Part 6

3.9K 212 14
                                    

2015.

Aku memeluk lengan Zack sepanjang kami berjalan dipersisiran Pulau Pangkor. Aku bahagia bersama Zack,Zack seorang yang memahami dan penyayang,tak pernah merungut dengan perangai aku malah dia hanya melayan sahaja.

"Zack..."

"Yes baby?"

"Jangan pernah tinggalkan i?"

Zack memegang kedua belah pipi aku,dahi aku dikucup lama. Aku menjadi hairan. Zack mengukir senyum,kemudian mencium kedua belah mata aku,pipi aku dan juga hidung.

Zack kembali melangkah dan memimpin tangan aku,aku hanya mengikut langkahnya.

Aku tergamam melihat apa yang berada dihadapan kami,Zack menarik kerusi untuk aku duduk. Zack terus menuju ke arah gitar yang sudah tersedia di bawah pokok yang ada buaian.

Zack menyanyikan 'ALL OF ME'

Aku menguntum senyum,Zack menghampiri aku kemudian dia melutut,sekali lagi aku tergamam.

"Will you marry me My Queen?" Soalnya, aku merenung matanya dalam mencari sinar kebahagiaan dan kejujuran.

"Will you be my wife for the rest of my life?"soalnya lagi. Aku mengukir senyum,lambat aku mengangguk.

"Yes.."jawab aku. Zack meraih tangan aku kemudian memakaikan cincin dijari. Aku nampak airmatanya yang mengalir aku nampak ke ikhlasan ditubir matanya. Dia bangun dari melutut dan terus memeluk aku,aku membalas pelukanya.

"Thank you honey..thank you so much..i love you damn much.."ucapnya. Airmata aku sudah tidak dapat ditahan lagi,airmata gembira,terharu semua ada.

Bibir kami bercantum lama,kemudian aku melepaskan dulu ciuman kami.

"Jom makan?"pelawanya kemudian menyeka airmata aku. Aku mengangguk.

Aku kembali duduk dikerusi,begitu juga Zack. Mata Zack tak lekang memandang aku,aku membelek cincin dijari aku.

"Cantik?"soalnya. Aku mengangguk.

"Do you like it?"soalnya lagi.

"Yes,Zack..thank you so much.."ucap aku dengan senyuman. Zack membalas senyuman aku seraya mengangguk.

"Dah makan.." dia mengambil garfu dan sudu yang berada ditepi pinggan carbonara aku dan menghulurnya pada aku. Aku menyambut.

∞∞∞∞∞∞∞∞

"Woi!!!"

Aku tersentak, Zara yang berada disebelah aku sudah memandang aku atas bawah hairan. Aku mengukir senyum.

"Kau ok ke tak ni?"soal Zara. Aku mengangguk.

"Sorry Zara i got to go.." aku mengemas buku aku yang berselerak diatas meja library. Zara mengangguk.

"Hati-hati Adel.."pesanya,aku mengangguk kemudian berjalan pantas meninggalkan library.

Kedebuk!!!

Aku terlanggar seseorang,aku pantas mengutip buku-buku aku yang bertaburan diatas lantai. (I know this part klise sangat hahaha)

"Sorry.."ucap aku tanpa memandangnya kemudian mengatur langkah kembali.

"Dea.."pamitnya. Aku hairan selalu ibunda yang memanggil aku dengan panggilan itu dan suara itu terlalu familiar. Aku menoleh,aku menelan air liur. Mamat specky tu!

MINAH NERD TU KETUA GANGSTER?!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang