-Kau tinggalkan diriku dalam airmata-
Aku mengerut dahi saat menghampiri meja,dua pucuk surat dan juga sekuntum bunga mawar. Aku memandang Zarith. Mana lah tahu sewel dia datang lagi ni nak kena kan aku en?
Surat itu aku letak tepi,bunga itu aku cium kemudian letak ketepi juga. Zarith memandang aku,aku menjongkit kening.
"nanti ambil balik,i tak suka Rose" ujar aku sambil duduk. Zarith ketawa.
Lah.. apahal pulak dia ni."you ingat i yang bagi ke?" soalnya masih ketawa. Aku memandangnya hairan.
"you dah jatuh hati kat i ke,sampai perasan sendiri i bagi you bunga?" usiknya. Pen aku baling tepat kena didadanya. Surat tadi aku ambil, surat pertama bertajuk
Perletakan Jawatan.
Aku membaca dengan teliti, dari Amsyar. Amsyar berhenti kerja,aku tersenyum sumbing.
Kau ingat senang senang berhenti? Kau dah tahu segala rahsia Syarikat ni ,dah masuk ahli kongsi gelap ni kau ingat kau boleh berhenti macam tu je Amsyar?
Surat kedua aku buka,isi dalamnya agak keras.
Jemputan ke Majlis Perkahwinan
Amsyar ♡ Zati
aik dengan orang lain? bukan dengan Aishah ke?
Aku membaca isi dalam, oh Nur Aishah Izzati.
but what?!
aku membaca nama itu berkali-kali,betul ke?
" Adella,kerja masih menanti ni.." Kad kawin ditangan aku dirampas oleh Zarith. Zarith pula membaca.
"mamat tu jemput you?" soalnya. Aku mengangguk.
"so you pergi?"
"masih dipertimbangkan.."
"yang tu surat apa?" soalnya lagi,aku menghulur.
"Amsyar letak jawatan.." kata aku sambil menghulur. Zarith memandang aku lama.
"so you sedih dia tinggalkan kerja,dan kawin with another girl?"
"nope,cuma dia tak boleh berhenti macam tu je la,dia dah tahu semua pasal syarikat.. pasal busines..tiada jalan keluar kalau dia dah masuk kumpulan ni..you tahu kan?"
"nanti kita pergi wedding dia ok?" ujar Zarith, aku mengerut dahi. Kad kawin Amsyar dilayangkan depan aku.
"dia jemput you,i and Aurora." terang Zarith. Aku mengangguk.
"You tak cintakan dia kan?" soal Zarith. Aku kelu,memandang Zarith.
"Dia perkerja I Zarith.."
"its good" Zarith memotong.
"apa yang bagusnya?" soal aku hairan.
"You tak cintakan dia,so boleh lah i isi tempat kosong you tu kan?" matanya dikenyitkan. Aku tersenyum sumbing.
Mamat perasan!
KAMU SEDANG MEMBACA
MINAH NERD TU KETUA GANGSTER?!
Storie d'amorePercaya dengan pepatah,selepas hujan ada pelangi? Satu aku pesan. Pelangi tak selamanya disitu,dia akan hilang dengan perlahan. Maka. Jangan terlalu bersedih dan jangan terlalu bahagia. selepas DUKA ada BAHAGIA, dan ketika BAHAGIA, pasti ada DUK...