Adel Pov.
Aku melangkah keluar saat pintu kereta dibuka dari luar,langkah aku aturkan masuk ke dalam pub milik Ayahnda. Beberapa bonzer yang sedia berdiri di pintu pub membuka pintu untuk aku melangkah masuk. Bunyi muzik memenuhi gegendang telinga,manusia-manusia yang sedang bersuka ria itu aku pandang dengan pandangan kosong.
Langkah aku atur terus ke tingkat atas dimana pejabat Ayahnda berada,kerusi baldu milik Ayahnda aku duduk. Kotak rokok aku buka dan mengeluarkan sebatang rokok kemudian meletakkan dihujung bibir,Amran menyalakan api dihujung putung rokok aku.
Keadaan aku menjadi semakin rumit,Clubbing dan Pub Ayahnda aku perlu handle begitu juga Syarikat Ayahnda. Asap rokok aku hembus.
im only 20 years old, dan akan uruskan semua ni?
Kumpulan Black seven dan David Holding Enterprise juga aku perlu handle?!
Pintu diketuk dari luar,sebelum bonzer yang diarah menjaga pintu pejabat itu masuk. Aku hanya mengangkat sedikit kepala memandangnya.
"ada orang nak jumpa Lady boss"
"siapa?"
"Amsyar"
nafas aku hembus kasar,mata aku pejam dan mengerling ke arah Amran.
"bagi dia masuk" arah aku. Bonzer berbadan sasa tadi hanya mengangguk sebelum membuka pintu dan membenarkan Amsyar masuk.
"Yes can i help you Mr Amsyar?"
"i nak minta maaf about what happen today"
"aku malas nak fikir pasal tu,sekarang ni banyak lagi masalah yang aku nak selesaikan"
"start from now, i dont need you as my bodygaurd anymore.."
"what do you means?"
"buat kerja asal kau,sebelum ni kau kerja dengan Ayahnda dekat office kan? disebabkan kau ni orang yang Ayahnda paling percaya,aku dah taknak kau dekat sini..but no worries kau masih dalam kumpulan Black Seven..cuma aku dah taknak tengok muka kau dekat sini..aku nak kau masuk office..macam asal kau datang"
"faham Mr Amsyar?"
"i tak setuju,Ayahnda amanahkan i untuk always beside you"
"kau boleh keluar sekarang" arah aku,malas mahu mendengar apa-apa dari mulut Amsyar. Mata aku lirikkan pada Bonzer yang setia berdiri di penjuru pejabat. Amsyar ditarik keluar oleh bonzer itu.
Putung rokok aku tonyoh diatas meja,beberapa saat kemudian aku bangun dan berdiri pada cermin dan melihat remaja dan manusia dari pelbagai kaum sedang bersuka ria dibawah.
"aku nak red wine" ujar aku masih memandang ke arah luar,pejabat yang kedap bunyi muzik itu aku perhati perlahan.
Ayahnda i can't handle this anymore.
Seorang perempuan memakai skirt pendek menghidang red wine diatas meja pejabat. Perempuan itu aku tenung, gadis itu nampak gelisah saat aku merenungnya.
"baru?" soal aku. gadis itu hanya mengangguk.
"nama siapa?"soal aku lagi.
"Juliana" Amran bersuara. Amran aku tenung.
"im not asking you dude!"
"so juliana,nice name.."puji aku duduk bersilang dikerusi baldu Ayahnda. Gadis itu memandang aku,aku memberi isyarat mata ke arah pintu.
"keluar" arah aku,dan gadis itu hilang dari pandangan mata.
"motif?"soal Amran. Aku memandang Amran hairan.
"motif about what?"
"asking her name."
"tanya nama pekerja baru pun salah,lepasni aku taknak budak tu hantar air,she still new here bukan sembarangan orang boleh masuk sini..kau tahu kan?" balas aku. Amran mengangguk. Red wine aku teguk perlahan.
"kiera mana?" soal aku,baru teringat kebiasaanya gadis itu yang akan hantar apa yang aku pesan.
"dah mati"
"what?!!" wine yang aku minum tersembur.
