"Jangan lupa minggu depan kita balik kampung" laung Amsyar ketika itu aku sudah meloloskan diri didalam Villa Ibunda.
"im not going!!" balas aku dan ketika itu tangan aku direntap kasar oleh seseorang.
Ibunda.
"i tengok you makin rapat dengan dia?" ibunda terus memerli.
"none of your business"
"ya its not my business,tapi you perlu ingat im your mom!"
"then?"
"lelaki tu bodygaurd you,i taknak dengar you ada hubungan dengan dia!"
"hahahaha,never ibunda because i still love Zack!"
"you'll married with Adry" ucap ibunda perlahan dan berlembut kemudian berlalu pergi. Aku terdiam.
im dreaming?
Kaki aku melangkah perlahan mendaki tangga,lemah. Aku rindu Zack.
Pintu bilik aku kuak,jaket aku campak diatas katil, aku terus menuju ke balkoni.
Amsyar masih dibawah berbual dengan gaurd. Melihat Amsyar aku teringat pada ibunya.
Aku dihuni rasa bersalah perlu ke aku teruskan penyamaran sebagai teman wanita Amsyar?
"Woi menung apa?!"laung Amsyar dari bawah. Aku tersentak. Sebuah jelingan tajam aku hadiahkan,sebelum aku melangkah masuk ke dalam bilik.
Pintu diketuk dari luar,aku membiarkan sahaja, malas rasanya mahu melayan orang ketika ini. Badan cukup letih,minda juga tidak mampu untuk berfikir apa-apa. Gambar Zack diatas meja solek aku renung, rindu senyuman itu. Senyuman yang selalu menyejukkan hati.
Bip!
Aku membuka aplikasi WhatsApp. Pesanan dari Amsyar.
Bodygaurd gila;
Hei,dah rindu ke? Tenung saya dari jauh tu.. 😛Bodygaurd gila;
Saya dah bagitahu Ayahnda nak bawa awak balik kampung saya,so prepare your barang ya!To Bodygaurd Gila;
Sila berangan ya Mr Amsyar,saya takkan pergi!*sent*
Talifon aku off,kemudian aku mencampakan diatas katil,langkah aku terus atur menuju ke arah wardrobe, gaun biru paras lutut aku capai. Senyuman terukir,hadiah dari Ayahnda. Haihh rindu pula dekat Ayahnda.
Pintu diketuk bertalu-talu dari luar,nama aku disebut beberapa kali,aku berlari mendapatkan orang diluar. Amsyar dengan muka cemasnya.
"Kenapa off phone?!"soalnya marah. Aku hairan.
"Suka hati I lah,you ni kenapa?!"marah aku kembali. Amsyar menarik tangan aku kasar,sampai sahaja dipintu lift aku menarik kembali tangan aku.
"You ni kenapa?!"soal aku berang. Amsyar langsung tidak memandang aku dan terus masuk ke dalam lift. Aku mengikuti langkah Amsyar.
Beberapa orang bawahan aku sudah sedia berdiri di kereta,pintu dibuka kemudian aku meloloskan diri ke dalamnya.
Suasana didalam kereta sunyi tidak seperti selalu,ada saja pesanan Ayahnda untuk aku dari mereka. Aku memandang Amsyar disebelah. Tangan aku diramas lembut, seolah olah memberi aku kekuatan. Apa sebenarnya yang terjadi ni?
"kenapa semua diam ni haha?" soal aku kemudian ketawa kecil untuk menyedapkan hati,walaupun hakikatnya hati berdebar tak terkata.
"Nak bawa aku pergi mana ni?"soal aku lagi memandang Amsyar,Amsyar terus membuang pandangan diluar.
"Pekak ke?!"suara aku naik satu oktaf,namun masih tiada siapa yang menjawab.
"Berhentikan kereta sekarang!!"jerit aku pantas mengacukan pistol ke arah pemandu,Amsyar pantas menenangkan aku.
"hey girl,calm down..."
"rileks ok..rileks..tarik nafas.."
"kau nak aku bertenang?!" kalini pistol itu aku acukan kearah Amsyar. Tangan Amsyar perlahan memegang lengan aku.
"alright shhh rileks Adel..,Bro berhentikan kereta" arah Amsyar.
"we're going to hospital.." ucap Amsyar,merenung mata aku. Aku terkelu,siapa sakit?
"Adel..bagi i pistol ni.." perlahan-lahan Amsyar mengambil pistol ditangan aku,dan aku membiarkan sahaja.
"B..B..Buat...apa nak pergi sana?"soal aku,menggigil. Hati mula rasa tidak sedap.
Tiada Jawapan,membuatkan aku semakin berdebar. Tangan Amsyar aku genggam kuat. Mata lelaki itu aku tenung tajam.
"bagitahu i siapa sakit?"
"Ayahnda ke?"
"jawab Amsyar!"soal aku bertubi tubi,Amsyar membalas genggaman tangan aku.
"Zack.." ucapnya perlahan,aku melepaskan genggamanya perlahan. Ketika itu kami sudah berada di perkarangan Hospital. Kereta diberhentikan dibahagian kecemasan,pintu dibuka oleh Amsyar. Amsyar menghulur tangannya,menantikan aku keluar dari dalam kereta.
"Dealova,jom.."pamitnya. Lambat-lambat aku menyambut huluran tanganya. Aku melangkah perlahan,tak mampu rasanya aku mahu melangkah masuk kedalam wad kecemasan itu. Langkah aku tiba-tiba mati,aku memandang Amsyar disebelah dan dua orang bodygaurd aku dibelakang.
Bahu aku dipeluk oleh Amsyar,kemudian mengikut langkah salah seorang konco Ayahnda dihadapan.
"Duduk sini dulu, Tuan Zack ada dekat dalam" arah Amsyar, aku memandang pintu dihadapan kami dan juga lampu merah diatas.
Aku taktahu kenapa dengan Zack,dan didalam hati aku masih berdoa semoga Zack tiada apa-apa. Perasaan aku ketika ini sama seperti perasaan masa Zack dilanggar lari tempoh hari.Airmata yang cuba ditahan sedari tadi akhirnya perlahan-lahan mengalir.
Amsyar menghulur sebotol air mineral,aku menyambut tanpa memandang Amsyar. Botol itu aku genggam,airmata menurun laju,mata masih menekur lantai.
Zack please bertahan untuk I,untuk kita. Zack i merayu sangat dekat you.. jangan tinggalkan i...
Lampu bertukar hijau,Amsyar pantas mendapatkan Doktor dan menanyakan sesuatu,aku kaku tidak dapat berdiri. Aku hanya memerhati saja dua lelaki dihadapan aku. Doktor itu mengelengkan kepala,tanda menidakkan sesuatu,Amsyar meraup mukanya kemudian memandang aku. Bahu Amsyar diusap beberapa kali sebelum Doktor itu beredar meninggalkan kami.
Aku berdiri mendapatkan Amsyar,apabila lelaki itu hanya bersandar di dinding dan memandang aku penuh sayu.
"how's Zack?"soal aku berdiri memandang lelaki dihadapan aku. Amsyar terus memeluk aku erat. Aku seakan memahami maksud disebalik pelukan Amsyar. Aku kaku,kelu aku memandang pintu kecemasan itu. Masih berharap dan menanti Zack keluar dari bilik itu sambil tersenyum ke arah aku. Mata aku pejam rapat,sebelum melepaskan pelukan Amsyar.
"Zack dah tak ada"ucap Amsyar perlahan memandang tepat ke arah muka aku,dan aku masih memandang pintu bilik kecemasan itu. Aku tak mampu untuk menangis malah meraung,aku sendiri tidak tahu mengapa.
♡♡♡♡♡♡
Hi gais! so how this bab? lama tak tunggu for this part? hehehe maaf author awak ni busy. so enjoy gais!
aipp aipp jangan lupa voted ya! kalau nak comment pape pun di persilakan :*
KAMU SEDANG MEMBACA
MINAH NERD TU KETUA GANGSTER?!
RomancePercaya dengan pepatah,selepas hujan ada pelangi? Satu aku pesan. Pelangi tak selamanya disitu,dia akan hilang dengan perlahan. Maka. Jangan terlalu bersedih dan jangan terlalu bahagia. selepas DUKA ada BAHAGIA, dan ketika BAHAGIA, pasti ada DUK...