Kubur Ibunda aku pandang sepi, hanya aku disini ahli keluarganya. Dan yang lain hanyalah ahli kongsi gelap Ayahnda. Mata aku pejam rapat,meredhakan permergian Ibunda. Adry menghampiri, ah lelaki ini aku cukup benci.
"Keep strong darling" ucapnya mahu memeluk tubuh aku,namun pantas aku elak dan konco aku yang berada disitu sudah bersiap sedia mahu mengambil tindakan terhadap Adry namun pantas aku melarang.
Aku memusing kan tubuh dan mula mengatur langkah meninggalkan kubur ibunda dengan langkah yang perlahan,tangan aku setia masukkan kedalam kod baju.
Pintu kereta yang telah terbuka aku masuk,dan terus menyandarkan diri di seat kereta. Amran disebelah aku pandang,tisu yang dihulur aku sambut kemudia menyeka sisa airmata yang masih berbaki ditubir mata.
"So where we going?"
"hospital" balas aku,sambil scroll gallery melihat setiap gambar aku dan ibunda,walaupun tak banyak.
Terlalu banyak dosa aku terhadap wanita itu, kenangan ? Tak banyak kenangan manis bersama bila aku sudah menginjak ke alam dewasa. Jam ditangan aku tenung,pukul 4 petang.
"dont forget,malam ni" pesan aku. Amran memandang aku.
"Amsyar.." balas aku sepatah. Amran pantas mengangguk memahami maksud aku. Aku tersenyum keluar tingkap.
Tonight its your night Amsyar! *hahahaha author gelak jahat ni*
Sampai sahaja perkarangan hospital,Amran pantas membuka pintu dan membawa aku keluar dari kereta. Langkah kami atur serentak ke arah wad Ayahnda,terasa seseorang memeluk kaki aku. Budak perempuan kecil berambut tocang dua sedang tersenyum memeluk kaki aku. Perasaan mahu marah lenyap saat melihat anak kecil itu tersenyum.
"ambil lah budak tu kau tunggu apa!" arah Amran pada konco-konco yang setia dibelakang kami.
Konco-konco aku yang berada dibelakang mahu mengambil budak kecil itu pantas aku menghalang. Dia hanya budak kecil tidak tahu apa-apa,tak perlu menghukum. Amran aku pandang tajam.
"maaf boss"ucapnya menekur lantai.
"hei little princess,whats your name?''soal aku seraya mencangkung mengadap budak perempuan yang dalam pandangan aku mungkin umurnya empat tahun.
"wheres your mama?"soal aku.
"boss saya rasa dia tak faham bahasa inggeris" Amran bersuara. aku menggaru kepala,ya mungkin kan sebab tu tak jawab soalan aku? hahaha
"i dont have mama" balas budak kecil itu,mukanya menjadi sedikit keruh seakan mahu menangis.
"hei don't cry..im here..you can call me Mama ok?" pujuk aku terus memeluk tubuh anak kecil itu. Budak itu membalas pelukan dan memeluk aku erat. Dahi aku tepuk
what you have done Laura Dealova?!
"its great boss,kita tak kenal budak ni tau" Amran bersuara. Aku tersengih.
"wheres your daddy?"soal aku lagi. Budak itu mengeleng kepala,kemudian memeluk aku lagi.
Perasaan takut mula tidak sedap hati,takut ini hanya perangkap dari musuh aku?
"Whats your name dear?"
"Dealova Aurora" balas Aurora tersenyum manis,pipi aku dikucup,membuatkan aku terkejut.
"wow..nama kita sama.." pipi Aurora aku cium pula.
"nama mama?" soalnya,satu perasaan aneh mengalir saat dia memanggil aku mama.
"Adella Dealova" balas aku dan mendukung Aurora.
"so kita cari papa awak ya?" ujar aku ceria,Aurora menggangguk riang. Aku mengatur langkah ke arah kaunter yang dipenuhi nurse.
KAMU SEDANG MEMBACA
MINAH NERD TU KETUA GANGSTER?!
RomancePercaya dengan pepatah,selepas hujan ada pelangi? Satu aku pesan. Pelangi tak selamanya disitu,dia akan hilang dengan perlahan. Maka. Jangan terlalu bersedih dan jangan terlalu bahagia. selepas DUKA ada BAHAGIA, dan ketika BAHAGIA, pasti ada DUK...