"dua hari lepas,dia langgar janji" Terang Amran. Aku hanya mengangguk. Malas ambil tahu dan fikir pasal perempuan tu.
Lusa hari kebumian Ibunda,aku menyandarkan diri,kepala yang terasa sakit aku picit.
"boss ok tak?"soal Amran suaranya sedikit gusar. Aku mengangguk.
"pening sikit je,esok aku nak kau uruskan appointment aku dengan Mr Leong" pesan aku kemudian berdiri dan mengatur langkah keluar dari pejabat Ayahnda.
Aku melangkah menuju ke arah manusia-manusia yang sedang berseronok,langkah aku yang mahu menuju ke bar aku matikan apabila melihat Amsyar berada disitu. Mood terus ke lautan hindi.
"Adel please jangan macam ni" Amsyar memegang lengan aku,aku merentap kasar. Apa yang dikatakan oleh lelaki itu langsung aku tidak dengar.
Langkah aku terus atur ke arah pelanggan tetap Ayahnda,salam yang dihulur oleh Mr Zaran aku sambut.
"Adella,pretty as always" puji Mr Zaran,dan mencium pipi kiri aku.Aku hanya tersenyum.
"have a sit" pelawa aku, dan kami duduk serentak diatas sofa pub. Jejaka disebelah Mr Zaran,aku pandang sekilas. Muda,handsome mirip Zayn Malik.
"Oh ya kenalkan Zarith,my only one pewaris" Mr Zaran mengenalkan anak lelakinya. Salam yang dihulur aku sambut.
"Adel.." ujar aku. Zarith menjongkit kening kirinya,matanya merenung aku,dada aku berombak laju. Apakah ini jodoh?
"so Adel..?"
"Adella Dealova" terang aku laju,tangan aku pantas lepaskan dari genggaman Zarith.
"Nice name Miss Dealova.." senyum manis diberikan. Budak nerd dah cair ni..emm emm..bye Amsyar & Adli hahaha
"aku ada dengar pasal Mr David,aku simpati dengan kau.. " Ujar Mr Zaran.
"Terima Kasih.."
"aku ada hantar budak aku siasat kes ni.." tambahnya lagi. Aku hanya menggangguk. Aku kurang biasa dengan lelaki ini,kerana kebiasaanya Ayahnda yang uruskan semua tentang bisnes.
"you look not well,are you ok Dealova?" soal Zarith,melihat aku sedang memicit kepala. Aku mengangguk.
"are you sure?"soal Mr Zaran pula.
"ya im ok.."balas aku. Whiskey didalam gelas aku minum. Amsyar menghampiri.
"Adel are you ok? Muka awak pucat"
"im fine!" balas aku dingin.
"who are you?" soal Mr Zaran menyoal Amsyar.
"bo..."
"my bodygaurd"balas aku pantas. Mr Zaran hanya mengangguk.
"Mr Zaran,sorry i got to go" aku bangun,Mr Zaran dan Zarith turut berdiri.
"you nampak sangat penat,so take a lot of rest ya?" ujar Zarith,pipi aku dicium begitu juga Mr Zaran.
"sediakan kereta" arah aku pada bonzer yang setia disisi. acewahhh
Langkah aku atur laju menuju ke pintu utama,kepala yang masih berdenyut aku tahan.Amsyar mengikut aku dari belakang begitu juga Amran,pintu kereta dibuka dan aku meloloskan diri ke dalamnya. Amsyar menutup pintu kereta,kemudian kembali masuk ke dalam pub.
Telefon didalam poket jaket aku keluarkan,dan mendail nombor seseorang.
"Selesaikan Amsyar" dan aku terus mematikan panggilan.
hohohoho,ada hero baru lah pulak? haaa haaa acana?
author nak jadi kejam boleh? werkkk
KAMU SEDANG MEMBACA
MINAH NERD TU KETUA GANGSTER?!
RomansaPercaya dengan pepatah,selepas hujan ada pelangi? Satu aku pesan. Pelangi tak selamanya disitu,dia akan hilang dengan perlahan. Maka. Jangan terlalu bersedih dan jangan terlalu bahagia. selepas DUKA ada BAHAGIA, dan ketika BAHAGIA, pasti ada DUK...