Part 12

3K 190 9
                                    

Adel POV.

Aku dah lambat nak pergi class,Amsyar boleh pula slow nak mampus dia drive. Katanya keselamatan! Keselematan kepala dia,aku yang tak selamat dah ni lambat nak pergi kelas.

"Boleh tak cepat?"tegur aku. Amsyar mengangguk,tapi masih kelajuan yang sama. 😑

"Mr Bodyguard..i dah lewat satu jam nak masuk class ni!"

"Dah nak sampai ni sayang..depan itu je kolej you.."balas dia lembut,aku tengok ke depan kite orang dah stuck dalam jammed.

Aku rasa kalau keluar then lari mungkin lagi sempat sampai en? Collage aku dekat depan tu je.

Aku betulkan spec,rambut,buku aku peluk, buka pintu kereta then aku terus keluar dan berlari sekuat hati. Aku dengar Amsyar jerit panggil aku..but do i care? Aku dah lambat gila dah ni!

Larian aku dah tak boleh nak teruskan lagi dah,aku tarik nafas dan aku hembus,lagi sikit je nak sampai dah depan kelas aku.

Puk!!! Tanpa diingini buku aku terjatuh bertaburan. Kelam kabut aku kutip,satu tangan membantu aku. Aku mendongak,air liur aku telan. Alamak.

"Errr Prof... thank you.."ucap aku.

"Adella,Where are you going?"soal Prof Zaidi.

"Err to your class.."

"My class is over..you're late Adella."balasnya kemudian berlalu pergi,semua orang dah berpusu-pusu nak balik aku baru nak masuk kelas. What the??

"Err wait Sir!"pamit aku. Prof menoleh. Aku terus menghulur asignment dia,dia menyambut kemudian terus meninggalkan aku. Aku menghembus nafas lega,tak masuk kelas dia pun tak apa lah yang penting asignment dia aku dah siapkan!

Aku mengatur langkah menuju ke kantin,tekak rasa haus dari bangun tadi satu teguk air pun aku tak minum. Telefon yang berbunyi didalam poket aku keluarkan.

Bodyguard sengal!

"Hello!"

"Hello Cik Adel sayang..where are you?"

"You tahu tak sebab you i lambat masuk kelas? Kelas i dah habis tau!!!"

"I tahu..thats why i tanya where are you now?"

"None of your busines!"

"Ehh,tunggu sana i datang!"

Tuttttttt.

Tunggu sana i datang? Dia tahu ke aku ada dekat mana? Erghh!

"Hi budak nerd!"satu suara menyapa,aku menoleh. Erghh geng gediks -,-

"Hi sorang je ke? Kesian you..dah lah nerd.. "

"Nerd aku pun otak aku masih boleh digunakan lagi,kau je cantik tapi otak tak boleh pakai!"balas aku pedas kemudian berlalu pergi. Tiba-tiba aku ternampak satu poster dekat dinding. Gambar aku tendang Adry dengan tajuk 'Budak Nerd tendang orang'

Apa masalah diaorang ni cari pasal dengan aku?

"Adel!!" Amsyar memanggil,aku menjuling mata hitam. Alahai dia ni!

"Kelas dah habiskan?"soal dia. Aku memeluk tubuh memandang dia. Haihh kalau ikutkan hati nak je sepak muka dia yang handsome ni.

"Iya!"

"Jom pergi brunch?"pelawa dia. Aku mengangguk sebab perut aku pun dah buat konsert aerosmith kali ke berapa entah.

Tangan aku terus diraih,mula-mula aku nak lepaskan tapi selepas geng gediks tu lalu depan kami,aku pun ambil kesempatan lah manja dengan Amsyar handsome ni depan diaorang hahahaha. Annoying kan aku?

"Sayang kita nak makan dekat mana?"soal aku manja,Amsyar tersenyum.

"Dekat bilik you lah.."balas dia,aku menjeling. Dia ni kenapa?!

"Kita masak lah..kita pergi beli barang nak masak.."balas dia mencuit bibir aku. Aku mengangguk. Tolong lah cepat sampai kereta,adik tak kuad dah ni. Dup dap dup dap dup dap jantung adik ni wehhh!

Kenapa Amsyar ceria bila aku manja dengan dia macam ni? Dia suka aku ke? Ke dia ni lelaki miang? Dia tak tahu ke manja aku ni hanya satu kepura-puraan?

Pintu kereta dibuka,aku masuk..sebenarnya aku ada kelas lagi tapi aku malas. Hahahahahaha!

"Balik rumah i tau.." Amsyar bersuara setelah agak lama sunyi.

"Balik penthouse i lah.."

"Penthouse you ada peralatan memasak tak?"soal dia memerli. Aku menjeling,tahu lah aku jarang masak! Eh salah tak pandai masak! Setakat pancake,sandwich something yang simple tu aku boleh buat lagi.

"Macam lah rumah you ada barang memasak?"balas aku.

"Periuk kuali tu ada lah..garam ke apa ke takde sebab i jarang masak..so kita pergi beli lah kejap lagi.."

"Periuk kuali senduk mangkuk pinggan semu tu i pun ada lah!"balas aku. Bengang pula dia ni pertikaikan aku apa?

"Beli siap je lah i dah lapar gila.."aku memeluk tubuh.

"Tadi bukan main lagi you manja now garang pula?"

"Diamlah! Beli yang dah siap masak je lah.."

"No! I nak juga rasa airtangan bakal wife i ni.."

"Im not your future lah!"

"Yes you are,sweetheart.."

"I tak pandai masak,i tak pandai lipat kain i tak pandai kemas rumah..you nak ke kawin dengan i?"

"No its okay,about masak you boleh belajar..kemas rumah kita boleh ambil maid..yang penting you pandai layan i.." balas dia mengenyit mata sebelah. Dasar jantan gatal!

"Eeee gatal!!" Telinganya aku pulas. Dia ketawa besar.

"I taknak kawin! I tak suka you!"

"Jangan benci cik Adel nanti jatuh sayang.."

"Taknak dengar apa-apa!"aku menutup kedua belah telinga. Boleh jadi gila kalau dengan dia ni!

"Cintaku klepek-klepek sama dia..sayangku klepek-klepek sama dia..begini lah kalau sedang jatuh cinta.." haa sudah si Amsyar dah nyanyi dangdut. Tapi sedap gak suara dia hahaha.

"Sakitnya tuh disini didalam hati ku sakitnya tuh disini melihat kau selingkuhh.."nyanyi dia lagi tapi kalini buat gaya cita citata dah. Annoyingnya lah dia ni haih! Tapi lawak juga. Hmmm

"Bulan itu...bulan cinta...bulan itu..bulan kita.."

"Amsyar!"

"Ya?"

"Diam boleh tak?"

"Tak boleh lah sayang...you selalu buat jantung i dup dap dup dap..i tak boleh diam.."

"Hantar i balik!"

"Lepas makan.."

"Now!"

"Kita dah sampai dah pun..jom shopping!!" Ujarnya ceria lalu mematikan enjin kereta.

Aku lah dengan Amsyar ni!! Ohh lord please help me!!

Tak sanggup lagi aku.... huarghhh 😵

●●●●●●
Haii uolls lama tunggu? Maaf,author mati idea.. haha maaf kalau hambar. Keep voted. Kalau kurang menyengat bab ni comment lah..nak tahu juga pendapat korang .

MINAH NERD TU KETUA GANGSTER?!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang