Kapitel 1

4.4K 31 0
                                    

Jeg ville ønske jeg kunne sige, at det var solens varme stråler som vækkede mig, men sådan var det desværre ikke. Min kære bror, Emil, var i gang med at hælde vand ud over mig. Jeg sprang op af sengen, mens jeg smed min dyne ned på gulvet. Jeg kiggede irriteret på Emil, som stod med det mest kække smil på læben. Et lille falsk smil spredte sig hele vejen op til mine ører. Arg, det var måske lidt overdrevet men ja. Jeg løb alt hvad jeg kunne efter ham, iført kun små nat-shorts og min kæreste t-shirt, som mindst var 3 numre for stor. Vi løb ind i stuen hvor han brugte min mor, Lisa, som skjold. Jeg rystede irriteret på hovedet af ham, hvor efter jeg gik ind i køkkenet. 

Jeg åbnede køkkenet skabet og tog en pande frem, samt to æg. Jeg satte panden på pladen og tændte for varmen, hvor jeg efter slog æggene ud i panden. Spejl æg var noget af det eneste som jeg spiste om morgen. Tanken om at jeg skulle til Citybois koncert senere, gav mig lyst til at spise endnu flere spejl æg. Det var helt utroligt hvor lidt jeg gad. Vi tog dog også kun afsted pga at min far havde fået gratis billetter. Min far arbejder inde i Copenhagen Records, så han kan få gratis billetter til alt. 

Jeg satte mig i sofaen, ved siden af Emil, og begyndte at spise min mad. Tv'et blev spammet med reklamer, det var bare dejligt. Emil sad og studerede min mad, han fulgte endda mine bevægelser, når jeg tog maden ind i munden. Jeg vendte hovedet hurtigt så han fulgte stuen ud med et lille piget skrig. Jeg rystede bare på hovedet af ham, da han var latterlig. 

Jeg gik op på mit værelse, hvor jeg fandt noget tøj, som bestod af et par stramme sorte jeans, samt en hvid løs silketop, som var åben ved ryggen. Jeg lagde det på sengen mens jeg gik på på badeværelset for at tage et bad. Jeg smed mit nattøj, samt mit undertøj ned i tøj-kurven, hvor jeg efter bevægede mig ind i karbadet. 

--------

Jeg havde fået tøj på, tørret hår og lagt make up. Jeg gik over mod mit spejl, for at se om dette var en Citybois koncert værdi. Jeg nikkede svagt på hovedet mens jeg studerede mine lå. Min krop var perfekt, ikke for at lyde egoistisk eller noget, men jeg var altså ret tilfreds med den. Min telefon vibrerede over på bordet. Jeg gik hurtigt derover, da jeg regnede med at det var Caroline som skrev. 

- Vi er her nu smukke. 

Jeg så bare beskeden og slukkede telefonen for at ligge den ned i min baglomme. Jeg slukkede lyset og lukkede døren til mit værelse efter mig. Jeg gik ned af trappen og ud i gangen. Jeg fandt mine 'Vans old skool' frem og tog dem på, efterfyldt af min sorte pelsjakke. '' Jeg tager afsted nu '' Råbte jeg uden egentlig at vide om nogen hørte mig. Jeg smækkede døren efter mig, og gik over mod bilen som stod parkeret på fortovet. Jeg satte mig ind på forsædet og hilste på Caroline og Adam som da på bagsædet. Jeg lænede mig over for at kysse Pelle på munden, som sad i midten på bagsædet. Pelle er så min kæreste. Caroline og Adam var også kærester, de er begge 17, og det er Pelle også. Så det vil sige jeg er den yngste eftersom at jeg kun lige er blevet 16. Jeg hilste venligt på Pelle's mor, Gitte, som var så sød at køre os. 

Vi stoppede ude foran Vega og vi steg alle sammen ud. '' Tak for turen, Gitte '' Gitte og jeg havde altid haft et god forhold. Hun var en pisse sød dame, og hun mindede ret meget om min egen mor. Hun gengældte mit smil, og jeg lukkede døren efter mig. Jeg gik over til Pelle for at kramme ham, og kysse ham. '' Hej skat '' Vores læber mødtes og han krammede mig blidt. Vi gik hånd i hånd om bag i køen.

Koncerten var begyndt og vi fulgte egentligt ikke med. Vi stod omme bag ved og bare dansede. Vi havde den sygeste fest. Dog havde vi ikke drukket noget, da man ikke kunne købe alkohol. De fleste som var tilstede var under 12, så det var forståeligt nok. Caroline og jeg dansede ret intimt op og ned af hinanden. Egentligt var det ret hyggeligt. 

'' Vi skal simpelhen have en pige herop for at bestemme-.. '' Mere nåede jeg ikke at høre en af dem sige oppe på scenen, før en dame kom over til mig. Hun tog mig på skulderen, så jeg vendte mig automatisk om mod hende. '' Vil du op på scenen så drengene kan synge til dig? '' Hun så ret alvorlig ud, men jeg kunne simpelhen ikke tage dette seriøst. Jeg begyndte at flække af grin, mens jeg rystede på hovedet. '' Nej tak, prøv at spørge en af de skrigene fans forrest. '' Mit blik flakkede fra hendes chokeret ansigt og over mod den kæmpe mængde piger som stod og skreg. Jeg pegede diskret over dem, mens jeg prøvede at holde min latter inde. 


LAY YOU DOWNWhere stories live. Discover now