"Why you yang kena gantikan Amran eh?"soal aku ketika itu kami sedang berjalan disebuah taman yang nak kata cantik? Tak juga. Tapi boleh-boleh lah..
Amsyar menjongkit bahu sambil menjuih bibir,aku mengeluh.
"Kenapa tak suka ke i jadi bodygaurd sementara you?" Soalnya. Aku menangguk.
"Kenapa ayah suruh Amran pergi london?"soal aku. Amsyar masih riak yang sama jongkit bahu,bibir dijuihkan. Aku menjulingkan mata hitam ke atas. Urghh bosan bercakap dengan orang macam ni.
"Dah lama you kerja dengan Ayahanda?"soal aku lagi. Ehh aku banyak soal plak en,bukan malas nak layan dia ke?
"I kerja dengan you..bukan dengan dia.."balas dia selamba lalu melangkah masuk ke dalam hospital semula.
Aku menunding jari pada diri, dia kerja dengan aku? Dia ni faham soalan ke tak ni?
"Woi tomato masuklah!" Pamit dia.
Dia woi je? Nampak tak dia dah kerek sekarang baru satu hari kerja dah tak hormat aku sebagai boss!!
Kababian apakah dia panggil aku tomato??
"Kau pahal panggil aku tomato?"marah aku menghampiri dia.
"Pipi kau bulat macam buah tomato,lepastu bila blushing nampak ranumnyaa buah tomato tu rasa nak cubit-cubit!!"balas dia memicit kedua belah tomato aku,ehh pipi aku lah!
Satu tumbukan hebat aku hadiahkan didada dia,dia mengaduh dan terbatuk kemudian rebah jatuh ke lantai. Aku dah cuak. Dia memegang dada dia mata memandang aku.
"Adel..you.."
"Amsyar!!"jerit aku dah nak menangis dah,orang ramai sudah berkerumun pada kami,beberapa orang nurse menghampiri.
Tiba-tiba Amsyar ketawa besar sambil memegang pipi aku. Aku dah berkerut dahi. Dia ni prank apa ni?
Orang luar yang berkerumun sudah beredar,ada yang membebel marah,ada yang ketawa sebab si bodygaurd tak guna ni kenakan aku!
"Risau juga you dekat i eh?"perli Amsyar,masih ketawa. Aku menjeling.
"Maaf ya semua,saya saja nak prank isteri saya ni hari ini anniversary kami.." Amsyar berdiri meminta maaf, mata aku dah terbeliak,telinga dah nak berdarah. Orang semua mengucap tahniah. Aku mengukir senyum tawar.
Amsyar this is too much lah idiot!!!
"Adel are you ok?"soal Amsyar,aku menjeling tajam kemudian meninggalkan dia. Aku hampir-hampir menangis sebab dia?
What the hell?? Aku suka dia? Adel no! Dalam satu hari kau boleh buat aku jatuh hati dekat kau Amsyar. Kau memang hebat! Bravo Amsyar bravo!!
"Oh wait wait..you marahkan i?"
"Yes!"
"Im sorry.."
"Its not easy Amsyar."
"Kenapa nak marah sangat ni?"
"First,you usik i dari dalam kereta lagi,second you gelarkan i girlfriend you dekat kakak you,third you kata today is our anniversary? Urggh annivesary lah sangat kan!!"bebel aku,muka dah naik membahang marah!
"Keempat takda?"soal Amsyar mahu mengusik.
"Ada!"
"Apa dia?"
"I hate you!!"
"Jangan benci Cik Adel nanti jatuh sayang.."bisik dia. Aku memeluk tubuh menjuling kan mata hitam. Dia ketawa mencuit pipi aku.
"Tomato i sangatlah comel!!" Kata Amsyar senang hati sambil jalan ke hadapan meninggalkan aku dengan lentok kaki yang aumm!!
"Amsyar!!" Laung aku marah.
"Yes darling?" Dia menoleh kemudian mengenyit mata.
"Urgh im not your darling!"
"Yes you are.."
"Im not!"
"Yes,your my future wife!''
"What?!!"
Amsyar mengenyitkan mata kemudian masuk ke dalam wad umminya,orang semua memandang aku dan Amsyar pelik dan sinis. Ya because ini hospital dilarang membuat bising! Yang aku dengan Amsyar duk pekik melolong berperang mulut. Malunya mana nak letak muka? Hmm Zack help me!
"Bakal isteri ku sayang..masuk lah ummi nak jumpa.." Fattah menyelitkan rambut aku yang terjurai dibelakang telinga,membuatkan apa yang aku berangan tadi hilang secara tiba-tiba.
Aku memegang rambut aku yang dia selitkan tadi,dia mengukir senyum.
"Berangan ke weh?" Dia menepuk dahi aku. What dia ni kurang ajar betul lah!
"Apa masalah you ni?!"marah aku. Dia mengukir senyum.
"Dahi ni tak sabar nak cium bila kita nikah nanti.."
Aku terus menunjuk penumbuk,dia ketawa.
"Jomlah masuk ummi saya nak jumpa awak.."
Dia bangun,aku hampir menghulur tangan nak dia pimpin. Dia memandang aku dengan pandangan nakal.
"Dah jatuh hati dekat saya eh?"
Dah kenapa dengan kau ni del?!!
"Jomlah masuk.."aku terus mendahului dia dahulu,dia masih kaku memandang aku.
"Cik Adel bilik ummi yang ni.." tegur dia berdiri dihadapan sebuah pintu wad bertulis 'Mawar' dan aku berdiri dipintu wad bertulis 'melur'
Oh salah wad lah der,nasib baik tak terjah masuk lagi. Hmahaha
Sebelum dia memulas tombol pintu,tangan aku dia genggam dahulu.
"Please menyamar jadi girlfriend i?"
"What?!" Soal aku suara tinggi,Amsyar pantas menerkup mulut aku.
"Balik nanti i explain but please tolong i..hari ni je.." dia merayu,yang aku pun gatal mengangguk! Tangan aku dia genggam kuat,satu perasaan lain hadir dalam jiwa,perasaan yang tak pernah ada bila aku bersama Zack.
Pintu dibuka,aku melangkah masuk serentak bersama Amsyar,semua mata menoleh memandang kami,specialy aku ah..atas bawah diaorang pandang,semuanya berhijab kacuali aku yang free hair.
Aku memandang Amsyar,Amsyar terus menarik aku mendekati umminya diatas katil. Aku menyalam ummi,ummi mengusap kepala aku lama,dahi aku dia kucup lama.
Airmata aku tak pasal-pasal terus mengalir,ummi sudah memandang aku pelik begitu juga semua yang berada disitu.
"Kenapa ni?"soal Ummi,aku mengukir senyum lalu mengeleng kepala.
Amsyar mengusap belakang badan aku tiga kali,itu pun berhenti sebab aku tepis tangan dia,dia tu ambil kesempatan ke apa?
"Ummi ni Adella Dealova,bakal menantu ummi..we'll married two month from now.."
"Apa?!"Kak mel bersuara serentak dengan lelaki disebelahnya mungkin suami dia kut.
Aku rasa nak....nak... tumbuk si mangkuk ayun ni!!!!!!!!!!!!!
I hate you Amsyar!!!!!!
KAMU SEDANG MEMBACA
MINAH NERD TU KETUA GANGSTER?!
RomancePercaya dengan pepatah,selepas hujan ada pelangi? Satu aku pesan. Pelangi tak selamanya disitu,dia akan hilang dengan perlahan. Maka. Jangan terlalu bersedih dan jangan terlalu bahagia. selepas DUKA ada BAHAGIA, dan ketika BAHAGIA, pasti ada DUK...