Part 32

2.2K 125 5
                                    

-Apakah tanda yang tersembunyi dibalik rahsia semalam?-

Aku pandang disetiap sudut Villa dengan sepi,dengan perlahan segala memori didalam Villa itu masih terngiang difikiran. Aku tersenyum kelat. Langkah yang berat tadi aku gagahkan jua melangkah masuk.

Kain putih aku bentangkan menutup semua perabut yang ada, langkah aku atur meninggalkan ruang bawah membiarkan cleaner home servis itu yang uruskan,aku melangkah menuju ke tangga,melangkah setiap satu anak tangga Villa itu.

"Dealova you jangan keluar harini!"

Aku toleh,tuan empunya suara tiada disitu. Aku mengeleng kepala,Adel Ibunda dah tak ada. Kenapa aku masih belum kuat?

atau aku masih belum terima takdir?

Entahlah.

Pintu bilik aku aku buka, ada dua tubuh sedang duduk dibirai katil,sedang bergurau senda, aku hanya memerhati saja mereka. Bahagianya mereka,aku yang melihat turut tersenyum.

Aku dan Ayahnda.

Mata aku pejam rapat,kenapa masih terngiang dan teringat semua tu kenapa?

Tuhan,pinjamkan aku kekuatan

barang yang penting didalam bilik itu aku ambil dan masukkan ke dalam kotak,kemudian tanpa membuang masa aku membentang kain putih disetiap perabut yang ada didalam bilik itu. Langkah aku atur pula ke arah bilik Ayahnda dan Ibunda. Hanya barang penting juga aku ambil,yang lainya aku biarkan orang suruhan aku yang urus. Aku menjadi lemah apabila berada disitu.

"nanti dah settle bagitahu aku..aku gerak dulu" pesan aku pada Amran. Amran mengangguk.

——————

Aku melangkah pantas sambil mencari-cari Restoran yang dijanjikan, aku dah lewat satu jam gara gara sesakan lalu lintas. Well dah nama pun K.L ? erghh

Dari jauh aku sudah nampak Aurora dan Zarith dengan muka monyok, emm marah lah tu aku lambat. Aku menghampiri dua beranak itu.

"hi!" tegur aku terus melabuhkan punggung dikerusi hadapan mereka. Zarith dan Aurora serentak mendongkat dagu sambil menjuih bibir.

"you're late mama" Aurora bersuara.

"lewat satu jam" tambah Zarith,aku memandang Aurora dan Zarith silih berganti. Comel je dua-dua buat muka sambil mendongkat dagu!

"alaa sorry lah..tadi ada eksiden.."

"alasan tak diterima" Zarith bersuara,masih diposisi yang sama.

"maka dengan itu mama akan didenda" ujar Aurora,aku pula mendongkat dagu.

"mana aci" balas aku.

"aci dekat india" balas Zarith.

"alaa,you guys dan plan nak kena kan mama kan?" aku meneka.  Aurora mengeleng.

"nak denda apa ni emmm?" soal aku. Aurora membisikkan sesuatu ditelinga Zarith. Aku hanya memerhati. Sesekali Zarith mengangguk.

Alah lamanya dua beranak ni bincang emm..

Aurora dan Zarith memandang aku,lalu mengukir senyum.

MINAH NERD TU KETUA GANGSTER?!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang