Part 26 (Surprise 2)

2.2K 137 19
                                    

-Aku hanyalah lelaki yang selalu ingin kau cinta-

"i love you Adella Dealova" ucapnya,membuatkan aku tersentak. Pistol aku sudah acu tepat ke arah kepala Amsyar.

Tepat 12 malam.

00:00 am

pommm!!

pomm!!

Bunyi percikan bunyi bunga api,seraya Amran dan beberapa orang suruhan aku masuk ke dalam bilik bersama kek.

"HAPPY BIRTHDAY TO YOU..HAPPY BIRTHDAY TO YOU...HAPPY BIRTHDAY HAPPY BIRTHDAY HAPPY BIRTHDAY TO YOU" mereka menyanyikan lagu Happy Birthday serentak.

"Happy Birthday Amsyar!" ucap aku dan membawa kek ke arahnya. Amsyar terduduk disofa,tanganya meraup wajahnya.

"haa apa semua ni?" soalnya masih bingung.

"dude,ini prank!" Amran menyiku Amsyar. Amsyar bangun merenung aku tajam.

"i guess semua ni idea you kan Adel?" Amsyar meneka. Aku tersengih kambing.

"cepatlah tiup lilin ni"arah aku. Amsyar meniup kemudian kek ditangan aku diambil dan letak diatas meja,dan memeluk aku ke dalam dakapanya.

"i love you!" ucapnya,aku hanya membalas pelukan tanpa membalas ucapanya.

"prank ni memang shit! aku dah curious gila nak kena bunuh dengan Adel..lutut dah menggigil gila tadi.." jelas Amsyar,kami semua ketawa tak berhenti.

"kau Amran,ni muka aku lebam kau tumbuk ni macam mana nak settle?"

"err kau anggaplah tu hadiah birthday kau dari aku" balas Amran dengan riak tak bersalah.

"tapi kenapa perlu culik,kurung i satu hari dekat sini?" soal Amsyar memandang aku. Aku sedang ralit memotong kek.

"sebab nak nampak lagi real lah prank ni" balas aku selamba,krim kek dicalit kehidung aku oleh Amsyar.

"Thank you fo this surprise darling.."ucapnya mengucup dahi aku. Aku tersenyum. Melihat Amsyar happy dah cukup untuk aku walaupun hakikatnya aku takkan dapat memiliki lelaki ini.

"so lets party!" Amran bersuara nyaring, semua menjerit riuh,kecuali aku.

"kenapa termenung?"soal Amsyar memeluk aku dari belakang. Tangan Amsyar yang melingkar dipinggang aku genggam.

"ada apa-apa yang i tahu about ibunda?" soal aku,lelaki itu melepaskan pelukan.

"Mr Zaran dah bagitahu you?"soal Amsyar pula,aku mengangguk.

"so dah tahu kenapa Ayahnda percayakan saya,dan minta saya bawa awak balik kampung?" soal Amsyar lagi. Aku mengangguk.

"so jangan fikir bukan-bukan lagi ok sayang?" pipi aku dikucup lagi.

"alright,jom lah pergi pub" pamit aku melepaskan pelukan Amsyar. Telefon aku berpunya menandakan ada seseorang ingin membuat video call.

unknown.

Aku mengerut dahi,dan dalam masa yang sama aku menjawab panggilan itu. Aurora tersenyum dan melambai ke arah aku.

MINAH NERD TU KETUA GANGSTER?!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang