Part 19

2.2K 117 20
                                    

Punching bag aku tumbuk dan tendang sekuat hati,ya aku perlu kuat,cari kembali kekuatan aku yang hilang,seminggu sudah berlalu dan genap seminggu juga pemergian Zack.  Aku semakin pulih,pulih dari kesedihan. Aku perlu kuat untuk Zack.

Aku dan Amsyar?

Baiklah aku jujur, aku dah mula jatuh hati pada lelaki itu,dan aku terpaksa menyembunyikan perasaan ini.

"Adel" pamit satu suara,aku berhenti memukul punching bag. Aku menoleh  ke arah empunya suara. Amsyar tersenyum sambil menghulur botol mineral. Aku menyambut kasar.

"Haa kenapa?"

"Petang ni jadi awak ikut saya balik kampung?"soal Amsyar kemudian melabuhkan punggungnya disofa,lagaknya persis bos!

Aku hanya mengangguk,kemudian kembali menumbuk dan menendang punching bag.

"Awak masih nak menyamar nerd ke?" soal Amsyar lagi. Aku menarik nafas dalam kemudian memandang Amsyar.

"Ya!" balas aku sepatah kemudian meninggalkan gym peribadi aku yang direka khas oleh Ayahnda. Aku melangkah pantas menuju ke arah Villa ibunda. Langkah diatur terus menuju ke dapur,peti sejuk aku buka kasar dan mengeluarkan air detox yang aku buat sebelum ke gym tadi.

"Petang ni Adry dengan Auntie Suraya datang melawat,jangan keluar pula.." Ibunda bersuara sambil mengambil gelas didalam almari dapur. Aku tidak membalas apa-apa.

Tak habis-habis memaksa aku.

"Listen me Adella Sophea!" panggil Ibunda ketika itu aku sudah beredar dari dapur.

"Boring.." ujar aku,menjulingkan mata hitam. Ayahnda hanya ketawa kecil,melihat aku dan Ibunda.

Pintu lift terbuka dan aku terus meloloskan diri kedalam lift.

Bosan tahu? Kau nak kawin awal? ke nak enjoy? haaa jawab jawab.

Pintu bilik aku buka kasar,air aku letak diatas meja kerja. Peluh didahi aku lap. Telefon bimbit diatas katil aku capai.

10 missed call from unknown.

Aku mengerut dahi,melihat nombor yang tidak dikenali. Bibir aku juih kemudian meletakkan kembali telefon diatas katil dan terus mengatur langkah menuju ke tandas untuk membersihkan diri.

Selesai mandi dan bersiap,aku mula mengemas bagasi untuk dibawa ke kampung Amsyar. Berat hati mahu meninggalkan Ayahnda dan Ibunda.

Nak tahu tak macam mana aku boleh setuju balik kampung bodygaurd sendiri? haaa nak flashback.

Aku menghirup coffee panas didalam mug perlahan sambil melihat bulan,Ayahnda menghampiri aku. Bahu aku dipeluk,umbun aku dicium lama.

"i know you miss him" ucap Ayahnda. Aku hanya tersenyum.

"Ayahnda... i wish if i can go away from here.. i just want my normal life back.."

"what do you means Adella?"

"i dont want to married with Adry..come on Mr David..you ketua keluarga..not Ibunda.."

"just follow Amsyar back to his hometown.." Balas Ayahnda,melepaskan pelukan dibahu aku. Aku memandangnya hairan.

"but why?"

"just Amsyar will take care of you,Ayahnda percaya kan dia.."

"what do you means? do you want me married with Amsyar?"

"no,i means...if you want go away from here for a few day..you can follow Amsyar.."

"what? no,Adel nak pergi Australia"

"why Australia?"

Aku hanya menjongkit bahu aku sendiri tidak tahu mengapa aku mahu ke Australia,Ayahnda mencium dahi aku lama.

"please Adella..listen me..ikut Amsyar.." Ayahnda memandang aku dengan penuh harapan. Aku mengangguk lemah.

end of flashback.

"Menung apa?"sapa satu suara,aku tersentak. Ayahnda memandang aku dengan senyuman,aku membalas senyuman Ayahnda.

"i have some thing wants to talk with you.." Ayahnda melabuhkan punggungnya diatas katil.

"about what?"

"if one day anythings bad happens with me..please take care of your Ibunda.."

"Ayahnda cakap apa ni?"

"Syarikat dan Red Dragon..Ayahnda serah 100% dekat Adella..uruskan sebaik yang boleh.."

"about Red Dragon dont worry,your uncle akan tolong apa yang patut..boleh Adella?" soal Ayahnda. Aku hanya mengangguk,dan terus memeluk lelaki dihadapan aku.

"I love you so much Mr David.." ucap aku,dan mengeratkan pelukan. Ayahnda juga memeluk aku erat.

"nanti turun lunch sama okay baby girl?" Ayahnda melepaskan pelukan,hidung aku dicuit. Aku mengangguk sambil mengukir senyum. Ayahnda melangkah keluar dari bilik.

i will miss this guy soon.

□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□

Aku memandang Amsyar yang sedang fokus memandu disebelah. Lelaki itu nampak kacak memakai T-Shirt Polo bersama seluar pendek jeans paras lutut. Terbit senyuman dibibir aku.

"Amsyar can i asking you something?" soal aku memecahkan kesunyian.

"yes sure,tanya lah."

"opah awak garang tak?" soal aku. Amsyar terus ketawa besar. Aku memeluk tubuh.

"why are you laughing!" satu tumbukan aku beri pada lengan sasa Amsyar.

"auchh babe,sakit lah.."

"haa ya. Opah saya ni garang sangat-sangat.." balasnya selamba. Aku menelan air liur,aku ni mana lah pandai berbual dengan orang yang lebih tua dari aku,emmm opah garang pula.

"aikk takkan minah gangster dah jadi pengecut?" perli Amsyar. Jelingan tajam aku beri.

"mana ada! saya teringat Ayahnda..sejak kebelakangan ni dia lain.."

"aik awakk ni,dengan saya dia ok je..macam biasa je..''balas Amsyar,aku menjongkit bahu menjuih bibir. Kepala aku Amsyar gosok.

"dah lah sayang jangan fikir bukan-bukan ok?" pujuk Amsyar.

"stop calling me Sayang Mr Amsyar!"tegas aku. Amsyar mengeleng kepala.

"i dont want!"balasnya tegas,aku memandangnya.

"awak dah curi hati saya Adella Dealova" ucapnya perlahan. Aku mengeleng kepala.

"awak lupa janji kita,awak atau saya tak boleh luahkan perasaan antara satu sama lain.."balas aku tanpa memandang Amsyar. Amsyar memberhentikan kereta di lorong kecemasan. Terdengar dia mengeluh.

"but why Adella?" soalnya meraih tangan aku. Aku diam tangan aku,aku tarik kembali.

Amsyar kembali memandu,kali ini dia memecut laju Nissan Scarline aku yang dipandunya.

Gambar Zack ditelefon aku tatap,rindunya pada lelaki itu. Satu persatu video aku dan Zack aku mainkan,ketawa seorang diri dibuatnya.

Zack I rindu kenangan kita...

"Adella Dealova,i pergi toilet sekejap'' ujar Amsyar keluar dari kereta dan pintu kereta ditutup kasar. Aku tersentak. Wajah Amsyar kelihatan tegang, rambut aku,aku kuakkan kebelakang.

Kenapa ni?





hi readers. maaf bosan bab ni.










MINAH NERD TU KETUA GANGSTER?!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang