Send someone to love me💝
Aku melihat sekeliling banglo mewah dua tingkat dihadapan aku sekarang,kemudian beralih memandang Zarith yang sedang mengendong Aurora. Aku mengikut langkah Zarith. Aku terpaku melihat ruang dalam rumah Zarith. Tema black&white simple nampak mewah.
"you duduk lah dulu,i hantar Aurora dalam bilik dia sekejap" arahnya. Aku akur,dan duduk di sofa ruang tamunya. Bingkai gambar yang ada beberapa keping gambar Zarith dan Aurora tergantung aku perhati,semua nya gambar ala-ala candid,paling menarik perhatian aku gambar Zarith dan Aurora buat muka annoying! Comelnya mereka!
Zarith yang sedang menuruni tangga menarik perhatian aku. Lelaki itu hanya memakai seluar pendek dan singlet. Langkahnya diatur ke arah aku.
"bingkai kosong sana tu i nak gantungkan gambar you dengan Aurora" ujarnya tanpa aku menyoal. Aku memandangnya pelik.
"why me?"
"permintaan Aurora" terangnya. Aku menjongkit bahu. Alasan!
Zarith melangkah menghampiri aku,makin lama makin dekat dan aku makin lama makin ke belakang. Satu tumbukan aku hadiah pada dadanya. Zarith mengaduh sakit. Aku hanya tersenyum manis.
Matanya mengecil memandang aku,aku masih diposisi yang sama dan tersengih.
"jom i tunjukkan bilik you" pamitnya,terus menarik tangan aku.
Jantung aku sudah mengepam laju,Zarith hanya berlagak cool. Dia menoleh dan mengukir senyum. Pintu bilik dibuka,dan kembali memandang aku.
"This is your room.."
"masuklah,i nak turun bawah ambil sneck..then kita layan movie ok?"
"layan movie dekat sini?" soal aku. Zarith mengeleng.
"Bilik movie hujung sana tu.." tunjuknya,aku mengangguk dan terus masuk ke dalam bilik. Bersihkan diri.
10 minit kemudian....
Aku membuka pintu bilik,Zarith sedang berdiri tegak dihadapan pintu bilik aku sedang memeluk sneck dan tersenyum macam kerang busuk.
"jom" ajaknya ceria,aku hanya mengikut langkahnya sampai ke bilik movie yang dikatakanya tadi.
Besar.
Aku duduk di sofa baldu,Zarith memandang aku dan mengukir senyum. Lain macam je mamat ni.
"mandi ke tak?"soalnya tiba-tiba.
"mandilah!"
"sekejapnya..tapi wangi.."
bantal kecil aku baling ke arah Zarith yang sedang set up screen. Zarith ketawa.
Nak tahu something? Zarith ni cool je.. emm aku dah jatuh cinta kahkahkah.
"Kalau ada Aurora lagi riuh nak usik you hahaha" tambahnya. Aku menjeling.
Cerita sudah mula,aku hanya diamkan diri menanti cerita apa lah Si Zarith ni beli.
PARANOMAL 4
KAMU SEDANG MEMBACA
MINAH NERD TU KETUA GANGSTER?!
RomansaPercaya dengan pepatah,selepas hujan ada pelangi? Satu aku pesan. Pelangi tak selamanya disitu,dia akan hilang dengan perlahan. Maka. Jangan terlalu bersedih dan jangan terlalu bahagia. selepas DUKA ada BAHAGIA, dan ketika BAHAGIA, pasti ada DUK...