fick jag ett sms.
Felix 🙈: En polare har fest imorn, vill du hänga på? 😏
Skickade han och ja han har fått en emoji.
Jag: Om Rebecka följer med!
Felix 🙈: Sure 🙄 Oscar och jag hämtar dej och Rebecka klockan 19:00.💋
Jag: Blir perf 👌🏻
Jag ska på min första fest! Hoppad det inte blir någon alkohol... Eller såklart det kommer vara alkohol på festen men jag får inte dricka än.
Jag gick upp för att se vad jag hade för fest kläder.. Ehh jag hade en skolavslutnings klänning men ett par höga vita klackar. De är snygga. Jag tittar längre in i garderoben och ser den, min nyaste klänning! (Bild på skor och klänning) den har öppen rygg och är kort o såklart vit, skit snygg.
Jag la fram kläderna på mitt skriv bord, de är skit snygga ihop, jag lede för mej själv.
Jag gick ner till soffan, mamma tittade på nyheterna.
"Vart är pappa?" Frågade jag och satte mej bredvid henne.
"han skulle utomlands med jobbet." Sa hon.
"VA?! Varför har ni inte sagt något?" Sa jag och tittade chockat på henne.
"Vart skulle de?" Sa jag efter jag lugnat ner mej.
"Grekland" sa mamma tyst.
"Jaha, lyx för de.."
"Och nu till andra nyheter, det ska handla om det kända bandet The Fooo Conspiracy." Jag satte mej bekvämare i soffan och lyssnade.
"Idag utanför det kända dans-huset så har man tagit kort på Felix Sandman och en tjej som pussas, men den ända frågan är, är de tillsammans? Vi har intervjuat Felix."
"Så Felix tjejen är hon din flickvän?"
"Ehm... Asså... Ja, det är hon." Sa han stolt. Jag ställde mej hastigt upp och gick upp på mitt rum. Jag slängde mej på sängen. Hur kunde han säga att vi var ett par, i tv också! Jag tog upp mobilen.
Jag: JASÅ?! Är vi ett par? Det visste inte jag om!
Jag skickade det till Felix och kände hur arg jag var.
Efter en stund skickade han tillbaka.
Felix 🙈: Grace! Jag är jätte ledsen för att jag sa det! Men det var i tv och jag...
Var det ända jag hann läsa innan min mobil la av... Jag satte den direkt på laddning då jag kände hur jag slog ihop ögonen och somnade.
----------------------------------
Ännu ett kapitel! 👏🏼
Jag är dålig på att uppdatera känner jag... 🙄
Hoppas du gillade det ändå!

Kraaaaaaam 👻

Just My Boy.Where stories live. Discover now