Zarith POV.
Adella Dealova, gadis yang mempunyai dua perwatakan yang berbeza,yang aku rasa tersangat kagum dengan bidadari ni, wajah innocence dia yang mampu menutup semua identiti sebenarnya. Gadis yang aku rasa terlalu tabah,lalui semua dugaan yang menimpa tak pernah sekali pun aku nampak dia mengeluh lalui semua tu.
Dealova, gadis yang cukup hebat yang pernah aku kenal tidak melakukan apa-apa yang luar biasa untuk membuka pintu hati aku yang telah sekian lama membeku. Hanya tersenyum,ya cuma dengan senyuman dia aku boleh jatuh cinta hebat bukan?
Wajah innocence itu aku perhati,sedang merenung kubur orang-orang yang tersangat penting dalam hidup dia. Tiada airmata dan tangisan yang aku lihat hanya sebuah wajah yang tenang merenung setiap kubur itu. Look at this girl, kuatnya bidadari ini.
Tapi aku tahu,jauh sudut hatinya sedang menangis bukan? Menangis meratapi pemergian orang yang tersayang.
Menjadi Ketua Gangster dalam umur semuda ini? Pengarah Syarikat David Holding dalam umur semuda ini, mengawal kedua-dua itu dalam satu masa, ya aku kagum dengan perempuan ini.
Langkah yang sedang dia atur aku perhati,perlahan melangkah mata setia memandang tanah dan kedua tanganya setia didalam poket jaket. Ini Dealova bukan Adella,ya aku perlu faham itu.
"so feels better ?" soal aku sebaik sahaja Dealova masuk kedalam kereta. Dia mengukir senyum dan mengangguk.
Oh Lord, did you see that? She still can smile even tho her heart breaking.
"Thank you.." ucapnya.
"my pleasure babe..i'll do anything for my cinderella..''
Dealova tersenyum kecil. Aku memandu meninggalkan kawasan itu.
"tak ambil Aurora?" soalnya,aku tersenyum. Asyik ingat Aurora je,taknak ke sesekali dating berdua aku? hahah eh dengan anak sendiri pun nak cemburu ke ?
"Daddy jemput dia and terus bawa pergi holiday.."
"Seriously?" soalnya wajahnya masih tenang. Aku mengangguk.
"So macam tu,boleh lah i balik penthouse?"
"why not to my place?"
"i need some rest,and malam ni i nak settlekan case Izzati and Adli..can i?"
"alright,so ni i hantar you terus ke penthouse?"
oh God,gonna miss this girl tonight.
Dealova mengangguk kemudian membuang pandangan terus keluar tingkap.
Tell me where do i find someone like you girls?, take me to your heart.. take me to your soul.. give me your hand before im old..
——————————
ADEL POV.Langkah aku atur keluar dari lift sebaik sahaja sampai di penthouse,langkah aku atur terus menuju ke bar didapur. Red Wine aku keluarkan dari peti sejuk lalu menuangkannya didalam gelas yang tergantung. Kemudian aku terus menuju ke arah stereo dan memainkan album SonaOne. Aku membuang pandangan dibalik kaca lut sinar,melihat bandaraya Kuala Lumpur yang sentiasa penuh dengan manusia. Buaian rotan yang berada dihujung ruang penthouse aku hampiri dan duduk,melihat sekitar ruang penthouse. Besar,cukup besar. Tapi cuma ada aku. Sunyi,yaa aku sunyi.
"when i look around all i see,not what it used to be,everything change around me" bibir aku turut mengikut bait bait lirik lagu SonaOne. Buaian aku pusing kembali melihat Kuala Lumpur,sesakan yang ada sama seperti mana sesak kat dalam kepala aku sekarang. Kata-kata Zarith dikubur tadi bermain difikira,bayangan Amsyar,Izzati dan Lan silih berganti membayangi diri dan juga Adli with his Nissan Skyline.
KAMU SEDANG MEMBACA
MINAH NERD TU KETUA GANGSTER?!
RomancePercaya dengan pepatah,selepas hujan ada pelangi? Satu aku pesan. Pelangi tak selamanya disitu,dia akan hilang dengan perlahan. Maka. Jangan terlalu bersedih dan jangan terlalu bahagia. selepas DUKA ada BAHAGIA, dan ketika BAHAGIA, pasti ada DUK...