•Kapitel 27•

70 4 0
                                    

Jag gick på planet med Felix framför mej och Rebecka bakom mej.
Vi hälsade på flygvärdinnorna och gick till våra platser, Felix hoppade in först sen jag sedan Rebecka. På andra sidan, längst in satt Omar sen Ogge sedan Oscar längst ut typ bredvid Rebecka, det var bara en liten gång mellan de.
Felix började packa upp sin mobil och massa godis.
"Ska du äta allt det där?" Frågade jag och skrattade.
"Såklart." Sa han och log åt mej. Jag log tillbaka. Flyg värdinnan började prata. Och jag lutade mitt huvud mot Felix axel och han lutade sitt huvud mot mitt huvud och jag tog ett hårt tag om hans hand.
Han är min, bara min.
Jag log för mej själv. Och blundade. Jag vaknade av att det hoppade till i flygplanet.
Jag tog hastigt upp huvudet och kollade mej omkring, jag höll fortfarande i Felix hand, alla levde.
"Det är bara motvind, alla är okej." Sa Rebecka lugnt.
"Okej." Sa jag och pustade ut.
"Vart är vi egentligen?" Sa jag efter några sekunders tystnad.
"Tror vi är.. Näe, jag ska inte ljuga, jag har inte en aning." Sa hon och jag flinade åt henne. Jag vände huvudet åt Felix, han sov som en ängel. Jag tog en godis ifrån hans öppna godispåse.
"Grace, jag ser dej.." Mumlade han och kollade på mej. Jag stoppade snabbt in godisen i munnen.
"Va? Vaddå?" Sa jag och flinade samtidigt som jag tuggade.
"Kom" sa Felix lågt och jag böjde mej framåt och han kysste mej.
Jag flinade lågt, det pirrar så magen varje gång jag kysser eller är nära Felix. kaptenen började prata.
"Grace, vi är snart framme." Viskade Rebecka till mej. Jag log stort och hon log tillbaka.
Flygplanet började flyga ner mot flygplatsen. Det hoppade så mycket, och Felix vaknade.
"Vi är framme" sa jag och tittade ut igenom fönstret, det såg ut att vara jätte varmt, i Spanien.
Flygplanet började åka ner och vi landade försiktigt på flygbanan. Vi gick av nästan först. Eftersom vi satt typ på tredje raden framåt. Jag tog Felix hand och vi började gå mot flygplatsen. Vi stod nu och väntade på våra väskor.
"HEY! It's The Fooo Conspiracy!" Ropade en tjej och flera tjejer kom springandes emot oss. Jag och Rebecka suckade och gick bort för att ta min väska medan killarna skrev  autografer mm.
"Varför nu? Vi är ju på semester?" Suckade jag och tog min väska.
"De kanske bara vill förstöra för oss." Sa Rebecka och skrattade. Jag tog Felix väska.
"Men de är gulliga.." Sa jag och tittade på de.
Rebecka tog Omars väska.
"Aa.." Sa hon och tittade ner i marken.
Jag och Rebecka tittade på de, Oscar pussade en tjej på kinden.
"Lägg av.." Mumlade hon och tog Ogges väska. Hon gick bort till toaletterna. Jag lämnade väskorna och sprang in efter henne.
Hon gick in på dam toan och låste in sej i ett bås.
"Rebecka.." Mumlade jag och knackade på bås-dörren.
"Grace? Varför åkte vi utomlands med de här?" Sa hon från andra sidan.
"För att.. Eh.. Vi älskar de." Stammade jag fram.
Hon öppnade bås-dörren och tittade undrande på mej.
Hon gick hastigt ut ur dam toan påväg mot väskorna, jag sprang efter.
Hon tog sin och Omars väska.
"Ta Ogges och din väska." Sa hon surt till mej, detta kommer inte sluta bra..
Felix sprang ifatt oss.
"Grace!" Ropade han "Vänta!" Jag stannade.
"Vart ska ni?" Frågade han och tittade in i mina ögon.
"Vi ska till bussarna." Sa jag lågt.
"Men, vänta här." Sa han och sprang och hämtade sin väska. På vägen tillbaka viskade han något till de andra killarna och de nickade. Killarna sa hejdå till tjejerna och gick till oss.
"Omar" sa Rebecka och gav han hans väska "Tack" sa han och gav henne ett leende.
"Ogge." Sa jag och gav han hans väska.
"Tack Grace." Sa han och gav mej ett leende.
"Vart är min väska?" Frågade Oscar.
"Inte här iallafall.." Sa Rebecka med ryggen vänd mot honom.
Han suckade och gick till rullbandet.
"Rebecka, varför är du så sur?" Viskade jag till henne. Hon tittade på mej.
"Gissa.." Sa hon och gick till rullbandet, fast vid öppningen.
Hon tog Oscars väska oh gick till oss. Oscar tittade oroligt på rullbandet.
"Oscar!" Ropade Felix och Oscar tittade åt vårt håll och Felix pekade på väskan. Han började springa mot oss.
"Tack." Sa han glatt och skulle pussa Rebecka på kinden men hon började gå med resväskan bakom sej. Jag sprang ifatt henne med min resväska bakom mej.
Och killarna gick lite bakom oss.
"Vilken buss är det?" Frågade jag Felix när vi vad vid bussarna.
"Buss nr 25." Sa han och gav mej ett litet leende.
Vi lämnade våra väskor till busschauffören och steg på, bussen vad varm och svettig. Usch.
Jag satte mej vid ett fönster och Felix paxade platsen bredvid mej innan Rebecka hann sätta sej.
"Felix.." Suckade hon.
"Du får sitta bredvid Oscar." Sa han och log.
"Jag hatar dej" mumlade hon och satte sej bredvid Oscar på andra sidan bussen.
"Hur mår du?" Frågade Felix mej och log smått.
"Jag mår väll okej, du?" Frågade jag tillbaka.
"Så länge jag är med dej så mår jag toppen." Sa han och pussade mej i pannan. Jag flinade och tog tag om hans hand och lutade mitt huvud mot hans axel. Och bussen började åka till hotellet.
------------------------------
Ganska dåligt kapitel men det var bara för jag ville uppdatera! 🤘🏻
Hoppas du gillade det iaf! 💙

Kraaaam 🇸🇪

Just My Boy.Where stories live. Discover now