Part 13

3K 166 4
                                    

Amsyar Pov.

Aku tak tahu lah kenapa aku suka mengusik Adel,dia comel dimata aku. Semua benda yang dia buat,yang dia pakai semua menarik perhatian aku. Aku angau dengan dia ke? Ehh takkan?

Walaupun dia ni tak pandai masak tapi aku tengok teliti je dia beli barang dapur, maksud aku tak kekok lah dia memilih barang masak. Separuh perempuan bila aku bawa beli barang nak masak mesti geli nak pegang ikan,ayam,seafood apa apa je lah kan.. ehh aku bukan playboy tau!

Si Adel ni cool je dia memilih ikan,sayur,bawang-bawang.. ok dah ada ciri-ciri list bakal isteri aku hahaha!

"Amsyar you nak masak apa lagi ni?"soal dia menoleh memandang aku yang setia menolak troli. Haha.

"I think its enough lah sayang..bukan ramai pun empat orang je.."

"What empat orang?!"haa suara dia dah garang dah. Seram!

"Ha'ah..kawan i dari singapore nak datang rumah i.."

"Then you babitkan dengan i?"

"Apa salahnya you ada sekali..you kan my.."

"Dah jom bayar!"dia sudah memidas dulu. Hahaha. Mungkin dia menyampah nak dengar ayat 'Future Wife'

Ok takpe Adella Dealova,satu hari nanti you akan jatuh cinta dengan i!

Tengok cara dia jalan pun aku dah tahu yang dia tengah memberontak! Tapi comel sebenarnya Adel ni. Haihh iman tolong kuat!

"Minggu depan ada family day dengan Family i.. ummi berharap sangat you join.."

"I tak janji.."

Kenapalah dia ni degil sangat?!

Habis je membayar dia ni blah je macam tu -,- bukan nak tolong aku bawa barang-barang ni. Haihh..

Nasib baik sayang!

****

Adel POV.

Sampai je dekat depan rumah Amsyar,hujan lebat membasahi bumi,aku pandang Amsyar,Amsyar pandang aku. Nama je rumah banglo tapi takde garaj? Apakah ini?

"Macam mana you buat rumah,garaj pun takde?"

"Diam je lah Adel,jom kita masuk.."

"Tunggu hujan reda lah"

"Lambat lagi hujan nak reda lah Cik Adel,tunggu i ambil payung.."dia terus keluar dari kereta,eh malas aku nak tunggu dia ambil payung. Keluar je lah kan?

And yes,aku basah. Hahahaha. Amsyar mengeleng kepala berkali-kali melihat aku.

"Tak boleh sabar ke i ambilkan payung?"

"Tak boleh."

"Menjawab je!"

"You tanya i jawab je.."

"Dah lah malas i nak bertekak dengan you..masuklah dulu i ambil barang dalam kereta.." balas dia kemudian terus berlari ke arah keretanya.

Angin sepoi bahasa meniup,fuh sejuk!

Aku mengikut langkah Amsyar sampai ke dapur,fuh rumah dia lawa gilos! Aku pun terus je lah duduk dekat kerusi tinggi dapur dia.

"Tunggu sini sekejap!"arah dia. Aku buat tidak endah. Dia siapa nak arah-arah aku? Dia lupa aku ni boss dia?

Amsyar tiba dengan sehelai tuala,dia menghampiri aku dan berdiri dihadapan aku kemudian mengeringkan rambut aku. Aku kaku,terkedu. Jantung dup dap dup dap dup dap!

"Basah-basahnya rambut mu sebasah asmara kita..siapa dulu yang empunya kalau bukan ku seorang kekasih hati..ku ku ku punya cinta..ku ku punya rindu.." ewah siap bernyanyi dangdut keringkan rambut aku? Dia lah ni nyanyi tadi sebab tu hujan!

Muka aku dah tahap jadi macam ni dah -_- sabar jo lah dengan Amsyar ni!

"Meh lah sini i keringkan sendiri!"aku merampas tuala ditanganya. Dia merampas kembali.

"Diam lah i keringkan!"

"Amsyar i boleh buat sendiri!"

Cupp! Pipi aku dia cium. Aku terdiam.

"Haa diam pun..diam ya sayang..biar i keringkan rambut you okay?"

Telinga dia aku tarik sekuat hati! Suka hati dia je cium pipi aku?!!

"Aduh..aduh Adel sakitlah!!"

"Sakit lagi hati i!"

"Adel lepaslah sakit!"

"Masak sorang-sorang!" Aku lepaskan pulasan ditelinganya kemudian berlalu ke ruang tamu. Konon merajuk lah ni.. eh what? Aku merajuk? Are you serius?!

Rumah dia aku buat seperti rumah sendiri dah haha! Buka tv sesuka hati,baring dekat sofa dia,goyang kaki dan dia sedang berperang dekat dapur! Well dah nama pun boss kan?

Tiba-tiba mata jadi berat,dan aku pun terlena...so tv tengok aku bukan aku tengok tv. Cun!

●●●●●

Maaf pendek. Sis busy lah awak-awak sekalian. Esok 1 mei sis start kerja so akan jarang nak meng update lah tau. Sorry korang. Hehehe.

Next bab lepasni sis buat panjang panjang untuk korang tau! Cuma kena tunggu sikit hehe.

Keep voted!





MINAH NERD TU KETUA GANGSTER?!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang