Part 29

2.3K 118 12
                                    

"Mama..Papa.."

"Mama..Papa.."

Badan yang digoncang membuatkan aku terjaga dari lena,Aurora berdiri dihadapan aku dan tersenyum. Aku toleh sebelah Zarith masih diulit mimpi. Zarith disebelah?! Aku melihat sekeliling,masih di wad Ayahnda. Tangan Zarith yang memeluk bahu aku,aku alih perlahan.

"Morning Mama!" ciuman pagi dihadiahkan dari Aurora, bahagia. Sungguh bahagia apabila bersama Aurora,segala penat yang terasa hilang begitu saja.

"Morning little princess,what are you doing here?" Aurora aku tarik dalam pelukan. Rindu.

"i want to see you" balasnya sambil bermain dengan rambut aku.

"Aurora datang dengan siapa?" soal aku lagi.

"with grandaddy.." balasnya,kebetulan Mr Zaran masuk kedalam wad.

"Morning Adella.." dahi aku dicium. Aku mengukir senyum, Uncle Zaran melayan aku seperti anaknya sendiri.

Zarith terjaga dari lena,Aurora beralih pelukan ke arah Zarith,aku hanya tersenyum riang melihat dua beranak itu. Dan mula tertanya dimana ibu Aurora?

Aku bangun dan meregangkan urat,kemudian melangkah ke katil Ayahnda. Dahi lelaki itu aku kucup lembut,kemudian menuju ke arah tandas mencuci muka dan memberus gigi. (wad kelas pertama dah sediakan berus gigi)

"Jom breakfast?" pelawa Zarith ketika itu aku baru keluar dari tandas. Aku mengangguk.

"Adel pergi breakfast,dont worry about Ayahnda,i will take care of him" Mr Zaran mengarah. Aku hanya tersenyum dan mengangguk.

"Aurora nak ikut Mama breakfast?"soal aku melabuhkan punggung disebelah Aurora yang leka bersama ipadnya.

"nak!"

"cantiknya anak mama,siapa siapkan dia ni?" puji aku. Aurora tersenyum riang apabila aku memujinya.

"grandaddy..."balasnya sepatah.

"say thank you tak dekat grandaddy?"

Aurora mengeleng dan tersengih menampak baris gigi susunya yang teratur kemas.

"Thank you grandaddy!" ucapnya memeluk Mr Zaran. Zarith keluar dari tandas.

"jom breakfast" pamitnya memandang aku sambil tanganya mencapai tangan Aurora.

————————

Aku melayan Aurora makan sandwich telurnya,Zarith pula sedang menikmati pancake sambil ditangan ralit dengan telefon pintarnya. Aku pula hanya minum secawan coklat dan sekeping roti bakar. Selera untuk makan tiada.

"Zarith can i asking you?"

"yes sure,what its is?" balasnya meletakkan telefon ditepi pinggan dan fokus memandang aku.

"wheres your wife?"  soal aku.

"emm i mean mummy Aurora?"

Zarith meletakkan garfunya diatas pinggan,dan merenung aku dalam.

"do you really want to know?"soalnya. Aku mengangguk. Ya aku perlu tahu kerana Aurora aku sudah anggap seperti anak sendiri,dan lelaki dihadapan aku sekarang aku tidak tahu status dia? suami orang atau bukan?

"im single,i dont have a wife dan tak pernah berkahwin.."

"how about Aurora?" soal aku.

"she my daughter with my ex girlfriend.."

"where is she now?"

"she gone,tinggalkan I dan Aurora hanya kerana seorang billioner.."

"i thought dia bukan orang Malaysia right?" teka aku. Zarith mengangguk.

MINAH NERD TU KETUA GANGSTER?!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang